Новини Софт 17.11.2023 о 16:10 comment views icon

У Bluesky вже 2 млн користувачів — публічну вебверсію соцмережі запустять до кінця листопада

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Децентралізована соцмережа від засновника Twitter Джека Дорсі зросла ще на мільйон користувачів від вересня — попри те, що реєстрація в ній все ще доступна лише за запрошеннями.

Нині кількість користувачів Bluesky перевищила 2 мільйони (хоча загальна цифра все ще менша за досягнення іншої альтернативи X — Threads від Meta). Нині доступ в соцмережу надається за запрошенням, однак засновники анонсували запуск публічної вебверсії вже наприкінці листопада.

Публічний вебінтерфейс дозволить будь-кому переглядати дописи у соцмережі (навіть, без наявності зареєстрованого у Bluesky акаунту). Таким чином соцмережа стане доступнішою і «буде особливо корисною для коментарів у реальному часі та свіжих новин». У довгостроковій перспективі це оновлення може зробити сервіс одним зі зручних джерел для перегляду новин — як це було з X/ Twitter, до того як Маск почав банити ЗМІ та прибрав заголовки.

Водночас програма наразі не пропонує опцію встановлення приватних профілів, як це робить Twitter/X, і деяких користувачів це не влаштовує.

Щодо децентралізації, то нині в Bluesky розробляють AT Protocol, який надасть користувачам можливість переміщувати як свої дані, так і вміст з одного сервера на інший (ймовірно, в такому режимі соцмережа запрацює на початку 2024-го року).

«Це одна з ключових особливостей Bluesky, яка робить його «захищеним від мільярдерів» — ви завжди матимете свободу вибору (і виходу) замість того, щоб піддаватися примхам приватних компаній чи алгоритмів чорної скриньки», — йдеться в повідомленні Bluesky.

Інша велика децентралізована соцмережа, Mastodon, використовує добре налагоджений протокол ActivityPub, і набула більшої популярності за кілька місяців після придбання Twitter Маском.

Курс Digital Marketing від Mate academy.
На курсі ви навчитесь запускати рекламу в кабінтеах Facebook/Instagram та Google. Ви також познайомитися з SEO та Email marketing. Це ті навики які найчастіше просять ІТ компанії від Junior Marketers. А ми вас не лише навчимо, а й працевлаштуємо!
Дізнатися більше про курс

Відтоді інші компанії, зокрема Mozilla, Flipboard, Medium і Automattic (батьківська компанія WordPress.com), прийняли ActivityPub і Mastodon. Якщо Bluesky не зробить крок, щоб дозволити протоколу AT і ActivityPub якось взаємодіяти (що технічно можливо), це може додати соцмережі проблем з охопленнями. Threads, до прикладу, має намір у майбутньому взаємодіяти з ActivityPub.

Раніше Bluesky запустив мобільні push-повідомлення, спільні списки користувачів, перевірку електронної пошти, розширені параметри каналу та потоків для сортування та фільтрації публікацій, вкладки медіа в профілях користувачів, вкладку «Подобається» у вашому власному профілі користувача тощо.

Джерело: Techcrunch, Enagadget


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: