Пізно ввечері 2 квітня Tesla відзвітувала щодо обсягу виготовлених та відвантажених авто за перший квартал 2023 року — результати вкотре виявилися рекордними, хоча й нижчими за очікування аналітиків.
Переходячи до точних цифр, за січень-березень Tesla відвантажила клієнтам сумарно 422 875 електроавтівок — проти 310 048 торік. Це новий рекорд для компанії, хоча їй не вдалося дотягнути до консенсус-прогнозу аналітиків з Уолл-стріт — 432 000 одиниць. Загалом за квартал Tesla випустила на всіх своїх заводах 440 808 автівок — проти 439 701 в останньому кварталі 2022 року та 305 407 одиниць за перший квартал 2022 року. Нещодавно найбільший виробник електромобілів у світі змінив стратегію — і більше не намагається за всяку ціну відвантажити якнайбільше автомобілів наприкінці кварталу в авральному режимі, а для вищої рентабельності використовує нову оптимізовану модель, об’єднуючи замовлення та щотижня відвантажує авто по регіонах (детальніше за посиланням). Саме тому різниця між обсягом вироблених та відвантаженим клієнтам автомобілів стала помітнішою.
| Автомобілі | Число випущених авто, одиниць | Число доставлених авто клієнтам, одиниць | Частка придбаних авто у лізинг, % |
| Model S/X | 19 437 | 10 695 | 10% |
| Model 3/Y | 421 371 | 412 180 | 5% |
| Разом | 440 808 | 422 875 | 5% |
Як і раніше, левову частку в загальному обсязі продажів становлять доступніші Model 3 та Model Y, які ділять одну платформу — 421 371, або 97,5% (проти 95,8% у четвертому кварталі 2022 року). Водночас продажі преміальних Model S/X продовжують знижуватися за квартал їх було продано 10 695 проти 17 147 у четвертому кварталі 2022 року.
З початку 2023 року Tesla суттєво знизила ціни на всю лінійку електромобілів, причому востаннє на початку березня прайс-кат торкнувся саме старших моделей Model S та Model X, які скинули до $10 000 від попередньої ціни. Як вже неодноразово зазначалося, досі Tesla здебільшого лише підвищувала ціни та має чи не найвищу рентабельність серед автовиробників, тож може собі дозволити у таких спосіб стимулювати продажі.
Повний фінансовий звіт з усіма подробицями Tesla опублікує 19 квітня. Проте з третього кварталу 2019 року Tesla стабільно залишається прибутковою та відтоді із кварталу у квартал ставить нові рекорди доходу та чистого прибутку.
Зараз у Tesla є чотири автомобільні заводи, які разом можуть виробляти майже два мільйони машин на рік — в 1,6 раза більше, ніж на початку 2022 року, і компанія вже готується до будівництва наступної Гігафабрики. У березні Маск підтвердив будівництво шостої Gigafactory в Мексиці, яка, за попередніми даними, коштуватиме близько $10 млрд. Для порівняння, завод Giga Berlin-Brandenburg обійшовся в $5,5 млрд. Водночас Ілон Маск та Tesla щосили рекламують футуристичний бронепікап Cybertruck, який має вийти наступного року після численних затримок.
Нагадаємо, Tesla з’явилася у 2003 році, а свій перший автомобіль випустила лише у 2008 році (детальніше про історію Tesla — за посиланням). Нижче — графік, що демонструє динаміку продажів Tesla з 2008 року.
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.