Років 5-6 назад, з’явився доступний гіроскутер від Xiaomi Ninebot, про нього було знято багато відео оглядів, ну і статей було також багато. Адже гаджет не звичайний, сам тримає рівновагу, на вулицях виглядає незвично. Але зараз мода на цей засіб пересування пройшла, його витіснили електросамокати та моноколеса. Я встиг накатати трохи більше ніж 2000 км і розкажу особливості моделі гіроскутера Segway Ninebot S-PLUS.
Зміст
Девайс не дешевий і новий коштує близько 700 доларів. Виглядає круто, футуристично, в ньому багато світла, тобто з кожного боку можна налаштувати підсвітку різного кольору. Є досить прийнятна фара, тобто їздити можна і вночі, але тільки перевіреними дорогами :-). Головні відмінності від дешевших моделей Ninebot mini та pro — трохи більші колеса, краще освітлення і більша батарея, на гіроскутері реально проїхати 30 км, по паспорту взагалі цифра 35 км пробігу.
В комплекті є пульт дистанційного керування, але так само можна керувати гіроскутером і зі смартфона. Ще є зверху спеціальний інтерфейс для підключення фірмової камери з гімблом, але вона знімає тільки в hd, коштує недешево і я ні в кого її не бачив, навіть у відео оглядах. Ну і зараз 2023 рік, а камера розроблялась 5 років тому, вона застаріла і сенсу її купляти немає ніякого.
В мене товариш, купив один із перших гіроскутерів в Києві та наїздив на ньому близько 6000 км за 2-3 роки. Він був дуже задоволений Найнботом, їздив кожен день на ньому на роботу переїжджаючи міст Патона. А потім він купив моноколесо :-).
Мені їздити на роботу зручніше на електросамокаті, до речі також марки Ninebot. І якщо порівнювати гіроскутер та самокат, в якості транспорту, то самокат виграває майже за всіма параметрами, а гіроскутер має такі недоліки:
Як ви розумієте, коли вам дають новий транспорт на огляд, там все чудово. А виявити недоліки можна тільки згодом. Тому розповім зараз про недоробки.
Про безпонтовий функціонал. Знову ж таки, коли дивишся огляди на ютуб, розповідають про начебто прикольні фішки, які в побуті ти використовуєш один раз, бо вони не юзабельні. Наприклад режим собачки. Щоб не катити гіроскутер, можна включити режим слідування за пультом керування.
По факту, це працює тільки коли ви йдете широкою дорогою без перепон. Адже якщо тротуар метр завширшки, то гіроскутер десь зібʼється, або зʼїде трохи с дороги. Тобто цей режим, ну дуже рідко можна використовувати на практиці.
Адже в парках ходять люди, доріжки не дуже широкі, а в місті так взагалі, навіть у торгівельних центрах велика ймовірність що гіроскутер на когось наїде. Тому режим начебто прикольний, але мало де його можна використати.
Ще у рекламі, орієнтованої на Китай — є сумки для гіроскутера, і начебто можна його використовувати як “кравчучку”. Бабуся йде без сумок, а гіроскутер котиться із покупками з магазину. Знову ж таки, з пульта його контролювати ніяка бабуся не стане, навіть мені не дуже подобається напружуватися і дивитись, щоб він ні на що не наїхав. Тобто тіпа прикольно, але не юзабельно у реальному житті.
Начебто розповів про всі умовні мінуси. Для чого взагалі купувати гіроскутер? Для розваг! Адже головний плюс гіроскутера, як на мене, це ВІЛЬНІ РУКИ! У мене товариш, їздив з роботи, брав собі напій, їхав, дивився на місто, насолоджувався прогулянкою. І це дійсно так. Це круто, катити десь у парку, там де нормальні доріжки, серед дерев, озер, трави. Можна взяти у руки прохолодний напій, телефон для фото і просто насолоджуватись довкіллям, нікуди не поспішаючи.
Також знаю, що люди використовують гіроскутери для прогулянки містом, особливо в центрі, щоб побачити по більше і втомитися трохи менше. Гіроскутер можна брати з собою у подорож в інше місто, адже він не займає багато місця. З самокатом ви не відчуєте такої свободи, адже самокат — це більше про пересування з точки А у точку Б.
Також гіроскутер буде корисний для роботи, наприклад при пересуванні по цеху, чи складу. Навчитися на ньому їздити можна за пару годин. Але самі розумієте, професій де потрібно пересуватись в такому режимі не так багато.
Ще знаю приклад, коли хлопець купує собі моноколесо, а дівчині, котра боїться колеса — гіроскутер. Адже на моноколесі довго вчитись кататися, а на гіроскутері — швидко і безпечно. І в обох випадках вільні руки, тобто можна буде кататися удвох та пити смузі при цьому.
За 2000 км пробігу, у мене по суті не виникло проблем з Найнботом, а у товариша за 6000 км також не було проблем, він тільки покришки замінив і все. Тому в цілому, гаджет надійний і дарує позитивні враження при правильному використанні. Важливо розуміти для чого він і не очікувати від нього неможливого.