
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
У 2004 році Valve випустила Half-Life 2, яка не тільки перевернула уявлення про шутери, а й представила світу новий технологічний стандарт — рушій Source. Його гнучкість, модульність і масштабованість дозволили створити цілу серію культових ігор: Counter-Strike, Team Fortress 2, Left 4 Dead, Portal, Day of Defeat та багато інших.
Зміст
Source: 20 років еволюції
Минуло понад 20 років, але Source досі залишається актуальним. Це стало можливим завдяки відкритій структурі рушія, активній підтримці спільноти та можливості інтегрувати сучасні технології. Наприклад, навіть у версії Source SDK 2013 можна реалізувати Physically Based Rendering (PBR), що суттєво покращує освітлення та якість текстур.
Гнучкість та модифікації Source
Однією з головних переваг рушія завжди була його кастомізація. Розробники могли змінювати графіку, фізику, мережевий код та впроваджувати власні технології.
Яскравий приклад — Respawn Entertainment, яка використала Source для Titanfall (2014) та Titanfall 2 (2016). Студія суттєво модифікувала рушій, додавши нову систему рендерингу, покращену анімацію та більш ефективний мережевий код.
Інший приклад кастомізації — фанатський проєкт Boreal Alyph, спроба відтворити Half-Life 3 на серйозно допрацьованому рушії Source. Проте через технічні та юридичні труднощі розробку зупинили у 2021 році.
Source 2: еволюція чи революція?
Source 2 став логічним розвитком першого рушія. Він зберіг модульний підхід, але отримав сучасний рендерер, покращену фізику, підтримку VR та значно оновлений редактор рівнів Hammer 2.0.
Попри те, що Source 2 поступається Unreal Engine 5 у плані освітлення та трасування променів (RTX), він має вищу продуктивність, кращу оптимізацію та простішу інтеграцію з іграми на основі першого Source. Розробники, знайомі з оригінальним рушієм, швидше адаптуються до нових можливостей Source 2.
Сьогодні Source 2 використовується у Dota 2, Half-Life: Alyx, CS2 та майбутніх проєктах Valve. Хоча він залишається менш популярним серед сторонніх розробників, рушій має потенціал стати серйозним конкурентом для UE5 завдяки своїй ефективності та продуктивності
Недоліки та перспективи Source 2
Попри свої переваги, Source 2 залишається закритим для сторонніх розробників. Його не можна вільно завантажити та використати у комерційних проєктах, як Unreal Engine або Unity. Це серйозно обмежує можливості незалежних студій.
Якби Valve відкрила рушій для загального користування, це могло б змінити індустрію. Наприклад, компанія могла б використовувати модель розповсюдження, схожу на Epic Games:
- Розробники створюють гру на Source 2 та публікують її у Steam.
- Valve отримує відсоток від продажів, як у Epic Games Store.
Такий підхід зробив би рушій доступнішим для всіх, сприяв би розвитку модингу та комерційних розробок.
Що відомо про HLX (Half-Life 3)?
Упродовж останніх років з’являлося багато чуток та витоків щодо нової гри у всесвіті Half-Life, яка має кодову назву HLX. Відомо, що проєкт розробляється на рушії Source 2, і, за даними датамайнерів, наразі перебуває на закритому етапі тестування.
У 2023-2024 роках у файлах оновлень CS2 та Dota 2 виявили посилання на HLX, а також згадки про нові технології, які Valve може інтегрувати в рушій спеціально для цього проєкту.
Ще один цікавий факт: Майкл Шапіро, актор, який озвучував G-Man, записував нові репліки, що може вказувати на розробку нової гри.
Проте Valve, як завжди, не поспішає з анонсами. Якщо HLX дійсно існує, то офіційний реліз можна очікувати не раніше 2025-2026 року.
Досвід автора
Я давно працюю із Source Engine, займався моддингом, створював карти для Garry’s Mod і навіть експериментував з покращенням рушія, зокрема, додаючи PBR. Також працював із Unreal Engine — пробував створювати хоррор на UE5 і виживання на UE4.
У студентські роки ми з другом намагалися розробити гру у стилі Rust і DayZ, але проєкт так і не був завершений. Також я подавав заявку на Keep Away From Fire, але не отримав відповіді, а у 2021 році проєкт закрили.
Згодом я заснував Blockout Studios, набирав команду розробників, але через конфлікти у колективі студія припинила існування.
Спостерігаючи за розвитком Source 2 та чутками навколо HLX, я бачу, що рушій має величезний потенціал. Якби Valve зробила його доступним для розробників, це могло б суттєво вплинути на індустрію. Час покаже.
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: