Рубрики СтаттіАвто

Гід покупця: Топ 5 седанів B/С-класу до $30 000 – Citroen C-Elysee, Citroen C4 X, MG 5, Hyundai Elantra, Toyota Corolla

Опубликовал
Роман Мельниченко

На створення цього гіду наштовхнули огляди двох седанів, що вийшли останнім часом: та невже для придбання такого автомобіля потрібно мати $20-30 тис. або навіть більше? Чи залишились доступні седани В-класа за $15 тис., як було колись? Або можливо вже краще одразу придивлятись до дорожчих, проте більших автомобілів С-high-класу? Я зібрав докупи п’ять автомобілів, аби знайти відповіді на ці питання.

П’ятірка автомобілів для порівняння

Одразу зрозуміло, які два нових автомобілі увійшли до рейтингу – це оновлена модель Toyota Corolla та седан Citroen C4 X. Плюс я вирішив додати Citroen C-Elysee: як представник доступних седанів (В-клас) та основа для порівняння родича-новачка. Ще я вирішив додати Hyundai Elantra: теж як основа для порівняння, проте вже з вищого (C-High) розмірного та цінового класу. А несподіваною «цікавою альтернативою» нехай буде седан MG 5, яких намагається поєднати розміри седана С-класа з вартістю седана В-класа.

Citroen C-Elysee – орієнтовна ціна $15,5-17,5 тис.

Citroen C4 X – орієнтовна ціна $23-29 тис.

Курс Frontend розробки від Mate academy.
Front-end розробник одна з найзатребуваніших професій на IT ринку. У Mate academy ми навчимо вас розробляти візуально привабливі та зручні інтерфейси. Після курсу ви зможете створювати вебсайти і застосунки, що вразять і користувачів, і роботодавців.
Дізнатися більше про курс

Hyundai Elantra – орієнтовна ціна $20-26,5 тис.

MG 5 – орієнтовна ціна $14,5-15 тис.

Toyota Corolla – орієнтовна ціна $19,7-35,5 тис.

Так, ціновий діапазон вийшов чималим. Однак! По-перше: все ж таких седанів на ринку стає менше – маємо менше варіантів для порівняння в межах класу. По-друге: ось цікаво, чи вартує воно того – доплачувати багато (умовно з $15 тис. до $25-30 тис.), але переходити на автомобіль класом вище. Ми це дізнаємось!

Ціни проставлені для всіх версій автомобілів, від найдоступнішої до максимальної. Через можливі курсові коливання, ціни переведені в валюту за прайсами та курсом на момент підготовки публікації. Кожен автомобіль буде оцінюватись за кількома критеріями та отримувати оцінку в балах від 1 до 5; також буде наведено фотографію автомобіля-переможця певного розділу та надаватись короткі пояснення-пояснення біля кожного пункту.

Комплектація та ціна автомобіля

Здається, мають перемагати доступні автомобілі: мінімум грошей за колеса, салон, багажник. Але ж зауважте цікаві деталі – ці автомобілі доступні через свої «пусті» доступні комплектації. Для того, щоб детально зрозуміти…

Седан Citroen C4 X має LED-фари та шість подушок безпеки навіть у базовій комплектації; седан Toyota Corolla має шість подушок безпеки та 8-дюймовий сенсорний дисплей навіть у базовій комплектації. В максимальних версіях обидва седани можуть запропонувати двозонний «клімат», адаптивний «круїз», контроль рядності руху. Натомість Citroen C-Elysee та MG 5 пропонують лише фронтальні подушки безпеки в «базі»; бокові подушки йдуть за доплату або у комплектаціях вище (загалом буде чотири подушки, а не шість); сучасних LED-фар або адаптивного «круїзу» тут в принципі немає. Седан Hyundai Elantra тримається посередині: непогано-достатня «база», але чогось «супер» немає навіть в «топі».

Загалом:

Citroen C4 X – 5 (широкий вибір версій, гарна «база», багато оснащення в «топі»)

Toyota Corolla — 5 (широкий вибір версій, гарна «база», багато оснащення в «топі»)

Hyundai Elantra – 3 (кілька комплектацій, все середньо, але загалом непогано)

Citroen C-Elysee – 2 (доволі широкий вибір версій/комплектацій, проста «база»)

MG 5 – 2 (малий вибір комплектацій, проста «база», але +1 бал за найнижчу ціну)

Фактично переможців два, але поставлю фотографію Toyota Corolla просто за те, що мені подобається зухвало-сміливий дизайн версії GR Sport та сидіння, які помітно змінюють сприйняття салону. До речі, про салони…

Внутрішній простір, салон та багажник

М’які матеріали передньої панелі, наявність комбінованого варіанту оздоблення сидінь, достатній запас місця, вентиляція та можливість замовлення підігріву для задніх пасажирів, один з найбільших багажників – переможцем є седан Citroen C4 X. Але й у нього можна знайти зауваження: наприклад, я хочу бачити кращу організацію простору багажника. Десь поруч йдуть моделі Toyota Corolla та Hyundai Elantra: остання виграє простором та цікавим дизайном, але Toyota відповідає гарними матеріалами оздоблення.

В обох випадках позаду є підлокітники та вентиляція, а в багажниках немає поличок. Аутсайдери – два найбільш доступні автомобілі: прості матеріали оздоблення передньої панелі, інколи промахи з ергономікою, але в цілому «жити можна» та й простору вдосталь. Седан MG 5 на півкроку попереду за дрібниці: трошки більше розміри, трошки приємніше тканина оздоблення сидінь, трошки краще покриття в багажнику.

Загалом:

Citroen C4 X – 4 (довжина 4,6 м; колісна база 2,67 м; багажник 510 л)

Toyota Corolla – 3 (довжина 4,63 м; колісна база 2,7 м; багажник 471 л)

Hyundai Elantra – 3 (довжина 4,68 м; колісна база 2,72 м; багажник 475 л)

MG 5 – 2 (довжина 4,6 м; колісна база 2,68 м; багажник 512 л)

Citroen C-Elysee – 1 (довжина 4,42 м; колісна база 2,65 м; багажник 506 л)

Максимальний бал не дозволяє поставити невпорядкованість великого простору багажника; але переможною є пропозиція підігріву задніх сидінь (варіант з підлокітником теж є) та продумана й зручна передня панель салону.

Поведінка на дорозі, комфорт та керованість

Всі автомобілі роблять акцент на комфорт, однак програє аж занадто м’який Citroen C-Elysee: інколи він допускає пробивання підвіски, а ще шуму забагато. Наприклад, седан MG 5 також доступний – але їде більш акуратно й тихо. Ось хто «справжні королі» дороги в цьому порівнянні, то це Toyota Corolla та Hyundai Elantra. Нехай тут далеко до «водійської насолоди», але вони вміють їхати приємно, чітко та легко керуватися, а потужні двигуни демонструють певні натяки на динаміку. Саме останній пункт і є визначальним – лише Hyundai Elantra показує результат менше ніж 10 секунд при прискореннях до «сотні». Автомобіль Citroen C4 Х десь посередині: гарний комфорт підвіски, загалом немає критичних зауважень, але приємного «після-смаку» він не дає – просто їде.

Загалом:

Hyundai Elantra – 5 (легке керування; гарний комфорт; найкраща динаміка)

Toyota Corolla – 4 (легке керування; гарний комфорт; приємний гібрид)

Citroen C4 X – 3 (легке керування; гарний комфорт)

MG 5 – 2 (м’яка підвіска; доволі тихий, як за свої гроші)

Citroen C-Elysee – 1 (дуже м’який, інколи аж до пробоїв підвіски)

Два автомобіля лідера дуже близькі, але потужний 2-літровий бензиновий мотор «привозить» одну секунду різниці, а разом з нею – і один додатковий переможний бал. Хоча гібрид дуже і дуже хороший; та ще й економний…

Споживання палива, сервісне обслуговування ТО

Все просто: з точки зору споживання палива – виграти може або дизельний автомобіль, або гібридний. Тому, що дизельний автомобіль Citroen C4 X по місту споживає 6-6,5 літрів, гібридний седан Toyota Corolla вкладається у 5-6 літрів. На трасі ситуація змінюється на протилежну: дизельний більш економний, гібрид поступається. Проте якщо казати загалом – обидва значно виграють у парочки Hyundai Elantra та MG 5, які бувають лише з бензиновими двигунами: готуйтесь до 9-11 літрів по місту. Між цими двома парами розташувався Citroen C-Elysee: його 1,6-літрова бензинова версія не проти «випити» пального, проте в гаммі моделі передбачено й ощадливий турбодизель – щоправда, лише з «механікою».

Періодичність ТО майже у всіх автомобілів становить 15 тис. км або раз на рік. Лише MG 5 вимагає відвітувати сервіс кожні 10 тис. км – проте вартість ТО у нього доволі невисока. Тому загальні витрати на утримання/сервіс будуть приблизно порівняні для всіх автомобілів; як мінімум, у перші роки експлуатації.

Загалом:

Citroen C4 X – 5 (турбодизель економний як в місті, так і на трасі)

Toyota Corolla – 4 (гібрид приємно дивує в місті, але вимагає чималої доплати)

Citroen C-Elysee – 3 (в гамі є економний турбодизель, але бензиновий мотор жере)

Hyundai Elantra – 1 (давай, наливай бензину!)

MG 5 – 1 (й мені теж наливай!)

Перемога за Citroen – тому, що його турбодизель економний як в місті, та і на трасі, а доплата за такий двигун невисока порівняно з доплатою за гібрид.

Гарантія, ліквідність на вторинному ринку

Ту лідирує седан Toyota Corolla, який швидко та вигідно продається на ринку вживаних автомобілів. Загальна гарантія складає три роки, проте на гібридну систему діє розширена гарантія у п’ять років – це плюс. Наступним нехай буде Hyundai Elantra: відомий бренд з гарною репутацією, атмосферні мотори та звичні «автомати», гарантія чотири або п’ять років за вибором покупця. Французькі автомобілі десь посередині: гарантія три роки, седан Citroen C-Elysee має гарну репутацію та перевірені мотори, але Citroen C4 X відповідає сучасністю – це особливо стане помітно через кілька років, коли на вторинному ринку C-Elysee взагалі буде виглядати застарілим. Нарешті, седан MG 5 (з британським брендом, але китайським виробництвом) в аутсайдерах – мав би він один бал, але рятує 5-річна гарантія.

Загалом:

Toyota Corolla – 5 (лідер ліквідності плюс 3- або 5-річна гарантія)

Hyundai Elantra – 4 (загалом все непогано, плюс 4- або 5-річна гарантія)

Citroen C4 X – 3 (загалом середньо, плюс 3-річна гарантія)

Citroen C-Elysee – 3 (загалом середньо, плюс 3-річна гарантія)

MG 5 – 2 (пропонується 5-річна гарантія)

Це сегмент, де майже завжди перемагає Toyota – і цей раз теж не виняток.

Підсумки в балах та післямова

Підбиваємо підсумки відразу у двох заліках: категорія «абсолют» – це найкращий результат за сумою балів; категорія «вигідна покупка» – це результат з урахуванням співвідношення ціни автомобіля до кількості набраних балів.

Абсолют – найкращий результат за сумою балів:

Toyota Corolla – 21 бал

Citroen C4 X – 20 балів

Hyundai Elantra – 16 балів

Citroen C-Elysee – 10 балів

MG 5 – 9 балів

Вигідна покупка – співвідношення ціни та набраних балів:

Toyota Corolla – ціна $0,9-1,6 тис. за 1 бал

Citroen C4 X – ціна $1,15-1,45 тис. за 1 бал

Hyundai Elantra – ціна $1,25-1,65 тис. за 1 бал

Citroen C-Elysee – ціна $1,55-1,75 тис. за 1 бал

MG 5 – ціна $1,6-1,7 тис. за 1 бал

Дуже цікаво зійшлись обидва рейтинги. В лідерах – седани Toyota Corolla та Citroen C4 X: перший «максималіст» загалом, другий краще позиціонований за ціною (менше діапазон ціни). Автомобіль Hyundai Elantra взагалі непоганий, але завжди перебуває десь посередині, десь не допрацьовує в перегонах за лідерами.

Що стосується седанів Citroen C-Elysee та MG 5, то вони помітно поступаються трьом вищезгаданим моделям. Причому, навіть з урахуванням ціни. Отже, якщо є така можливість – то краще доплатити й переходити на автомобіль класом вище. Але якщо немає, то знайте: все одно «сімейні седани за $15 тис.» все ще існують у вигляді Citroen C-Elysee та MG 5 – нехай прості, але доступні.

Disqus Comments Loading...