Революція в «‎зеленій авіації»: інженери MIT розробили 1-мегаватний електродвигун, який дозволить збільшити розміри та потужність електролітаків

Опублікував Катерина Даньшина

Гібридні та повністю електричні автомобілі змінили транспорту галузь, і авіаційні інженери роками намагалися запровадити подібні інновації в небі. Обмеження щодо потужності та розмірів електричних літаків заважали зробити технологію широкомасштабною, однак дослідники Массачусетського технологічного інституту (MIT) запропонували власну розробку для розв’язання цієї проблеми.

Нинішні електролітаки використовують електродвигуни, які здатні генерувати сотні кіловат енергії й підтримують свою роботу великою кількістю батарей, що значно збільшує вагу транспорту та зменшує можливості для потенційного корисного навантаження. Наприклад, 19-місний пасажирський літак Heart Aerospace, ES-30, потребує приблизно 3,5 тонни акумуляторів для забезпечення польоту на 400 км.

Інженери MIT розробили компоненти, що забезпечать роботу двигуна потужністю 1 мегават, який можна використати для електрифікації більших за розмірами літаків. Подальші випробування та обчислювальний аналіз показали, що компоненти здатні працювати разом і генерувати обіцяну потужність, використовуючи площу, яку нині займають менші двигуни.

За словами інженерів, новий 1-мегаватний електродвигун може працювати в парі з акумулятором або паливним елементом, щоб самостійно живити гвинти літака, перетворюючи накопичену електричну енергію в механічну; або доповнити традиційний турбореактивний двигун для роботи гібридної силової установки.

Перший дирижабль Tissandier, який приводився в дію електричним двигуном, дебютував 8 жовтня 1883 року, і з того часу десятки прототипів і дрібносерійних електричних літаків піднялися у небо. Торік Alice від Eviation здійснив свій перший успішний політ як повністю електричний пасажирський літак – нині компанія отримала замовлень на понад $4 млрд.

Розробка MIT може зробити революцію в галузі, яка налаштована досягти нульових викидів до 2050 року. У 2021 році на авіацію припадало понад 2% світових викидів CO2.