Рубрики НовиниІгри

Успіх ігор в Steam — вплив цін, оцінок гравців та дати релізу [Велике дослідження та рейтинг GameSensor]

Опубликовал
Володимир Скрипін

Останніми роками геймдев-компанії все частіше дозволяють собі виходити в реліз з іграми, які мають проблеми з якістю та продуктивністю, а потім дороблювати їх — тенденція почалась з Cyberpunk 2077, а далі цю практику взяли на озброєння й інші видавці AAA релізів. Команда GameSensor (аналог Steam Spy) у новому ґрунтовному дослідженні спробувала визначити, наскільки важливими є оцінки гравців, чи є сенс доробляти гру після релізу та як впливають якість, вартість та регіональні ціни на продажі гри. Дослідження охопило ігри Steam 2022 року, які понад 250 000 користувачів платформи додали у списки Бажаного до моменту їх релізу.

Методика дослідження

Перш ніж перейти до висновків, кілька слів про особливості методики дослідження. Для об’єктивного порівняння впливу рейтингу гри, ціни й дати виходу GameSensor розробили систему оцінювання успішності продажів гри з урахуванням цільової аудиторії, нішовості жанру та сетингу. При оцінюванні цільової аудиторії відштовхувалися від кількості людей, які проявили цікавість до того чи іншого проєкту, додавши його у список бажаного в Steam. Всі відвідувачі сторінки гри в Steam (на відміну від інших цифрових майданчиків) бачать оцінку продукту та відгуки інших користувачів, тож оцінки та коментарі максимально впливають на купування продукту. І оскільки Steam є абсолютним лідером з частки ринку продажів ігор на ПК і основним інструментом продажу інді-ігор, оцінка на майданчику Valve є репрезентативною для глобальної статистики.

Для порівняння успішності релізу без урахування абсолютних значень продажів, але з урахуванням розміру цільової аудиторії, GameSensor вивела відносний коефіцієнт конверсії в покупця (ККвП), який є співвідношенням покупців гри до кількості вішліста на день релізу. Наприклад, якщо за перший місяць гру купили 100 тис. разів, а вішліст гри був на день релізу 200 тис. людей, то ККвП за перший місяць буде складати 100 000/200 000*100 = 50%.

Онлайн-курс "2D Animation" від Skvot.
Покроково та з фідбеком від лекторки увійдіть у 2D-анімацію через вивчення софтів, інструментів та створення кейсу у портфоліо.
Програма курсу та реєстрація

Рейтинг ігор Steam із найкращим коефіцієнтом конверсії

У дослідження аналітики GameSensor розрахували для кожної гри ККвП за перші 30 днів і 90 днів з моменту релізу (рейтинг побудований саме за цими значеннями). Для оцінки впливу ціни та наявності регіональних цін на продажі в GameSensor використали ціни для двох найбільших в Steam за кількістю аудиторії ринків — США та Китаю. В таблиці наведені ціни в Steam на момент релізу. Ігри, у яких ціна в Китаї відрізняється менше, ніж на 20% від ціни в США, ми вирішили вважати іграми без регіональних цін.

Рейтинг успішності ігор Steam за значенням ККвП за 90 днів

Як видно з таблиці вище, більшість релізів (15 з 23 ігор) з коефіцієнтом ККвП вищим за 80% отримали від користувачів оцінку гри вище 4 балів з 5 можливих. Серед ігор зі значенням ККвП нижчим 80% лише 4 з 17 ігор мають оцінку вище 4.

Call of Duty: Modern Warfare II при найбільшій вартості в 70$ за базову версію гри, без регіональних цін і з низькою оцінкою від гравців займає перше місце за ККвП, маючи великий відрив від конкурентів. Друге місце за кількістю продажів за перший місяць після феноменально успішного проєкту займає ELDEN RING. На дистанції часу висока оцінка гравців дозволила ELDEN RING краще утримувати кількість місячних продажів у порівнянні з початковими, ніж Call of Duty: Modern Warfare II. Але щорічний цикл випуску нової гри з серії Call of Duty (цьогоріч серія візьме паузу вперше за 18 років) дозволяє Activision нівелювати падіння продажів продукту через деякий час після релізу. Показовим є приклад VALKYRIE ELYSIUM від Square Enix, яка не має регіональних цін — вона стартувала в Steam з ціною 60$ і низькими оцінками та стала абсолютним провалом щодо кількості продажів за перші 30 і 90 днів до розміру вішліста.

Висновки

За результатами дослідження GameSensor зробила низку висновків — як очевидних, так і не дуже:

  • Ігри з високими оцінками мають кращі показники конверсії — жодна гра з оцінкою нижче 4 не покращила продажі на другому і третьому місяці стосовно інших сусідніх ігор в таблиці.
  • Високий рейтинг гри від гравців суттєво збільшує шанси на збереження імпульсу продажів після релізу гри — до списку з коефіцієнтом ККвП вищим за 80% потрапили 5 ігор з рейтингом нижче 4 балів. Спільним для всіх ігор є високий рівень обізнаності гравців про ці бренди через наявність великої фанатської бази чи наявність рекламного бюджету, що вищий за середній.
  • Відомість бренду, велика фанбаза та кілька успішних попередніх проєктів забезпечує новим іграм високий коефіцієнт конверсії незалежно від оцінки. Водночас завищені очікування до відомих брендів нерідко призводять до більш критичного оцінювання нових продуктів гравцями. За 2022 рік в Steam вийшли 6 ігор, які розійшлися накладом понад 1 млн копій за перші 30 днів з моменту релізу. Майже всі ці продукти знаходяться в топі списку за показником ККвП, але всього 2 релізи відбулися в “гарячий сезон” (восени чи перед Новим роком) — Call of Duty: Modern Warfare II (28.10.2022) Warhammer 40,000: Darktide.
  • Сезонність (реліз восени чи перед самим Новим роком) не впливає значною мірою на фінансову успішність великого проєкту. Водночас інді-розробникам все ж краще не виходити в “гарячий сезон”, оскільки висока конкуренція високобюджетних проєктів з великими маркетинг-витратами зменшує ймовірність отримання органічного трафіку чи уваги медіа (цій темі GameSensor планує присвятити наступне дослідження, а насиченість релізів по днях можна побачити в розділі “майбутні релізи”).
  • Call of Duty — поки що безперечний лідер з розміру фанатської аудиторії в ігровій індустрії серед платних ігор в Steam, що дозволяє грі продаватись високим тиражем, навіть попри низькі оцінки від користувачів та найвищу ціну гри на ринку без регіональних цін. Наступною грою, яка має всі шанси посунути Call of Duty з трону, має стати GTA 6.
  • Лише найвідоміші високобюджетні франшизи можуть дозволити собі виходити без регіональних цін з високою ціною за копію гри та мати високі показники продажів. Коли вартість гри відповідає якості й приблизним очікуванням гравців — висока ціна негативно не впливає на продажі ігор.

Поради інді-розробникам

На основі власного дослідження GameSensor сформулювали низку рекомендацій для невеликих розробників та видавців:

  1. Висока оцінка гравців дає кращі показники втримання рівня продажів з часом і шанс на наступному релізі покращити показники продажів на цифровому майданчику Steam. На інших цифрових майданчиках, через відсутність прозорої інформації відгуків гравців та оцінки, вплив на продажі буде менший, але також буде через рецензії, які можна побачити і почути поза цифровим магазином.
  2. Тільки відомі бренди мають можливість дороблювати гру і покращувати сприйняття продукту гравцями з часом, для інді ігор — день релізу — майже завжди єдине вікно можливості справити враження на гравця, оскільки подальшу зміну якості продукту не будуть висвітлювати ЗМІ.
  3. Краще уникати випуску ігор восени і перед Новим роком, щоб мати більше шансів бути поміченим ЗМІ та спільнотою.
  4. Важливо об’єктивно оцінювати гру та очікування аудиторії при визначенні стартової ціни.
  5. Регіональні ціни суттєво впливають на продажі.
Disqus Comments Loading...