Infiniti QX55 з двигуном VC-Turbo
Сміливі інженерні експерименти — річ благородна. Але іноді вони мають неприємні наслідки. Nissan відчула це на власному досвіді. І тепер майже пів мільйона автомобілів із технологією змінного ступеня стиснення VC-Turbo відкликають через загрозу відмови двигуна.
Ідея двигуна Nissan VC-Turbo звучала амбітно. В ньому використовується система зміни ступеня стиснення, що дозволяє одному й тому ж двигуну працювати як в потужному, так і в економічному режимі. Зміна відбувається на льоту — залежно від потреб.
На папері це виглядало як інженерне диво. Та в реальності дебют цієї технології в Infiniti QX50 розчарував: ані справжньої потужності, ані видатної економії не сталося. А тепер з’явилась нова проблема, значно серйозніша — можлива відмова двигуна.
Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) оголосила масштабне відкликання 443 899 автомобілів з VC-Turbo. До списку потрапили:
Nissan виявила дефекти підшипників у двигунах VC-Turbo об’ємом 1.5 л (три циліндри) та 2.0 л (чотири циліндри). Через дефекти підшипників або допоміжних компонентів може виникнути серйозне пошкодження двигуна. У гіршому випадку — повна його відмова під час руху, що несе загрозу аварії через втрату тяги.
Але є і добрі новини: підшипники зазвичай не ламаються миттєво. У водіїв буде час помітити сторонні шуми чи зниження потужності й вчасно звернутись до сервісу.
Власникам автомобілів Nissans з двигунами VC-Turbo не варто панікувати. Хоч відкликання і велике, але, за оцінками NHTSA, лише 1,2% двигунів реально мають дефект. Решта — формально відкликають для перевірки. Усі роботи в межах кампанії покриває Nissan, і для власника вони будуть безкоштовними. Щоб дізнатися, чи підпадає ваш автомобіль під відкликання, варто зайти на сайт NHTSA і ввести VIN-код.
Словом, навіть найсміливіші технології потребують ретельної перевірки в реальному житті. VC-Turbo мав потенціал стати проривом, але поки що викликає здебільшого головний біль. Добре, що Nissan не замовчує проблему й бере відповідальність. Бо в питаннях двигуна — краще перестрахуватись, ніж чекати на дорозі евакуатор.
Джерело: jalopnik