Рубрики Новини

Регулятор США пропонує оновити навігаційне обладнання в літаках на $26 млн, аби ті могли “уживатися” з 5G

Опубликовал
Катерина Даньшина

Федеральне авіаційне управління США (FAA) пропонує оновити альтиметри (висотоміри) та встановити спеціальні фільтри в пасажирські та вантажні літаки, аби убезпечити авіатранспорт від впливу 5G.

Нові безпровідні сигнали працюють на частотах, близьких до тих, які використовують радіовисотоміри літаків, а за повідомленнями FAA, це може призвести до їхніх можливих збоїв. Авіаційне управління посилається на близько 100 зареєстрованих “аномалій альтиметрів” (не виключаючи участі у цьому сигналів 5G), які призвели до помилкових попереджень в кабіні пілота та неправильних даних навігаційного обладнання. Якби пілоти покладалися на них під час посадки в умовах низької видимості — могли б виникнути проблеми.

Попередження, як стверджують у FAA, збільшують робоче навантаження на екіпаж, бо ті починають перевіряти справність обладнання, а повторні тривоги — як у байці Езопа про хлопчика та вовка, можуть призвести до “зниження чутливості екіпажу до попереджень цих систем безпеки”. 

За словами управління, у міру розширення покриття 5G по всій території США кількість таких перешкод буде збільшуватися, тож регулятор пропонує на законодавчому рівні зобов’язати авіакомпанії оновити своє навігаційне обладнання. 

Курс Python від Mate academy.
Python дозволяє тобі не тільки розробляти сайти та займатись аналітикою даних, а ще й будувати алгоритми, тестувати програми та навіть створювати штучні інтелекти. Стань різноплановим фахівцем!
Реєстрація на курс

За оцінками FAA, з 7 993 зареєстрованих у США літаків — 820 потребують встановлення фільтрів на наявне навігаційне обладнання, й ще 180 — нових радіовисотомірів. На це знадобиться близько $26 млн і хто платитиме — поки не уточнюється. 

Якщо правило буде прийнято як є, кінцевим терміном для перевірки того, що літаки мають відповідне обладнання, буде 1 лютого 2024 року. До цього часу FAA запропонувало ввести обмеження на польоти авіатранспорту з висотомірами, які не можуть належним чином фільтрувати 5G, починаючи з 1 липня 2023 року. 

AT&T і Verizon неодноразово відкладали розгортання C-діапазону та довго спілкувались з регуляторами та авіакомпаніями, щоб знайти рішення, яке б задовольнило усіх. Нині оператори з нетерпінням чекають на рішення FAA, адже сплатили уряду понад $80 млрд за нові радіохвилі.

“Графік оновлень висотомірів FAA є розумним та практичним. 5G в C-діапазоні безпечно співіснуватиме з повітряним рухом, і ми з нетерпінням чекаємо на продовження спільної роботи з усіма зацікавленими сторонами, щоб укластися в терміни, встановлені FAA”, сказав Нік Ладлум, старший віцепрезидент CTIA (торгова асоціація, що представляє індустрію бездротового зв’язку в Сполучених Штатах).

Джерело: The Verge, Bloomberg

Disqus Comments Loading...