У Сан-Франциско, самому серці Кремнієвої долини, громадськість навсправжки стривожила автоматизована система керування потягами, що працює… на дискетах (так, тих самих floppy disk). Масла у вогонь підлив очільник місцевої транспортної компанії своїми побоюваннями щодо ризику «катастрофічної помилки», оскільки система вже своє відслужила, а заміна не планується ще щонайменше десять років.
На історію звернув увагу ABC7 News у нещодавньому сюжеті — йдеться про муніципальну залізницю Сан-Франциско (SFMTA). Досі немала частинка критичної інфраструктури по всьому світу продовжує користуватися технологіями минулого століття — пам’ятаєте, ядерний щит США (американська автоматизована стратегічна система управління ядерними силами SACCS) до 2019 року використовував для передавання команд комп’ютери IBM Series/1, що випускалися в 1970-х роках, а також 8-дюймові дискети, як носії інформації. Тож загалом, зважаючи на специфіку модернізації таких систем, ситуація з SFMTA не дивує, але виступає черговим зразково-показовим прикладом використання технологій минулого.
Очільник SFMTA Джеффрі Тамлін розповів, що система, яка використовується з 1998 року, була впроваджена «в епоху, коли комп’ютери не мали жорстких дисків». От тільки жорсткі диски були досить поширені у домашніх комп’ютерах на початку 1990-х років. Так, можна згадати початковий реліз Windows 95 на 24 дискетах, але кінець 90-х – початок нульових — це вже самий розквіт ери CD. Ще одна розбіжність — тип дискет, які використовує система SFMTA. Кореспондентка показувала 3,5-дюймову дискету, розповідаючи, що для оновлення системи потрібно три 5-дюймові дискети щодня. Ймовірно, вона помилилася та переплутала дискети 3,5 та 5,25 дюйма, які були стандартним носієм у 80-х.
Хай там що, директор SFMTA пояснив, що система перевищила термін експлуатації — 20-25 років. І хоч вона досі працює добре, «з кожним роком ризик деградації даних на дискетах зростає, і в якийсь момент може статися катастрофічний збій». Впровадження сучасної системи керування потребує значних коштів та часу — приблизно кілька сотень мільйонів доларів та щонайменше десяти років. Наразі місцева влада націлюється на створення комплексної системи для поїздів і метро в Сан-Франциско та прилеглих районах, але поки немає ні контрактів, ні термінів реалізації проєкту.
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.