Рубрики НовиниWTF

Twitter більше не обмежує державні китайські та російські ЗМІ — вони з’являються в пошуку та як рекомендації в стрічці «Для вас»

Опубликовал
Катерина Даньшина

У 2020 році Twitter почав маркувати офіційні урядові та контрольовані державами медіаакаунти та заблокував показ останніх у результатах пошуку. Минулого року компанія оголосила, що почне позначати й твіти, які містять посилання на сайти, що контролюються урядами (такі як RT.com або Global Times). Користувачі на таких публікаціях бачили позначку «Будьте в курсі», яка попереджала про те, що Росія чи Китай мають редакційний вплив на матеріали. 

Нещодавні тести, проведені виданням Semafor, виявили, що відтепер у деяких ЗМІ такі позначки відсутні – попри те, що відповідна політика Twitter  все ще діє. Коли журналісти спробували відшукати на платформі «Известия», People’s Daily або «Синьхуа» – їхні облікові записи запропонували, як одні з найкращих результатів пошуку. 

Чергові зміни можуть ще більше відштовхнути рекламодавців – раніше Ілон Маск повідомив, що почне скасовувати дію старих синіх галочок верифікації, якими раніше позначали відомих та впливових осіб. Відтепер таку «відзнаку» може придбати будь-яка людина у межах передплати Twitter Blue за $8 на місяць, для компаній ціна «трохи вища» – $1000 та $50 за кожен додатковий акаунт із золотою галочкою. Минулого місяця Маск повідомив, що продажі реклами у Twitter з жовтня впали на 50%. 

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Раніше кореспондент «Голосу Америки» Веньхао Ма виявив, що Twitter почав автоматично рекомендувати користувачам китайські урядові видання через свою сторінку «Для вас».

Разом з тим, у вівторок ввечері позначка «ЗМІ, пов’язане з державою США» з’явилась в облікового запису National Public Radio. Раніше у соцмережі заявляли, що не будуть додавати маркування до таких видань, як «BBC у Великій Британії чи NPR у США», оскільки вони зберігають редакційну незалежність. Пізніше назва NPR зникла із політики Twitter.

У своїй заяві президент NPR Джон Ленсінг сказав, що «стурбований» цим позначенням:

«Неприйнятно, щоб Twitter називав нас таким чином. NPR і наші станції-учасники підтримуються мільйонами слухачів, які покладаються на нашу незалежну, засновану на фактах журналістику», — сказав він.

За даними компанії, основні джерела її доходу — корпоративне спонсорство та гонорари, сплачені організаціями-членами NPR. У середньому менш як 1% річного операційного бюджету NPR надходить у формі грантів від Корпорації громадського мовлення та федеральних агентств і відомств. Речниця NPR сказала, що компанія звернулася до Twitter з проханням видалити ярлик.

Маск у відповідь на заяви NPR просто опублікував скриншот з політики у своєму акаунті, підписавши: «Здається правильним».

Маск, схоже, націлений використовувати свою посаду гендиректора в Twitter, щоб ускладнювати життя журналістів, які йому не подобаються. Раніше він блокував деяких, а днями забрав значок верифікації у головного акаунта New York Times через його відмову платити за привілей.

З приходом мільярдера система модерації Twitter зазнала змін – він звільнив частину команд довіри та безпеки компанії, а колишній керівник відділу Йоель Рот пішов у відставку. Сайт вже стикався з нашестям ботів і тролів, також за словами експертів у соцмережі зростає кількість твітів із ненавистю, зокрема антисемітських публікацій

Дії Twitter не є аномалією в діловому світі, оскільки багато компаній намагаються працювати відповідно до вимог Китаю. Disney, наприклад, монтував фільм, щоб узгодити його з положеннями Комуністичної партії Китаю, а Національна баскетбольна асоціація покарала керівника, який виступав на підтримку політичної свободи в Гонконгу.

Маск, як відомо, також має значні бізнес-інтереси в Китаї, цього місяця він планує відвідати країну та зустрітися з прем’єр-міністром. Однак нові правила Twitter можуть бути викликані й технічними проблемами – оскільки в компанії залишилось дуже мало інженерів після масових звільнень. 

Відповідно до аналізу, проведеного China Media Project у 2021 році, маркування китайських державних ЗМІ допомогло зменшити розмір їхньої аудиторії в Twitter.

Disqus Comments Loading...