«Не бійтесь використовувати мій голос‎» — Ґраймс підтримала авторів ШІ-треків та обіцяла ділитись з ними 50% роялті

Опубликовал
Катерина Даньшина

Ексдівчина Ілона Маска та матір його дітей, канадська співачка Ґраймс, підтримала ШІ-галузь, яка використовує голоси реальних зірок для створення музичних треків.

У неділю виконавиця написала в Twitter, що готова розділити гонорари за прибутковий трек, в якому використовуватиметься її голос, згенерований штучним інтелектом.

«Я надам половину гонорару за будь-яку успішну пісню. Подібну угоду я маю з будь-яким артистом, з яким співпрацюю. Не соромтеся використовувати мій голос, штрафних санкцій не буде‎», – твітнула Ґраймс, поділившись новиною про фейкову пісню репера Дрейка та The Weeknd.

ШІ-технології синтезу голосу стають все більш популярними, і чимало ентузіастів вдаються до їх використання при створенні музичних треків. Нещодавно один американський гурт за допомогою ШІ-інструменту додав у свою пісню голос репера Jay-Z, а ютуб-блогер Grandayy створив пародійний трек про котів, який звучить штучним голосом Емінема.

Онлайн-курс "Створення текстів" від Skvot.
Великий практичний курс для розвитку скілів письма та створення історій, які хочеться перечитувати Результат курсу — портфоліо з 9 робіт та готовність братися за тексти будь-яких форматів.
Детальніше про курс

Але найбільшого поширення набув трек «Heart on My Sleeve» з синтезованими ШІ голосами The Weeknd та Дрейка, доданий у TikTok користувачем Ghostwriter977. Пісня завірусилась у соцмережі, а також була додана на Spotify та Apple Music.

Universal Music Group, найбільша у світі музична компанія та материнська компанія Republic Records (Дрейк та The Weeknd мають ліцензії та маркетингові угоди, які розповсюджують їх музику через Republic), вимагала від сервісів заблокувати доступ до сервісів ШІ, які могли б використовувати музику на їхніх платформах для навчання своїх алгоритмів. Трек нині не доступний на основних потокових сервісах, включаючи Apple Music, Spotify, Tidal і YouTube.

«Навчання генеративного штучного інтелекту з використанням музики наших артистів (що є як порушенням наших угод, так і порушенням закону про авторське право), а також наявність контенту, створеного за його допомогою, викликає питання про те, з якого боку історії хочуть бути всі зацікавлені сторони в музичній екосистемі: на боці артистів, шанувальників і людського творчого вираження або на боці фейків, шахрайства та відмови артистам у належній компенсації», — йдеться в нещодавньому коментарі UMG виданню RollingStone.

Ґраймс, яка, як виявилось, має протилежну позицію, також сказала, що її команда створює спеціальну програму, яка зможе досить добре імітувати її голос — на цих зразках (які опублікують для загалу) надалі можна буде навчатися.

Disqus Comments Loading...