Рубрики НовиниСофт

У Bluesky вже 2 млн користувачів — публічну вебверсію соцмережі запустять до кінця листопада

Опубликовал
Катерина Даньшина

Децентралізована соцмережа від засновника Twitter Джека Дорсі зросла ще на мільйон користувачів від вересня — попри те, що реєстрація в ній все ще доступна лише за запрошеннями.

Нині кількість користувачів Bluesky перевищила 2 мільйони (хоча загальна цифра все ще менша за досягнення іншої альтернативи X — Threads від Meta). Нині доступ в соцмережу надається за запрошенням, однак засновники анонсували запуск публічної вебверсії вже наприкінці листопада.

Публічний вебінтерфейс дозволить будь-кому переглядати дописи у соцмережі (навіть, без наявності зареєстрованого у Bluesky акаунту). Таким чином соцмережа стане доступнішою і «буде особливо корисною для коментарів у реальному часі та свіжих новин». У довгостроковій перспективі це оновлення може зробити сервіс одним зі зручних джерел для перегляду новин — як це було з X/ Twitter, до того як Маск почав банити ЗМІ та прибрав заголовки.

Водночас програма наразі не пропонує опцію встановлення приватних профілів, як це робить Twitter/X, і деяких користувачів це не влаштовує.

Курс Full-stack розробки від Mate academy.
Станьте Full-stack розробником з нуля. Mate academy дає комплексні знання і навички для розробки повноцінних веб-рішень — від візуальної частини до серверної логіки. Ви освоїте технології, щоб створити власний проєкт від а до я — без допомоги інших.
Ознайомитися з курсом

Щодо децентралізації, то нині в Bluesky розробляють AT Protocol, який надасть користувачам можливість переміщувати як свої дані, так і вміст з одного сервера на інший (ймовірно, в такому режимі соцмережа запрацює на початку 2024-го року).

«Це одна з ключових особливостей Bluesky, яка робить його «захищеним від мільярдерів» — ви завжди матимете свободу вибору (і виходу) замість того, щоб піддаватися примхам приватних компаній чи алгоритмів чорної скриньки», — йдеться в повідомленні Bluesky.

Інша велика децентралізована соцмережа, Mastodon, використовує добре налагоджений протокол ActivityPub, і набула більшої популярності за кілька місяців після придбання Twitter Маском.

Відтоді інші компанії, зокрема Mozilla, Flipboard, Medium і Automattic (батьківська компанія WordPress.com), прийняли ActivityPub і Mastodon. Якщо Bluesky не зробить крок, щоб дозволити протоколу AT і ActivityPub якось взаємодіяти (що технічно можливо), це може додати соцмережі проблем з охопленнями. Threads, до прикладу, має намір у майбутньому взаємодіяти з ActivityPub.

Раніше Bluesky запустив мобільні push-повідомлення, спільні списки користувачів, перевірку електронної пошти, розширені параметри каналу та потоків для сортування та фільтрації публікацій, вкладки медіа в профілях користувачів, вкладку «Подобається» у вашому власному профілі користувача тощо.

Джерело: Techcrunch, Enagadget

Disqus Comments Loading...