Новини

Ринок GPU у минулому кварталі просів на 19%, частка NVIDIA у сегменті dGPU — 78%

Ринок GPU у минулому кварталі просів на 19%, частка NVIDIA у сегменті dGPU — 78%

Аналітики Jon Peddie Research (JPR) опублікували нову оцінку світового ринку графічних ядер (дані включають дискретні, так і інтегровані GPU) за підсумками першого кварталу 2022 року. Якщо коротко, пандемічний бум попиту на ПК закінчився і разом з ним пішов донизу ринок графічних ядер.

За підрахунками JPR, за тримісячний період із січня по березень на світовий ринок було відвантажено 96 мільйонів графічних ядер — на 6,2% менше у квартальному відношенні та на 19% менше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Аналітики пояснюють спад зупинкою виробництва через карантинні обмеження у зв’язку з поширенням COVID-19 в Китаї, війною в Україні та зняттям ковідних обмежень в інших країнах.

Збільшити постачання GPU у січні-березні вдалося тільки NVIDIA — на 3,2% у порівнянні з четвертим кварталом 2021 року. Водночас Intel зафіксувала спад на 8,7%, а AMD — 1,5%.

Ринок GPU у минулому кварталі просів на 19%, частка NVIDIA у сегменті dGPU — 78%

Частка Intel скоротилася до 60%, а AMD та NVIDIA відповідно зайняли 19% та 21% ринку графічних рішень проти 17% та 15% ринку у першому кварталі 2021 року.

Якщо окремо виділити сегмент відеокарт у вигляді самостійних плат (AIB, add-in-board), то постачання збільшилися на 1,4% проти четвертого кварталу 2021 року. Беззаперечним лідером сегмента, як і раніше, залишається NVIDIA з часткою ринку 78%, а частка AMD скоротилася до 17%.

Ринок GPU у минулому кварталі просів на 19%, частка NVIDIA у сегменті dGPU — 78%

Серед інших найважливіших моментів укладачі звіту виділяють такі:

  • ринок CPU для ПК обвалився у квартальному відношенні на 10,8%, а у річному відношенні спад склав на 26,2%;
  • Обсяг постачання планшетів скоротився на 16,5% у порівнянні до четвертого кварталу 2021 року.

Водночас JPR вбачає міцний фундамент для росту ринку графічних процесорів і ПК довгостроковій перспективі. Аналітики прогнозують, що до 2026 року встановлена база графічних процесорів досягне 3,3 млрд одиниць за середньорічного темпу зростання на рівні 6,3%, а проникнення дискретних графічних процесорів (dGPU) у ПК досягне 46%.

Що цікаво, Intel вже змогла зайняти 4% сегменту дискретних GPU. Нагадаємо, у 2020 році Intel офіційно повернулася в сегмент дискретної графіки з мобільною відеокартою Iris Xe Max, а на початку 2021 року випустила першу дискретну відеокарту для настільних ПК DG1 — модель початкового рівня для OEM-сегмента. Зараз Intel готується до повноцінного виходу на ринок ігрових відеокарт Arc Alchemist. На початку травня Intel почала відвантажувати мобільні GPU Arc 3 (поки що тільки Samsung в Південній Кореї). Ноутбуки з потужнішими GPU Arc 5 і Arc 7 заплановані на «початок літа». А для ПК Intel називає другий квартал як орієнтовний термін випуску.

Відеокарти Intel: нові деталі виходу графічних процесорів Arc Alchemist для ноутбуків та ПК цього року

Ціни на відеокарти AMD Radeon RX 6000 та GeForce RTX 30 вже майже повернулися до рекомендованих значень


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: