Tesla прокоментувала приголомшливу аварію за участю Model Y в Китаї — ошаліла автівка насмерть збила двох людей та травмувала ще трьох

Опубликовал
Володимир Скрипін

Tesla запевнила, що всіляко співпрацюватиме з китайськими правоохоронними органами у розслідуванні обставин трагічної аварії за участю Tesla Model Y у провінції Гуандун, внаслідок якої двоє людей загинули, а ще троє були травмовані. Водночас мережею ширяться чутки про потенційні причини аварії, більшість з яких є неправдивими або неможливими.

Аварія сталася 5 листопада, а відео, яке склеєне з кількох дорожніх камер, швидко поширилося в китайських соціальних мережах та стало вірусним. На відео можна побачити як автомобіль Tesla Model Y спочатку намагається припаркуватися, а потім раптово починає набирати швидкість, мчить по двосмуговій дорозі з різкими поворотами на високій швидкості, збиваючи на своєму шляху інших учасників дорожнього руху, перш ніж врешті-решт “влітає” у вітрину магазину приблизно через 30 секунд і 2,6 кілометра від початку руху.

Відео фатального заїзду Model Y в Китаї (Увага: відео містить сцени жорстокості, насильства та смерті. Якщо це для вас неприйнятно, не дивіться)

Неназваний член сім’ї 55-річного водія розповів, що у нього виникли проблеми з педаллю гальма, коли він намагався зупинитися перед сімейним магазином, повідомляє Jimu News. Судячи з повідомлень у ЗМІ, водій вижив та отримав травми різної важкості.

Онлайн-курс "QA Automation" від robot_dreams.
Це 70% практики, 30% теорії та проєкт у портфоліо.Навчіться запускати перевірку сотень опцій одночасно, натиснувши лише одну кнопку.
Детальніше про курс

Як це часто буває, Tesla з посиланням на журнал подій поспішила роз’яснити, що педаль гальма не була натиснута під час інциденту, тоді як педаль акселератора була натиснута протягом значної частини події. Автовиробник закликав не вірити «чуткам» про інцидент та дочекатися результатів розслідування.

Як можна побачити на відео з камер відеоспостереження стоп-сигнали запалюються лише один раз — приблизно через 23 секунди після початку інциденту. Хоч би що там було, поліція в Гуандуні в межах офіційного розслідування співпрацюватиме зі сторонньою експертною фірмою, яка допоможе проаналізувати службовий журнал подій борового ПК авто та записи камер відеоспостереження з метою встановлення усіх обставин ДТП. В Tesla своєю чергою запевнили, що повністю відкриті для співпраці та готові надати правоохоронним органам всі необхідні дані.

Можна пригадати численні ДТП за участю автомобілів Tesla як в Китаї, так і в США, коли водії скаржилися на несправність ПЗ та самовільне прискорення, а потім з’ясовувалося, що насправді це водії просто плутали педалі. Навіть у давній неприємній історії з «раптовим ненавмисним прискоренням» автомобілів Toyota у 2009-2011 роках, коли виробник визнав конструктивний недолік, більшість інцидентів відбувалися саме з вини водіїв, і частіше вони траплялися серед некваліфікованих водіїв та людей похилого віку.

Американський регулятор NHTSA нагадує водіям, що в США щорічно стається 16 000 аварій саме через те, що водії ненароком натискають педаль прискорення замість гальма. Та це не завадило появі в соцмережах чуток про автопілот Tesla, який “пустився берега і почав вбивати людей”.  Як у китайських, так і англомовних соціальних мережах було багато дописів, які бездоказово припускали різні причини, більшість з яких не витримують жодної критики. Поведінка, яку можна побачити на відео не є характерним для автопілота, а тим більше для автопаркування. Та і на відео не видно, щоб водій намагався загальмувати — принаймні стоп-сигнали, які чітко сигналізують про це, не світилися.

У Tesla вистачає проблем з Autopilot — наразі компанія є фігурантом кількох розслідувань, зокрема і через численні аварії з припаркованими спецмашинами, а на початку вересня компанія отримала новий позов за оманливу рекламу можливостей Autopilot. Окрім того, наприкінці жовтня Мін’юст США розпочав нове розслідування щодо Tesla — після десятка ДТП, зокрема й смертельних, за участю її автопілота.

Disqus Comments Loading...