Рубрики Статті

Гід покупця: ТОП-5 автомобілів B-SUV – порівнюємо Citroen C4, Nissan Juke, Opel Crossland, Toyota Yaris Cross, Suzuki Vitara

Опубликовал
Роман Мельниченко

Під час підготовки огляду автомобіля Suzuki Vitara Hybrid я задумався про новинки від конкурентів. І збагнув, що їх багато! Адже період з кінця 2021-го до початку 2022-го подарував нам багато компактних кросоверів (і не лише), серед яких дуже непросто виділити та назвати найкращого. Чи все ж спробуємо?

П’ятірка автомобілів для порівняння

Як уже зазначав, все почалося з думок навколо Suzuki Vitara Hybrid, а далі згадався інший компактний гібридний кросовер – це Toyota Yaris Cross. До них на додачу згадався ще один японський автомобіль – новий Nissan Juke (до речі, також чекаємо на гібрид в Україні). А ще до цієї компанії приєднався Citroen C4: номінально це хетчбек з переднім приводом, але зверніть увагу на його кліренс та захисний «пояс» по периметри – майже кросовер! Наприклад, оновлений кросовер Opel Crossland зроблений саме за такою формулою. Отже.

Citroen C4 – орієнтовна ціна $21-27 тис.

Nissan Juke – орієнтовна ціна $19-28 тис.

Онлайн-курс Frontend-разробник від Powercode academy.
Курс на якому ти напишеш свій чистий код на JavaScript, попрацюєш із різними видами верстки, а також адаптаціями проектів під будь-які екрани. .
Зарееструватися

Opel Crossland – орієнтовна ціна $16-21 тис.

Toyota Yaris Cross – орієнтовна ціна $20-31 тис.

Suzuki Vitara – орієнтовна ціна $16-27 тис.

Отже – три автомобілі японських брендів і два «європейці», три повністю нові моделі та два оновлення. А ще серед відібраних автомобілів можна знайти: бензинові чи дизельні мотори, гібридні версії, передній чи повний привод. Чудова компанія для порівняння!

Ціни проставлені для всіх версій автомобілів – від найдоступнішої до максимальної. Ціни приблизні та вказані у валюті через можливі сильні курсові коливання, проте цінові орієнтири намічені. Автомобілі оцінюються у кількох ключових номінаціях з призначенням балів від 1 до 5. Додатково буде показано фотографію автомобіля, який є переможцем даного блоку та надано короткі пояснення біля кожного пункту.

Комплектація та ціна автомобіля

Вибираючи будь-який з цих автомобілів, ви отримаєте: багато подушок безпеки, кондиціонер або клімат-контроль, фірмову магнітолу або систему мультимедіа, електричні скло-підіймачі, у старших версіях знайдуться LED-фари та легкосплавні колісні диски.

А ще Citroen C4 може запропонувати люк у даху, адаптивний «круїз» та контроль рядності, підігрів усіх сидінь та підігрів керма; плюс є вибір моторів (бензин/дизель на 100-155 к.с.) та коробок передач (МКПП/АКПП). Такий список бонусів може запропонувати й кросовер Suzuki Vitara, додавши ще варіанти з повним приводом, але обходячись без дизелів.

Автомобіль Toyota Yaris Cross не відстає: тут і проєкція даних на скло, і бездротова зарядка, і система іонізації повітря, і економічна гібридна версія. А ось Nissan Juke позбавлений вибору моторів, зате може запропонувати «механіку» чи «автомат», аудіо BOSE, круговий огляд.

На тлі конкурентів явно програє Opel Crossland: тільки бензинові мотори невисокої потужності (82-110 к.с.), проста система контролю рядності, звичайні прилади лише дві комплектації на вибір. Але «дякую» за вибір МКПП або АКПП, наявність підігріву керма та 2-зонний «клімат».

Загалом:

Citroen C4 – 5 (широкий вибір моторів та версій, опції на замовлення)

Toyota Yaris Cross – 4 (багато сучасного оснащення, є вибір моторів)

Nissan Juke – 3 (багато сучасного оснащення, але лише один мотор)

Suzuki Vitara – 3 (непогане оснащення, є вибір моторів)

Opel Crossland – 2 (нічого особливого, хоча все необхідне є)

Хетчбек Citroen C4 пропонує широкий вибір моторів і комплектацій, плюс можна додати опції. У результаті кожен покупець може підібрати автомобіль під свої запити – і свій гаманець.

Внутрішній простір, трансформація салону

Кращим назву Citroen C4: нормальний запас місця скрізь, приємний дизайн та оздоблювальні матеріали попереду, дефлектори вентиляції та підігрів позаду, продуманий багажник. Одне зауваження – дуже високим водіям може бути тісно над головою. Наприклад, кросовер Opel Crossland вищий – але сама ширина салону тут менша, та ще й задні двері невеликі.

Кросовер Suzuki Vitara є такою собі «золотою серединою» для даного класу: плюс-мінус достатній запас місця скрізь, нормальний багажник з дворівневою підлогою. А ось автомобілі Nissan Juke і Toyota Yaris Cross не дають і того – дещо тісні салони, маленькі багажники. Плюс (точніше «мінус») автомобіль Toyota Yaris Cross запам’ятався «дешевими» дверними картами.

Загалом:

Citroen C4 – 4 (достатній простір, приємне оздоблення, увага до деталей)

Suzuki Vitara – 3 (середній простір, непоганий багажник)

Opel Crossland – 3 (середній простір, непоганий багажник)

Nissan Juke – 2 (гарне оздоблення, але ззаду тісно)

Toyota Yaris Cross – 1 (невеликий салон, місцями аж надто просте оздоблення)

Кращий внутрішній світ по комбінації різних якостей: простору та оздоблення салону, цікавого дизайну, уваги до дрібниць.

Поведінка на дорозі, комфорт та керованість

У цій категорії особливо запам’ятовуються два автомобілі – це Nissan Juke та Citroen C4. Перший має відмінне налаштування підвіски: такий собі «молодіжний» характер, бажання повертати, чіткість керування. Під таке шасі проситься більш потужний двигун. Другий дарує феноменальний комфорт, як для свого класу та ціни: дуже м’який рух, ледь помітне похитування на нерівностях.

У випадку автомобілів Suzuki Vitara та Toyota Yaris Cross, творці намагалися вгадати з налаштуванням підвіски. І таки вдалося! Обидва автомобілі запам’ятовуються нехай не претензійним керуванням або суперкомфортом, але цілком зрозумілим їздовим характером і енергомісткістю підвіски, яка не боїться великих нерівностей – їдуть так, наче це автомобілі на клас вище.

Плюс кросовер Suzuki Vitara з турбомотором забезпечує хорошу динаміку (він «виїжджає» добре з 10 секунд, поки всі грають «близько 11»). Своєю чергою, автомобіль Toyota Yaris Cross радує логічністю та прямолінійністю тяги від гібрида – супер! На цьому фоні, «німець» Opel Crossland просто їде: звичайна динаміка, підвіска м’яка і тряска одночасно, помітні крени.

Загалом:

Nissan Juke – 4 (вдале налаштування підвіски)

Citroen C4 – 4 (король комфорту)

Suzuki Vitara – 3 (вартп заздрості енергомісткість та «бадьорий» турбомотор)

Toyota Yaris Cross – 3 (варта заздрості енергомісткість та приємний гібрид)

Opel Crossland – 1 (просто їде куди скажуть, причому ключове слово «просто»)

Нехай будуть одразу два автомобілі-переможці, але жоден із них не отримає максимальної оцінки. Однак виокремлю кросовер Nissan Juke: йому додати потужний двигун під гарне шасі – й отримаємо мініодкровення в класі.

Споживання палива, гарантія, ліквідність

Традиційно цей пункт належить Toyota – і не бачу приводу щось міняти. Натомість бачу витрату 4,5-5 літрів у місті, стандартну 3-річну гарантію та збільшену 5-річну гарантію на компоненти гібридної системи. А про повагу вторинного ринку до автомобілів Toyota всі й так знають.

Несподівано, але в потилицю дихає Suzuki: японський бренд, традиційний «автомат», наявність атмосферних моторів і повного приводу, в принципі непогана репутація на вторинному ринку. Тут би щось сказати про Nissan Juke, але його підводить скромний 3-циліндровий мотор і «робот-преселектив»: поки що складно спрогнозувати, як це вплине на популярність автомобіль при перепродажі.

Наприклад, хетчбек Citroen C4 пропонує і більш об’ємні/потужні двигуни, і економічний турбодизель, і традиційний «автомат», і сервісні контракти для продовження гарантії. Схожий опис і для Opel Crossland, але все-таки там плюсів менше – що знаходить своє відображення у підсумкових балах.

Загалом:

Toyota Yaris Cross – 5 (економія палива, 5 років гарантії на гібрид, ліквідність)

Suzuki Vitara – 4 (японський бренд, 4-циліндрові мотори, звичний «автомат»)

Nissan Juke – 3 (японський бренд, але маленький мотор та «робот»)

Citroen C4 – 3 (турбодизель, традиційний «автомат», продовжена гарантія)

Opel Crossland – 2 (німецький бренд, наявність традиційного «автомата»)

Перемога автомобілів Toyota у цьому заліку – це вже майже традиція. Але, як не крути, а перемога заслужена.

Повний привод, можливості на бездоріжжі

На всю п’ятірку автомобілів тільки один може запропонувати повний привод: це Suzuki Vitara. Переможця визначено, решті доводиться змагатися лише величиною кліренсу та форматом випнутих бамперів.

Загалом:

Suzuki Vitara – 4 (повний привод, кліренс 185 мм, короткі звиси)

Opel Crossland – 3 (кліренс 178 мм, короткі звиси)

Nissan Juke – 3 (кліренс 172 мм, короткі звиси)

Toyota Yaris Cross – 3 (кліренс 170 мм, короткі звиси)

Citroen C4 – 1 (кліренс 156 мм, великі звиси та масивні бампери)

Перемога Suzuki Vitara очікувана: єдиний автомобіль із повним приводом, найбільший кліренс. Максимальну оцінку не дають поставити випнуті глушник та редуктор, а також «губа» переднього бампера. Але загалом – на бездоріжжі Suzuki «може»!

Підсумки в балах та післямова

Підбиваємо підсумки відразу у двох заліках: «абсолют» – найкращий результат з балів без урахування ціни, «вигідна покупка» – співвідношення між ціною та кількістю набраних балів.

Абсолют – найкращий результат за сумою балів:

Citroen C4 – 17 балів

Suzuki Vitara – 17 балів

Toyota Yaris Cross – 16 балів

Nissan Juke – 15 балів

Opel Crossland – 11 балів

Вигідна покупка – співвідношення ціни та набраних балів:

Suzuki Vitara – ціна $0,9-1,6 тис. за 1 бал

Citroen C4 – ціна $1,2-1,6 тис. за 1 бал

Nissan Juke – ціна $1,25-1,9 тис. за 1 бал

Toyota Yaris Cross – ціна $1,25-1,95 тис. за 1 бал

Opel Crossland – ціна $1,45-1,9 тис. за 1 бал

Цифри дають відповіді на всі питання: два найкращі автомобілі в п’ятірці – це Citroen C4 та Suzuki Vitara. Причому якщо Citroen C4 приваблює широтою вибору версій, наявністю економічного дизеля, гарним оснащенням, комфортною підвіскою. Але ж Suzuki Vitara впевнено відповідає повним приводом й нижчою ціною: зверніть увагу на співвідношення ціни та набраних балів.

Два японські автомобілі – Nissan Juke та Toyota Yaris Cross – йдуть на рівні: майже однакова кількість балів, мінімальна різниця в ціні одного бала. Словом, гідні конкуренти один одному. Позиції кросовера Nissan Juke може посилити поява нових варіантів силових агрегатів, а від автомобіля Toyota Yaris Cross чекаю покращення оздоблення салону та зниження ціни.

До речі, про ціни: найдоступнішим варіантом у цій добірці виявився кросовер Opel Crossland, що вже «в роках». Зазвичай такі автомобілі не дивують на тлі конкурентів, проте виявляються вигідною покупкою – проте не цього разу. Втім, і особливих протипоказань проти нього немає просто ще один автомобіль, просто ще один «гравець» в даному класі.

Disqus Comments Loading...