Рубрики ДумкаСтатті

Електромобілі Hyundai: «тема» злетить? Думка

Опубликовал
Роман Мельниченко

Нещодавній дебют Hyundai IONIQ 6 знову привернув увагу до напряму електромобілів компанії. А скільки їх? Що вже з’явилося та чого чекати у майбутньому? Новий електромобіль Hyundai став новою темою для роздумів. Чим і поспішаю поділитися з вами в матеріалі нижче.

Електромобілі Hyundai: початок

Здавалося, все починалося цілком логічно та очікувано. На тлі популярності «еко»-моделей Toyota Prius, Nissan LEAF, Honda Clarity, компанія Hyundai зважилася на створення власного «еко»-мобіля. Був обраний шлях Honda – у тому сенсі, що новинка Hyundai Ioniq була представлена в трьох варіаціях: звичайний гібрид, гібрид з можливістю підзарядки, чистий електромобіль Hyundai Ioniq Electric.

Таким чином Hyundai отримує першу спеціальну модель, розроблену з акцентом на електричну мобільність. Але також продовжувалося створення електричних версій для звичних ДВЗ-автомобілів. Причому ці спроби були досить успішними – досить згадати Hyundai Kona Electric: дві версії, висока потужність, великий акумулятор та непоганий запас ходу.

Два перші масові електромобілі від Hyundai – Ioniq Electric та Kona Electric. Обидва були несподівано гарні для свого часу, хай і не «розривали шаблони». Але потім з Hyundai трапився IONIQ 5…

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

IONIQ як бренд електричної мобільності

Поява Hyundai IONIQ 5 стала громом серед ясного неба. Мабуть, мало хто чекав на такий яскравий і самобутній електромобіль, який буквально повністю успадковував концепт-кар «45» у плані дизайну. Який привніс з собою не-форматний тип кузова. Який подарував нам оригінальний салон. А найголовніше – все це було підкріплено вражаючою технікою: платформа E-GMP, задній або повний привод, електрична архітектура до 800 вольт, готовність до зарядки 350 кВт, технологія V2L.

Все це виявилося лише початком революції. Сьогодні вже очевидно, що компанія Hyundai хоче створити цілу серію електромобілів під загальним позначенням IONIQ. Свого часу зустрічалася інформація, що IONIQ може стати повністю незалежним брендом. Проте поки що все виглядає так, що це «суб-бренд»: як Volkswagen ID або Mercedes EQ. Причому точно є, що об’єднувати під прапорами IONIQ – за моделями IONIQ 5 і IONIQ 6, незабаром прийде й час для «сімки».

Натяк було надано у вигляді концепту Hyundai SEVEN: величезний кросовер на платформі E-GMP, обіцяний запас ходу 300 миль або майже 500 км, готовність серійної версії до 2023 року. Але найбільше в концепті здивувала не його техніка, а його салон – суцільний задній диван, бамбук в оформленні, крісла з розворотом, дверцята-ворота. Можна казати «це всього лише концепт-кар», якби не приклади вище моделей IONIQ 5 і IONIQ 6, які дісталися серійного вигляду з мінімальними змінами щодо власних концептів.

На перший погляд – всі три моделі IONIQ («сімку» теж врахуємо) помітно відрізняються між собою за дизайном та концепцією. Однак є й об’єднуючі риси: платформа E-GMP та архітектура на 800 вольт, дизайн з використанням «піксельних» фар та ліхтарів, а ще – сміливість у реалізації ідей, які раніше були можливі лише для концептів.

Чого не вистачає у списку вище? Солідного представницького седана з електроприводом. А якщо натяком є ресто-мод Hyundai Grandeur? Цей концепт-кар був створений на честь 35-річного ювілею оригінальної моделі Hyundai Grandeur 1986 року: спеціально залишилися недоторканими всі форми кузова. Проте змінилася технічна начинка – наприклад, з’явилися «піксельні» фари та ліхтарі.

Аналогічні метаморфози відбулися в салоні: незмінні форми передньої панелі та керма, бордове оздоблення сидінь, але також численні сенсорні дисплеї та світлодіодне підсвічування. Самі творці ідеально точно описали своє творіння словом Newtro – як поєднання «New + Retro».

Концепт-кар Hyundai Grandeur відноситься до серії «Heritage Series»: показово, що компанія вже цінує власну історію. Проте ще одним показником є використання електричного приводу (деталі невідомі) та піксельних фар у стилі IONIQ. Вийшов цікавий варіант електо-седану в стилі фільму «In Time». Хоча насправді електричний представницький седан від корейців вже є.

Електромобілі Genesis – седан, кросовер, хетчбек

Дозволю собі згадати Genesis, як бренд, який колись «виріс» з Hyundai. За минулі пару трійку-років бренд Genesis випустив чимало цікавих моделей, серед яких були й електромобілі – перш за все, варто відзначити седан G80 та кросовер GV70 в електричних модифікаціях Electrified.

Обидва побудовані на базі аналогічних ДВЗ-моделей та відрізняються лише мінімальними деталями: свій бампер, решітка радіатора, лючок для зарядки. Обидва спочатку орієнтувалися ринку Китаю, але планувалися до продажу й в інших країнах. Обидва використовували компоненти платформи E-GMP та отримали повний привод на основі двох електромоторів: сумарна пікова потужність 272 кВт (370 к.с.) для седана G80 або навіть 360 кВт (490 к.с.) для кросовера GV70. Обидва обіцяли запас ходу 400-500 км (залежно від заміру).

Нещодавно в модельну гаму Genesis був доданий і третій електромобіль – цього разу одразу створений таким. Йдеться про модель Hyundai GV60, яка побудована на основі Hyundai IONIQ 5: аналогічна платформа, техніка, можливості. Ось тільки якщо для Hyundai IONIQ 5 максимальна потужність закінчується на рівні 225 кВт (305 к.с.), то Genesis GV60 може запропонувати 320 кВт (435 к.с.) або навіть 360 кВт (490 к.с.) в 10-секундному режимі. Та ще плюс «дрифт»-режим на додачу.

Молодий бренд Genesis різнопланово розвиває тему електромобілів. З одного боку – створюються електричні версії вже звичних моделей для «фанатів класики». З іншого боку – запускаються у серію такі не-форматні моделі, як GV60.

Зрештою: до чого все це йде?

Цей матеріал був присвячений тільки електрокарам Hyundai, лише трохи торкнулися суміжного бренду Genesis. Але ж ще існує величезна кількість електромобілів KIA – як серійних, так і концептів на майбутнє.

Думаю, що це «майбутнє» для корейців визначено вже досить точно. Сьогодні Hyundai (а разом з ним Genesis та KIA) явно робить ставку на електромобілі, щоб у найближчі роки стати одним із світових лідерів EV-ринку. Тому відповідаючи на запитання заголовка: так – корейці зроблять все і навіть більше, щоб їх електрокари «злетіли».

Disqus Comments Loading...