Рубрики СтаттіАвто

Народний електрокар Citroen e-C3 за €20+ тис. — відповідь Stellantis на експансію китайських BYD та Nio. І не тільки

Опубликовал
Володимир Скрипін

Stellantis повноцінно представив електричний крос-хетч Citroen e-C3 — чистий європеєць і потенційний бестселер В-класу.

Експансія BYD, Nio та інших китайських брендів електромобілів у Європу змушує нервувати Volkswagen та інших місцевих автовиробників, а також підштовхує уряди країн ЄС до потенційної торговельної війни з Китаєм. Але не санкціями єдиними — автоконцерн Stellantis розраховує здолати китайських виробників на їхньому ж полі, запропонувавши більш конкурентоздатні моделі «не за всі гроші світу».

Citroen e-C3 — нова надія Stellantis в масовому сегменті

Stellantis, що утворився у 2021 році після злиття італійсько-американської Fiat Chrysler Automobiles (FCA) та французької PSA Group, попередні роки активно інвестувала в електрифікацію модельного ряду і наразі готується до важливої події. Цього тижня французький бренд Citroen відкриває передзамовлення на новенький електричний крос-хетчбек e-C3 за ціною від €23 300 — наразі це один з найдоступніших сучасних європейських електрокарів, який конкуруватиме з майбутніми Renault 5, VW ID.2 та “народною” Tesla Model 2 за $25 000, яку Маск обіцяє вже 10 років і яка начебто має вийти у 2024 році (але нехай спочатку Cybertruck вийде).

Онлайн-курс "Фінансовий директор" від Laba.
Опануйте інструменти управління грошовими потоками, ризиками та активами компанії, щоби перейти на посаду CFO.
Приєднатися до курсу

Гендиректор Тьєррі Коскас назвав Citroen e-C3 «відповіддю на китайську експансію». В компанію покладають великі надії на цю модель, розраховуючи, що в теперішніх умовах високого інфляційного тиску вона дозволить бренду ефективно конкурувати не тільки з доступними китайськими електромобілями, але також з іншими європейськими брендами (читай: Volkswagen і Renault). У відповідь на загрозливу конкуренцію з боку китайських брендів електромобілів Європейська комісія відкрила розслідування щодо антиконкурентних субсидій Пекіна, яке зрештою може мати далекосяжні наслідки та вилитися в торговельну війну ЄС з Китаєм, за аналогією з протистоянням США та Китаю.

Щодо конкуренції Citroen з Volkswagen та Renault, перша минулого тижня повідомила про вимушене звільнення тимчасових працівників і скорочення змін на німецьких заводах, оскільки замовлення у третьому кварталі не виправдали очікувань. Тим часом Renault планує коштом електромобільного бренду Ampere зменшити витрати на 40% в наступному поколінні автомобілів, хоча цей план відклали на 2024 рік на тлі недостатньо високого попиту на кросовер Megane E-Tech через агресивне зниження цін з боку Tesla та несприятливі ринкові умови загалом.

e-C3 — у всій красі на промозображеннях

Відео

Чим особливий Citroen e-C3 і чому його час давно настав?

Renault вже кілька років продає свій Dacia Spring як найдоступніший електромобіль у Європі — у Франції ціни на нього починаються від €20 800 євро. На відміну від Renault Dacia Spring, який виготовляється в китайській провінції Хубей, випуск новенького Citroen e-C3 налагодять на заводі Stellantis у Трнаві, Словаччина — наразі це найдоступніший електромобіль, що виготовляються в цьому регіоні. І четверте покоління популярної моделі безперечно має хороші шанси на успіх, зважаючи на частку 11% європейського ринку сегмента В-класу за підсумками 2022 року.

Щодо дизайну, Citroen e-C3 безумовно запозичив деякі елементи концепткара Citroen Oli та загалом містить набагато більше гострих кутів та чітких ліній, ніж попередні моделі Citroen з більш об’ємними та згладженими формами. Ці зміни ініціював головний дизайнер Citroen П’єр Леклер минулого року, причому оновлений C5 Aircross першим отримав більш виразний екстер’єр. А ще новий e-C3 — перший з новим старим лого Citroen (повернення до овальної емблеми з подвійним шевроном всередині наслідує та відлунює брендинг Citroen протягом багатьох десятиліть більш ніж 100-річної історії бренду). Раніше Леклер розповів, що хоч новий логотип виглядає як оригінальний 1919 року, дизайнерам довелося добряче попрацювати над пропорціями та відшліфуванням деталей.

e-C3 — перша модель з новим старим лого Citroen

Основа Citroen e-C3 — нова електрична платформа Smart (не плутати з брендом Mercedes-Benz Group та Geely), з якою Stellantis націлюється насамперед на ринки, що розвиваються, як-от Індія та Південна Америка. Насправді новий e-C3 має багато спільних компонентів із C3 «CC21» (він набагато більш коробковий і кросоверний, ніж попередній C3 з європейськими специфікаціями), доступним на цих ринках. Але попри деякі характерні особливості кросоверів, як-от збільшений кліренс (163 мм — рівень компактних кросоверів), Citroen e-C3 — п’ятидверний хетчбек і зовсім не заміна C3 Aircross — популярний кросовер наступний в черзі на оновлення.

Ключові характеристики та особливості

  • Електродвигун + трансмісія + динаміка: один двигун (передній привід) потужністю 113 к.с (83 кВт) забезпечує пристойну у цьому класі динаміку розгону: від 0 до 100 км/год за 11 секунд та 135 км/год максимум.
  • Батарея + зарядка: літій-залізо-фосфатний (LiFePO4) акумулятор місткістю 44 кВт•год. На одному заряді «малюк» здатен подолати близько 320 км (за більм м’яким вимірювальним циклом WLTP). Підтримується зарядка потужністю до 100 кВт — в цьому випадку батарея заряджається від 20% до 80% за 26 хвилин.
  • Габаритні розміри: довжина — 4010 мм, ширина — 1760 мм, висота —  1570 мм. Кліренс —  163 мм. Об’єм багажника — 310 літрів. Маса — 1316 кг.

У салоні — аскетичний мінімалізм, який поєднується з сучасними технологіями. Наразі виробником заявлені три рівні комплектації e-C3: базова You, середня Plus та максимальна Max. У базі є підсилена гідравлічними упорами підвіска (Progressive Hydraulic Cushions), як у C5 Aircross, новий проєкційний дисплей замість традиційної панелі приладів, шість подушок безпеки, адаптивні фари, кондиціонер, задній парктронік, вбудований тримач смартфона, а також пакет функцій безпеки та допомоги водію, включно з системою екстреного гальмування Active Safety Brake.

Середня комплектація Plus додає нові сидіння Advance Comfort, 17-дюймові легкосплавні диски (замість 16-дюймових), 10,25-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи на центральній консолі з підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, автоматичні склоочисники, задні сидіння, що складаються, і опцію двоколірного фарбування кузова. Нарешті у максимальній комплектації — світлодіодні фари, тонування задніх вікон, круїз-контроль, електропривід задніх вікон, бездротова зарядна панель та камера заднього огляду що передає зображення на центральний екран.

Доступність та версія дешевше €20 тис.

Citroen планує відвантажити перші e-C3 замовникам у другому кварталі 2024 року, тоді як в Україні новинка очікується в середині 2024 року (наразі українське представництво Citroen працює, щоб якнайшвидше відкрити цю модель для українського ринку, зокрема й бензинова версія). Еге ж, це так собі.

Але є і хороші новини: у Франції на Citroen e-C3 розповсюджується нова програма субсидування лізингу електромобілів, яку ініціював чинний президент Емманюель Макрон — “всього 100 євро на місяць”. Водночас Citroen планує вже у 2025 році випустити доступнішу версію – із запасом ходу 200 км та ціною €19 990.

Disqus Comments Loading...