Через масштабні ракетні атаки росіян восени Україна стикнулась з новим випробуванням — відключеннями світла. І якщо на початку здавалось, що в таких умовах робота неможлива, то нині бізнес непогано демонструє — вдасться все, якщо докласти трохи більше зусиль. Сервіс Freelancehunt дослідив, як виконавці реагують на відсутність електроенергії та як це позначилося на їхній роботі.
Майже 70% фрилансерів продовжують активно працювати навіть під час блекаутів, тоді як 30,25% — чекають на повернення електроенергії у свої домівки. У суворій реальності, де працювати доводиться за графіками відключень світла, більш помітними стають переваги фрилансу:
У 46,22% фрилансерів кількість замовлень не змінилася, у 43,49% — зменшилася, а у 10,29% — збільшилася.
З постійними замовниками ситуація дещо інша: 63,03% виконавців продовжують отримувати стільки проєктів, скільки й до блекауту, 30,7% — отримують менше, а 6,27% — навпаки, більше.
Фактори, що вплинули на зменшення кількості виконаних проєктів:
Виконати проєкт вчасно — квест для кожного сучасного фрилансера з України. Проте цифри показують, що:
39,61% замовників ставляться з розумінням і надають додатковий час, якщо потрібно, а 21,77% готові чекати, скільки потрібно. Лише 8,01% вимагають робити все в зазначені терміни. Є навіть замовники, які настільки зацікавлені в отриманні результату, що пропонують свою допомогу у розв’язанні проблем, пов’язаних з відсутністю світла, — таких виявилося 3,23%.
10,96% підприємців більш детально обговорюють ТЗ та деталі. Це важливо, оскільки не завжди є змога під час виконання проєкту своєчасно надати відповіді або щось уточнити. Легше та продуктивніше одразу детально все обговорити та досягти чіткого взаєморозуміння. Також є 16,43% виконавців, які не помітили суттєвих змін.
Основні зміни у роботі фрилансерів в цифрах:
61,55% фрилансерів зазначають, що замовники продовжують їх рекомендувати, як і раніше, 10,50% навіть стали рекомендувати частіше. Для підприємців фриланс залишається непоганою можливістю закрити різні завдання швидко та недорого, тож попит на такі послуги залишився, а під час блекаутів, можливо, навіть зростатиме.