Статті Авто 18.10.2023 о 15:59 comment views icon

Народний електрокар Citroen e-C3 за €20+ тис. — відповідь Stellantis на експансію китайських BYD та Nio. І не тільки

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg

Володимир Скрипін

Ексзаступник головного редактора

Stellantis повноцінно представив електричний крос-хетч Citroen e-C3 — чистий європеєць і потенційний бестселер В-класу.

Експансія BYD, Nio та інших китайських брендів електромобілів у Європу змушує нервувати Volkswagen та інших місцевих автовиробників, а також підштовхує уряди країн ЄС до потенційної торговельної війни з Китаєм. Але не санкціями єдиними — автоконцерн Stellantis розраховує здолати китайських виробників на їхньому ж полі, запропонувавши більш конкурентоздатні моделі «не за всі гроші світу».

Citroen e-C3 — нова надія Stellantis в масовому сегменті

Stellantis, що утворився у 2021 році після злиття італійсько-американської Fiat Chrysler Automobiles (FCA) та французької PSA Group, попередні роки активно інвестувала в електрифікацію модельного ряду і наразі готується до важливої події. Цього тижня французький бренд Citroen відкриває передзамовлення на новенький електричний крос-хетчбек e-C3 за ціною від €23 300 — наразі це один з найдоступніших сучасних європейських електрокарів, який конкуруватиме з майбутніми Renault 5, VW ID.2 та “народною” Tesla Model 2 за $25 000, яку Маск обіцяє вже 10 років і яка начебто має вийти у 2024 році (але нехай спочатку Cybertruck вийде).

ЄС обмежить експансію китайських електромобілів — вони стали серйозною загрозою для Volkswagen та інших

Гендиректор Тьєррі Коскас назвав Citroen e-C3 «відповіддю на китайську експансію». В компанію покладають великі надії на цю модель, розраховуючи, що в теперішніх умовах високого інфляційного тиску вона дозволить бренду ефективно конкурувати не тільки з доступними китайськими електромобілями, але також з іншими європейськими брендами (читай: Volkswagen і Renault). У відповідь на загрозливу конкуренцію з боку китайських брендів електромобілів Європейська комісія відкрила розслідування щодо антиконкурентних субсидій Пекіна, яке зрештою може мати далекосяжні наслідки та вилитися в торговельну війну ЄС з Китаєм, за аналогією з протистоянням США та Китаю.

Бізнес англійська від Englishdom.
Тут навчають за методикою Кембриджу, завдяки якій англійську вивчили понад 1 мільярд людей. Саме вона використовується в найкращих навчальних закладах світу, і саме за нею створені курси.
Інформація про курс

Щодо конкуренції Citroen з Volkswagen та Renault, перша минулого тижня повідомила про вимушене звільнення тимчасових працівників і скорочення змін на німецьких заводах, оскільки замовлення у третьому кварталі не виправдали очікувань. Тим часом Renault планує коштом електромобільного бренду Ampere зменшити витрати на 40% в наступному поколінні автомобілів, хоча цей план відклали на 2024 рік на тлі недостатньо високого попиту на кросовер Megane E-Tech через агресивне зниження цін з боку Tesla та несприятливі ринкові умови загалом.

e-C3 — у всій красі на промозображеннях

Відео

Чим особливий Citroen e-C3 і чому його час давно настав?

Renault вже кілька років продає свій Dacia Spring як найдоступніший електромобіль у Європі — у Франції ціни на нього починаються від €20 800 євро. На відміну від Renault Dacia Spring, який виготовляється в китайській провінції Хубей, випуск новенького Citroen e-C3 налагодять на заводі Stellantis у Трнаві, Словаччина — наразі це найдоступніший електромобіль, що виготовляються в цьому регіоні. І четверте покоління популярної моделі безперечно має хороші шанси на успіх, зважаючи на частку 11% європейського ринку сегмента В-класу за підсумками 2022 року.

Щодо дизайну, Citroen e-C3 безумовно запозичив деякі елементи концепткара Citroen Oli та загалом містить набагато більше гострих кутів та чітких ліній, ніж попередні моделі Citroen з більш об’ємними та згладженими формами. Ці зміни ініціював головний дизайнер Citroen П’єр Леклер минулого року, причому оновлений C5 Aircross першим отримав більш виразний екстер’єр. А ще новий e-C3 — перший з новим старим лого Citroen (повернення до овальної емблеми з подвійним шевроном всередині наслідує та відлунює брендинг Citroen протягом багатьох десятиліть більш ніж 100-річної історії бренду). Раніше Леклер розповів, що хоч новий логотип виглядає як оригінальний 1919 року, дизайнерам довелося добряче попрацювати над пропорціями та відшліфуванням деталей.

Бізнес англійська від Englishdom.
Тут навчають за методикою Кембриджу, завдяки якій англійську вивчили понад 1 мільярд людей. Саме вона використовується в найкращих навчальних закладах світу, і саме за нею створені курси.
Інформація про курс
Народний електрокар Citroen e-C3 за €20+ тис. — відповідь Stellantis на експансію китайських BYD та Nio. І не тільки
e-C3 — перша модель з новим старим лого Citroen

Основа Citroen e-C3 — нова електрична платформа Smart (не плутати з брендом Mercedes-Benz Group та Geely), з якою Stellantis націлюється насамперед на ринки, що розвиваються, як-от Індія та Південна Америка. Насправді новий e-C3 має багато спільних компонентів із C3 «CC21» (він набагато більш коробковий і кросоверний, ніж попередній C3 з європейськими специфікаціями), доступним на цих ринках. Але попри деякі характерні особливості кросоверів, як-от збільшений кліренс (163 мм — рівень компактних кросоверів), Citroen e-C3 — п’ятидверний хетчбек і зовсім не заміна C3 Aircross — популярний кросовер наступний в черзі на оновлення.

Народний електрокар Citroen e-C3 за €20+ тис. — відповідь Stellantis на експансію китайських BYD та Nio. І не тільки

Ключові характеристики та особливості

  • Електродвигун + трансмісія + динаміка: один двигун (передній привід) потужністю 113 к.с (83 кВт) забезпечує пристойну у цьому класі динаміку розгону: від 0 до 100 км/год за 11 секунд та 135 км/год максимум.
  • Батарея + зарядка: літій-залізо-фосфатний (LiFePO4) акумулятор місткістю 44 кВт•год. На одному заряді «малюк» здатен подолати близько 320 км (за більм м’яким вимірювальним циклом WLTP). Підтримується зарядка потужністю до 100 кВт — в цьому випадку батарея заряджається від 20% до 80% за 26 хвилин.
  • Габаритні розміри: довжина — 4010 мм, ширина — 1760 мм, висота —  1570 мм. Кліренс —  163 мм. Об’єм багажника — 310 літрів. Маса — 1316 кг.

У салоні — аскетичний мінімалізм, який поєднується з сучасними технологіями. Наразі виробником заявлені три рівні комплектації e-C3: базова You, середня Plus та максимальна Max. У базі є підсилена гідравлічними упорами підвіска (Progressive Hydraulic Cushions), як у C5 Aircross, новий проєкційний дисплей замість традиційної панелі приладів, шість подушок безпеки, адаптивні фари, кондиціонер, задній парктронік, вбудований тримач смартфона, а також пакет функцій безпеки та допомоги водію, включно з системою екстреного гальмування Active Safety Brake.

Середня комплектація Plus додає нові сидіння Advance Comfort, 17-дюймові легкосплавні диски (замість 16-дюймових), 10,25-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи на центральній консолі з підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, автоматичні склоочисники, задні сидіння, що складаються, і опцію двоколірного фарбування кузова. Нарешті у максимальній комплектації — світлодіодні фари, тонування задніх вікон, круїз-контроль, електропривід задніх вікон, бездротова зарядна панель та камера заднього огляду що передає зображення на центральний екран.

Доступність та версія дешевше €20 тис.

Citroen планує відвантажити перші e-C3 замовникам у другому кварталі 2024 року, тоді як в Україні новинка очікується в середині 2024 року (наразі українське представництво Citroen працює, щоб якнайшвидше відкрити цю модель для українського ринку, зокрема й бензинова версія). Еге ж, це так собі.

Але є і хороші новини: у Франції на Citroen e-C3 розповсюджується нова програма субсидування лізингу електромобілів, яку ініціював чинний президент Емманюель Макрон — “всього 100 євро на місяць”. Водночас Citroen планує вже у 2025 році випустити доступнішу версію – із запасом ходу 200 км та ціною €19 990.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: