Автомобіль Tesla Model X, проданий у США наприкінці минулого року на запчастини, раптово повернувся в Інтернет і почав надсилати сповіщення на телефон свого колишнього власника, виконавчого редактора CNBC Джея Яроу.
Скориставшись функцією геолокації у додатку Tesla, Яроу виявив, що сповіщення від автівки надходять з півдня України. Він також помітив, що нові власники використовували його, ще підключений на той момент, застосунок Spotify, щоб слухати альбоми Дрейка.
Публікація історії в X вмить зібрала мільйони переглядів, а користувачі почали думати, як так могло статися та чим це загрожує.
Технічний директор фірми автомобільної безпеки Canis Labs Кен Тінделл каже, що зібрані наново автомобілі дійсно можуть загрожувати безпеці, оскільки облікові дані залишаються в електроніці й можуть бути використані тими, хто її придбав.
Однак проблема не специфічна для Tesla. Подібні ситуації можуть статися з будь-якими автомобілями, оскільки вони, як ноутбуки, смартфони чи телевізори, теж мають підключення до Інтернету і можуть зберігати особисті дані.
«Дилери та власники повинні розуміти, що існує проблема з особистими даними в автомобілях», — сказав Тінделл.
Після того, як автомобіль був списаний — його виставили на продаж онлайн-аукціону Copart, згідно з даними CNBC. На сайті нині представлено понад 1600 автомобілів Tesla з утилізаційних пунктів по всій території США — включно з Нью-Джерсі, куди потрапила машина Яроу.
Copart спеціалізується на пошкоджених або зібраних наново транспортних засобах, які мають позначку «salvage title» — вона видається тоді, коли страхова компанія оголошує про повну втрату, попереджаючи майбутніх покупців про серйозні проблеми. Аукціон продає понад 2 мільйони автомобілів на рік і працює в 11 країнах. В США такі авто не можуть їздити легально, однак в Україні правила не настільки суворі.
«Практично всі зібрані наново транспортні засоби, потраплять на аукціон утилізованих автомобілів», — сказав Стівен Ленг, аукціоніст та засновник ринку вживаних автомобілів 48 Hours And A Used Car.
Один з вебсайтів онлайн-аукціону, який спеціалізується на таких продажах, оцінив, що виграшна ставка за подібний автомобіль становитиме від $27 400 до $29 400. Остаточна ціна продажу Tesla Яроу не відома — ані утилізаційний склад, ані Copart не відповіли на питання про вартість та те, хто ж придбав авто.
Співробітники служби підтримки Tesla сказали Яроу, що він має відключити автомобіль від свого облікового запису, запропонувавши наступні інструкції електронною поштою:
За словами Тінделла, відключення облікового запису від транспортного засобу може перешкодити іншим людям використовувати додатки, які були підключені, як Spotify у випадку Яроу. Однак дані все ще можна витягнути з загальної електроніки автомобіля.
Воррен Анер, ветеран автомобільної кібербезпеки, сказав, що в ідеалі така компанія, як Tesla, мала б мати портал, на якому користувач міг би ввійти за допомогою облікових даних онлайн і запитати видалення інформації і від’єднання авто від акаунту. Проте власники повинні самі контролювати те, які саме дані вони надають транспортним засобам.
«Завжди видаляйте свої дані після того, як продаєте авто, і намагайтеся не ділитися більшою кількістю інформації, ніж вам необхідно. Якщо я підключаю свій телефон до автомобіля, то не дозволяю йому синхронізувати місцезнаходження та контакти. Я надаю йому доступ лише до Bluetooth, щоб слухати музику, і тому можу використовувати будь-яку програму потокового передавання музики, яка мені подобається», — каже Анер.
Джерело: CNBC