SpaceX внесла понад 1000 змін у нову версію Starship і планує стартувати вже за 6 тижнів

Опубликовал
Катерина Даньшина

Starship, найпотужніша ракета в історії, дебютує під час другої спроби орбітального запуску з численними оновленнями, які включають серйозні зміни у процесі розділення двох ступенів, удосконалення в силовій установці та зміцнений стартовий майданчик, який зможе вистояти під час запалювання 33 головних двигунів.

Під час суботньої дискусії в Twitter Spaces з журналісткою Ешлі Венс Ілон Маск заявив, що ймовірність того, що Starship на цей раз досягне орбіти складає 60%. Сам запуск, за словами генерального директора SpaceX, може відбутися вже за 6 тижнів.

Starship — це перспективна багаторазова надважка ракета, що розробляється SpaceX щонайменше з 2016 року для заміни поточного сімейства ракет Falcon та призначена для доставлення вантажів та людей на навколоземну орбіту, Місяць та Марс.

Попередній запуск, якій відбувся 20 квітня, загалом був успішним. Ракета вдало стартувала з майданчика (хоча кілька двигунів із 33 один за одним відмовили), пройшла момент максимального аеродинамічного опору Max-Q та майже дісталася до етапу роз’єднання ступенів. На жаль, цього не сталося — на третій хвилині Starship перебуваючи на висоті близько 38 кілометрів, почала неконтрольовано кружляти у верхніх шарах атмосфери та зрештою була підірвана командою з центра керування.

Практичний інтенсивний курс з дизайну - Design Booster від Powercode academy.
Навчіться дизайну з нуля за 3 місяці і заробляйте перші $1000, навіть якщо ви не маєте креативного мислення, смаку або вміння малювати. Отримайте практичні навички, необхідні для успішної кар'єри в дизайні.
Зарееструватися
SpaceX Starship у своєму першому комплексному випробувальному польоті 20 квітня. Фото: SpaceX

Ракета розділена на два сегменти: розгінний ступінь Super Heavy з 33 двигунами Raptor, призначений для руху космічного транспортного засобу через атмосферу Землі, та верхній ступінь Starship із 6 двигунами, який прискорює ракету до орбітальної швидкості. В оперативних місіях верхня частина Starship може розгортати корисне навантаження, служити заправником палива або бути кораблем для екіпажу.

Одна з найбільш значущих змін, які SpaceX вносить у конструкцію Starship – це процес відокремлення розгінного блоку від верхнього ступеня, що відбувається приблизно через три хвилини після старту.

«Ця суттєва пізня зміна полягає у використанні так званого «гарячого етапу», де ми запалюємо двигуни верхнього ступеня, тоді як двигуни першого також все ще працюють, – сказав Маск.

У підсумку буде збільшено підйомну здатність Starship, яка вже мала доставляти понад 100 тонн корисного вантажу на низьку навколоземну орбіту. За словами Маска, зміна конструкції додасть приблизно 10% покращення до вантажопідйомності ракети.

Інженери мають додати екран з нержавіючої сталі до верхньої частини прискорювача та додаткові отвори, які дозволять надгарячому газу з двигунів безпечно виходити, запобігаючи вибуху.

Верхній ступінь ракети Ship 25 під час випробувань, що відбулись на початку цього місяця в Техасі. Джерело: SpaceX

Маск зазначає, що під час першого випробувального польоту використовувалось «‎солянка з двигунів», які створювали й тестували протягом року (зрештою кілька з них відмовили).

Попередня конструкція була вразливою до витоків, оскільки гарячий газ міг просочуватися крізь отвори під болти, які використовуються для кріплення колектора до двигуна. Інженери представлять покращену конструкцію колектора та збільшать крутний момент болтів, щоб розв’язати проблему витоку.

Решта модернізацій, про які Маск говорив у попередніх коментарях, включають електричне керування вектором тяги та міцніше екранування навколо кожного з 33 двигунів Raptor.

Кратер, який утворився на стартовому майданчику після зльоту Starship. Фото: LabPadre/YouTube

Нині SpaceX вже завершила заливати бетоном (загальним об’ємом близько 1000 кубічних метрів) стартовий стіл Starship. Під час квітневого запуску у бетонній плиті під стартовою стійкою утворився отвір, а дрібні рештки матеріалу розлетілися за сотні метрів. Команда також встановить дві товсті сталеві пластини поверх нового шару залізобетону з каналами для витоку воду.

«Думайте, що це гігантська душова лійка, перевернути догори дригом. По суті вона буде спрямовувати воду вгору, поки ракета знаходиться на майданчику, щоб протидіяти величезному потоку тепла від ракети-носія», – сказав Маск.

Згідно з планом наступного випробувального польоту Starship, ракета затримається на майданчику на коротший період часу, зменшивши ймовірність пошкодження.

Під час ефіру Маск не говорив про перевірку AFTS (автономної системи завершення польоту), якій знадобилось трохи більше часу, ніж очікувалося, для знищення ракети. Будь-які зміни мають бути переглянуті Федеральним управлінням цивільної авіації, яке відповідає за те, щоб запуски ракет не становили загрози для населення.

Disqus Comments Loading...