Ринок GPU у минулому кварталі просів на 19%, частка NVIDIA у сегменті dGPU — 78%

Опубликовал
Володимир Скрипін

Аналітики Jon Peddie Research (JPR) опублікували нову оцінку світового ринку графічних ядер (дані включають дискретні, так і інтегровані GPU) за підсумками першого кварталу 2022 року. Якщо коротко, пандемічний бум попиту на ПК закінчився і разом з ним пішов донизу ринок графічних ядер.

За підрахунками JPR, за тримісячний період із січня по березень на світовий ринок було відвантажено 96 мільйонів графічних ядер — на 6,2% менше у квартальному відношенні та на 19% менше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Аналітики пояснюють спад зупинкою виробництва через карантинні обмеження у зв’язку з поширенням COVID-19 в Китаї, війною в Україні та зняттям ковідних обмежень в інших країнах.

Збільшити постачання GPU у січні-березні вдалося тільки NVIDIA — на 3,2% у порівнянні з четвертим кварталом 2021 року. Водночас Intel зафіксувала спад на 8,7%, а AMD — 1,5%.

Частка Intel скоротилася до 60%, а AMD та NVIDIA відповідно зайняли 19% та 21% ринку графічних рішень проти 17% та 15% ринку у першому кварталі 2021 року.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

Якщо окремо виділити сегмент відеокарт у вигляді самостійних плат (AIB, add-in-board), то постачання збільшилися на 1,4% проти четвертого кварталу 2021 року. Беззаперечним лідером сегмента, як і раніше, залишається NVIDIA з часткою ринку 78%, а частка AMD скоротилася до 17%.

Серед інших найважливіших моментів укладачі звіту виділяють такі:

  • ринок CPU для ПК обвалився у квартальному відношенні на 10,8%, а у річному відношенні спад склав на 26,2%;
  • Обсяг постачання планшетів скоротився на 16,5% у порівнянні до четвертого кварталу 2021 року.

Водночас JPR вбачає міцний фундамент для росту ринку графічних процесорів і ПК довгостроковій перспективі. Аналітики прогнозують, що до 2026 року встановлена база графічних процесорів досягне 3,3 млрд одиниць за середньорічного темпу зростання на рівні 6,3%, а проникнення дискретних графічних процесорів (dGPU) у ПК досягне 46%.

Що цікаво, Intel вже змогла зайняти 4% сегменту дискретних GPU. Нагадаємо, у 2020 році Intel офіційно повернулася в сегмент дискретної графіки з мобільною відеокартою Iris Xe Max, а на початку 2021 року випустила першу дискретну відеокарту для настільних ПК DG1 — модель початкового рівня для OEM-сегмента. Зараз Intel готується до повноцінного виходу на ринок ігрових відеокарт Arc Alchemist. На початку травня Intel почала відвантажувати мобільні GPU Arc 3 (поки що тільки Samsung в Південній Кореї). Ноутбуки з потужнішими GPU Arc 5 і Arc 7 заплановані на «початок літа». А для ПК Intel називає другий квартал як орієнтовний термін випуску.

Disqus Comments Loading...