Рекордний дохід, проте нижче очікувань аналітиків — головне із квартального звіту Tesla

Опубликовал
Володимир Скрипін

19 жовтня Tesla опублікувала фінансовий звіт за третій квартал 2022 року (PDF) — найбільший виробник електромобілів у світі зафіксував рекордний дохід, проте показник виявився нижчим, ніж очікували аналітики Волл-стріт, і акції компанії на премаркеті після публікації звіту різко подешевшали.

Фінансові показники

Останні три роки Tesla впевнено збільшує продажі та покращує фінансове становище, а цей звітний період став для компанії 12-м прибутковим кварталом поспіль (для тих, хто продовжує рахувати). За липень-вересень дохід  квартал Tesla отримала дохід $21,45 млрд (на 56% більше, ніж рік тому, коли було $13,8 млрд) — це новий абсолютний рекорд. Водночас компанії не вдалося дотягнути до консенсус-прогнозу аналітиків Волл-стріт — $21,9622,1 млрд.

Як зростали доходи Tesla з 2009 року

Водночас чистий прибуток досяг $3,3 млрд (або $3,7 млрд, якщо рахувати не за GAAP), вільний грошовий потік Tesla (обчислюється вирахуванням з операційного грошового потоку капітальних витрат) зріс на 148% — до $3,3 млрд, а обсяг коштів та їх еквівалентів досяг $21,1 млрд (+$2,2 млрд за квартал). При цьому загальні боргові зобов’язання Tesla (за виключенням безрегресного фінансування продуктів) на кінець третього кварталу зменшилися до $63 млн проти $2,1 млрд рік тому.

Курс "Web design" від Web-academy.
Швидкий початок кар'єри у сфері IT! Опануйте професію веб-дизайнера — почніть самостійно керувати своїм часом й отримувати високий дохід вже за 9 тижнів.
Дізнатися більше

Частка нормативних кредитів (zero-emission vehicle) — чисті» дотації від інших автовиробників, які не укладаються в екологічні норми в загальному обсязі продажів все менше — за третій квартал компанія отримала лише $286 млн проти $344 млн у другому кварталі. При цьому валова маржа автомобільного бізнесу суттєво зменшилася — з рекордних 32,9% на початку року до 27,9%. Водночас це досі один з найвищих (якщо не найвищий) показників в галузі.

Продажі автомобілів та наявні виробничі потужності

Tesla ще початку місяця відзвітувала щодо обсягу відвантажених авто: за третій квартал відвантажила клієнтам рекордну кількість автомобілів — 343 830 одиниць, а ще 20 тис. не встигли доїхати до замовників. Та це знову-таки виявилося нижче очікувань аналітиків Волл-стріт. Це пов’язано з нещодавніми змінами у стратегії. Tesla більше не намагається відвантажити якнайбільше автомобілів наприкінці кварталу в авральному режимі, а для вищої рентабельності використовує нову оптимізовану модель — об’єднує замовлення та щотижня відвантажує авто по регіонах (детальніше за посиланням).

На початку року Ілон Маск допускав, що Tesla може відвантажити клієнтам 1,5 млн машин за підсумками 2022 року — та, як пам’ятаємо, у другому кварталі виробник зафіксував перше за два роки скорочення продажів через 22-денну зупинку заводу в Шанхаї (це спричинило скорочення виробництва на понад 50 000 автомобілів) і зіштовхнувся з новими викликами (значний інфляційний тиск у сфері сировини/логістики та, як наслідок, зростання цін, сповільнення росту та скорочення персоналу).

За 9 місяців 2022 року Tesla вже відвантажила клієнтам 907 125 авто. З огляду на збереження підвищеного попиту на електромобілі та теперішні темпи можна очікувати, що за підсумками 2022 року Tesla відвантажить клієнтам близько 1,2-1,3 млн авто. Пригадуємо, що наразі Tesla має чотири автомобільні заводи, які разом можуть виробляти майже два мільйони машин на рік — в 1,6 раза більше, ніж на початку року. Наразі Tesla зосереджена на збільшенні обсягів виробництва на нових заводах.

За квартал обсяг випуску елементів 4680 власної розробки вдалося збільшити втричі. До кінця цього року Tesla планує налагодити на Giga Berlin-Brandenburg виробництво Model Y з новою конструкцією та елементами 4680 власної розробки (акумуляторний блок виступає частиною конструкції кузова, що з’єднує передню та задню частини днища). Наочно спрощення конструкції, що позитивне вплине на темпи нарощування виробництва, дозволяють оцінити зображення нижче.

Порівняння попередньої конструкції Model 3 (виділено 171 окремий елемент кузова) та нової конструкції Model Y — виділені дві окремі частини кузова, які виготовляються повністю, а не з окремих частин (це ті самі славнозвісні ливарні установки Giga Press). Це мінус понад 1600 зварних швів.

Нещодавно Tesla (нарешті) почала серійне виробництво Tesla Semi — за планом, перша партія електричних вантажівок буде відвантажена Pepsi до грудня 2022 року.

Свіжі фото з виробництва та  графіки з ключовими метриками

Енергетичний бізнес та мережа станцій швидкої зарядки Supercharger

Інші напрямки бізнесу Tesla (сонячні батареї та акумулятори, а також сервіси) за підсумками кварталу також показали ріст:

Продажі за іншими напрямами бізнесу Tesla, млрд дол.

Енергетичний бізнес вперше згенерував понад $1 млрд доходу. Загальні постачання домашніх акумуляторів Powerwall та промислових Powerpack зросли на 62% і досягли 2,1 ГВт·год. Наразі Tesla займається нарощуванням потужності лінії Megapack до планових 40 ГВт·год, щоб задовольнити зростальний попит. За планом Ілона Маска, у майбутньому Tesla Energy має за виторгом наздогнати Tesla Automotive.

Обсяг постачань сонячних панелей зріс на 13%, до 94 МВт, і це, за словами Tesla, один з найкращих кварталів за останні кілька років.

Глобальна мережа станцій швидкої зарядки Tesla Supercharger зросла до 4 283 штук (+32%), а кількість точок підключення — до 38 883 одиниць (+33%). В Україні станцій Supercharger все ще немає — востаннє Tesla відтермінувала відкриття перших зарядок на 2022 рік, але відбулося повномасштабне російське вторгнення.

Інші важливі події, що відбувалися минулого кварталу:

  • Тим часом вже близько 160 тис. клієнтів в США використовують сервіс Full Self-Driving (FSD), а вартість Autopilot з розширеним пакетом можливостей становить $15 тис. На 2024 рік Tesla запланувала випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус».
  • Вихід Cybertruck перенесли на середину 2023 року, і, сюрприз-сюрприз, ціни будуть вищі, ніж планувалося спочатку.
  • На нещодавній презентації Tesla AI Day Ілон Маск показав робочий прототип робота-гуманоїда Optimus (він же Tesla Bot) — компанія в майбутньому розраховує продавати такі роботи дешевше $20 000. Та демонстрація особливого враження на гуру робототехніки, як, до речі, і на звичайних користувачів, не справила. Багато хто не приховував розчарування та наводив за приклад досягнення Boston Dynamics.
Disqus Comments Loading...