Гід покупця: Топ 6 автомобілів С-SUV – Cupra Formentor TDI, Peugeot 408, Skoda Karoq та інші

Опубликовал
Роман Мельниченко

За минулий рік на сайті вийшло чимало оглядів автомобілів дуже популярного класу C-SUV: повністю нові моделі, оновлені кросовери, нові та ще незнайомі версії. Кожен з цих автомобілів робить власні акценти, пропонує власні переваги, має певні недоліки. Але, нарешті, хто кращий? Ось і спробуємо з’ясувати!

Шість автомобілів для порівняння

Все починається з автомобілів Toyota Corolla Cross та Subaru Crosstrek: повністю нові моделі, відомі японські бренди, кросовери з відповідним «крос»-натяком навіть у назві. Також варто додати кросовер Skoda Karoq: нехай це лише оновлення вже відомого автомобіля, проте дуже популярного в Україні.

Але ще я вирішив додати кілька інших автомобілів, які вже зрозумілі з назви. По-перше, це Cupra Formentor TDI – знайома MQB-техніка, проте більше емоцій в дизайні та за кермом. За схожим рецептом побудовано й Peugeot 408: цікавий дизайн, потужний двигун, крос-натяки. Й ще одним гравцем нехай буде Suzuki S-Cross: геть нова модель, відомий бренд, менші розміри на пів класу нижче – але ж й суттєво нижча ціна! Хоча тут зверніть увагу: базова версія буде з «механікою», кондиціонером, сталевими колесами та ковпаками; якщо хочеться з «автоматом» та краще комплектацію – то треба брати версію дорожче. Отже:

Cupra Formentor TDI – орієнтовна ціна $38-40 тис.

Англійська для початківців від Englishdom.
Для тих, хто тільки починає вивчати англійську і хоче вміти використовувати базову лексику і граматику.
Реєстрація на курс

Peugeot 408 – орієнтовна ціна $32-36 тис.

Skoda Karoq – орієнтовна ціна $30-37 тис.

Subaru Crosstrek – орієнтовна ціна $32,5-39 тис.

Suzuki S-Cross – орієнтовна ціна $21,5-28 тис.

Toyota Corolla Cross – орієнтовна ціна $33-39 тис.

Ох і компанія зібралась: три європейські та три японські автомобілі, передній або повний привод, бензин/дизель/гібрид! Але якщо узагальнити… Кожен з цих автомобілів пропонує 5-дверний кузов та більш-менш просторий салон, у кожного є непоганий крос-кліренс, потужність двигунів складає близько 150-200 к.с., пропонуються «автомати» (нехай навіть різної конструкції). Автомобіль Suzuki S-Cross демонструє помітно нижчий прайс, але коштом комплектації. Приблизно вирівняйте всі версії за рівнем оснащення – й отримаєте ціновий зазор $30-35-40 тис. в який вкладеться будь-який автомобіль з переліку.

Ціни вказані станом на кінець 2023 року. Ціни проставлені для всіх версій автомобілів – від найдоступнішої до максимальної. Ціни приблизні та вказані у валюті через можливі сильні курсові коливання, проте цінові орієнтири намічені. Автомобілі оцінюються у кількох ключових номінаціях з призначенням балів від 1 до 5. Додатково буде показано фотографію автомобіля, який є переможцем даного блоку та надано короткі пояснення біля кожного пункту.

Комплектація та ціна автомобіля

Одразу: багато подушок безпеки, «клімат» та «круїз», легкосплавні колісні диски, LED-фари, камера заднього огляду, центральний дисплей з підключенням смартфонів, підігрів сидінь, буває навіть підігрів керма – це все ви знайдете в кожному з вищезгаданих автомобілів. Але що ще можна знайти?

Найбільше пропонують Peugeot 408 та Toyota Corolla Cross: одразу є адаптивний «круїз», автоматичне гальмування, контроль рядності, слідкування за знаками, цифрова панель приладів – чимало приємних бонусів! Плюс автомобіль Peugeot 408 може запропонувати навіть преміальну шкіру та аудіосистему, нічне бачення та масаж спини. Так, треба замовляти опції – але ця можливість хоча б існує.

Далі відзначу одразу три автомобілі. По-перше, це кросовер Subaru Crosstrek та його комплекс EyeSight: аналогічний пакет систем безпеки в будь-якій комплектації пропонують лише вищезгадані Peugeot 408 та Toyota Corolla Cross. По-друге, відзначу автомобілі Skoda Karoq та Cupra Formentor TDI: наприклад, вони можуть запропонувати цифрові панелі приладів, матричні фари, панорамний дах – але щось входить у комплектацію, а за інше треба доплачувати як опція. Загалом рівень оснащення Skoda Karoq простіше (але автомобіль дешевше), а ось рівень оснащення Cupra Formentor TDI вищий (але автомобіль дорожче). Зберіть плюс-мінус однакові комплектації – й отримаєте плюс-мінус однакові ціни.

Хто залишився? Правильно, це автомобіль Suzuki S-Cross: у нього в принципі немає адаптивного «круїзу» та контролю рядності, тут не отримаєш панорамний дах або преміальну музику, відсутня цифрова панель приладів. Приємний бонус – лише система кругового огляду та новий 9-дюймовий дисплей.

Загалом:

Peugeot 408 – 5 (гарне наповнення двох комплектацій, плюс унікальні опції)

Toyota Corolla Cross – 4 (гарне наповнення, але фіксовані комплектації)

Skoda Karoq – 3 (непогане оснащення, адекватна ціна)

Cupra Formentor TDI – 3 (гарне оснащення, проте дорожче)

Subaru Crosstrek – 3 (середній рівень, але +1 бал за комплекс EyeSight)

Suzuki S-Cross – 2 (найпростіше оснащення, але й за найменші гроші)

Перемагає Peugeot 408: чудові наповнені комплектації, одразу пакет систем безпеки та допомоги водію DRIVE ASSIST, багато унікальних опцій.

Салон, внутрішній простір, розмір багажника

За перемогу в цьому заліку можуть посперечатись Skoda Karoq та Peugeot 408, але перемогу віддам першому: багато місця, зручна посадка, фірмове SIMPLY CLEVER, великий багажник, якісне оздоблення. Автомобіль Peugeot 408 відстає лише в деталях: трошки менше багажник, посадка нижча, але витягнута по горизонталі завдяки збільшеній колісній базі. Плюс фантастичний салон. Тому якщо потрібно простір, зручність, практичність для родини – то це Skoda Karoq. Якщо трошки в цьому поступитись, але додати емоцій – то це Peugeot 408.

На рівень нижче розташувались Cupra Formentor TDI та Toyota Corolla Cross: перший схожий на легковий хетчбек, другий схожий на універсал. В обох випадках вони поступаються простором салону та об’ємом багажника першій парі. Хоча загалом – місця достатньо, якість оздоблювальних матеріалів непогана.

Ще на рівень нижче поставлю пару Subaru Crosstrek та Suzuki S-Cross: запас простору в салоні на рівні мінімально достатнього, доволі прості оздоблювальні матеріали салону. А ще у Suzuki пласкі передні сидіння, а в автомобілі Subaru найменший багажник.

Загалом:

Skoda Karoq – 5 (колісна база 2,63 м; багажник 521 л)

Peugeot 408 – 4 (колісна база 2,79 м; багажник 505 л)

Cupra Formentor TDI – 3 (колісна база 2,69 м; багажник 420 л)

Toyota Corolla Cross – 3 (колісна база 2,64 м; багажник 390 л)

Suzuki S-Cross – 2 (колісна база 2,6 м; багажник 430 л)

Subaru Crosstrek – 2 (колісна база 2,67 м; багажник 315 л)

Коли йдеться про практичність, то Skoda завжди в лідерах: запас простору, об’єм багажника, безліч продуманих деталей, гарні матеріали оздоблення.

Поведінка на дорозі, комфорт та керованість

Серед всіх автомобілів добірки можна окремо відзначити два – це Peugeot 408 та Cupra Formentor TDI. Вони пропонують легкість керування та непоганий комфорт для пасажирів, але ще додають до цього деякі цікаві емоції для водія.

Ось, наприклад, кросовер Skoda Karoq наче теж пропонує легке та зрозуміле керування, але бракує зацікавленості для водія – він робить акцент на комфорт. Автомобіль Toyota Corolla Cross десь посередині. Як на мене, він навіть дещо програє поведінкою підвіски та налаштуваннями керма, але відіграється чудовою роботою гібридної системи – плавні, проте жваві прискорення.

Нарешті, останньою парою назву Subaru Crosstrek та Suzuki S-Cross. Вони наче й непогані, але якщо порівнювати з вищезгаданими автомобілями – то ця пара пропонує середній рівень всього: відчуття за кермом, комфорт підвіски, звукоізоляція. Кросовер Suzuki отримує +1 бал за турбодвигун та «автомат», а для Subaru додам +1 бал за енергомісткість підвіски. Проте загалом…

Загалом:

Peugeot 408 – 5 (потужний двигун, баланс керованості та комфорту)

Cupra Formentor TDI – 4 (приємна поведінка з «натяками» на спорт)

Skoda Karoq – 4 (приємна поведінка з «натяками» на комфорт)

Toyota Corolla Cross – 3 (середній рівень всього, але гарна динаміка)

Subaru Crosstrek – 2 (середній рівень всього, +1 бал за енергомісткість підвіски)

Suzuki S-Cross – 2 (середній рівень всього, +1 бал за жвавий двигун)

Лише два автомобілі могли перемогти у цьому заліку, але більш потужний двигун Peugeot 408 забезпечує йому гарну динаміку – та +1 переможний бал.

Повний привод, можливості на бездоріжжі

Скажу по аналогії з блоком вище: є автомобіль Subaru Crosstrek – і далі вже всі інші. Величезний кліренс (за мірками цієї добірки), повний привод з кількома режимами роботи (причому «гребе» в будь-якому), короткі звиси. Все добре.

Серед вищезгаданих інших, на диво, але першим відзначу Suzuki S-Cross: повний привод відносно «недорого», можливість блокування муфти, непоганий кліренс, багато пластикових накладок для захисту кузова. Далі варто відзначити Skoda Karoq та Cupra Formentor: перший дещо кращий завдяки скошеним бамперам, але для отримання повного приводу вимагає обрати дизельну версію (бензинова версія – лише з переднім приводом). Другий одразу має повний привод; але за гроші, скільки коштує дизельний кросовер Skoda Karoq. Обидва десь на рівних.

Відстають Toyota Corolla Cross та Peugeot 408, що пропонують лише передній привод. Крім того, у автомобіля Toyota Corolla Cross невеликий кліренс та невдало низько проходить вихлопна труба. А крос-ліфтбек Peugeot 408 вирізняється доволі довгими звисами; проте кліренс непоганий та захисного пластику не пошкодували.

Загалом:

Subaru Crosstrek – 5 (повний привод, кліренс 220 мм)

Suzuki S-Cross – 4 (передній або повний привод, кліренс 180 мм)

Skoda Karoq – 3 (передній або повний привод, кліренс 165 мм)

Cupra Formentor TDI – 3 (повний привод, кліренс 158 мм)

Peugeot 408 – 2 (лише передній привод, кліренс 189 мм)

Toyota Corolla Cross – 1 (лише передній привод, кліренс 160 мм)

Вітаю фанатів: Subaru все також чудово «вміє в повний привод» та всюди-прохідність: впевнена та безумовна перемога!

Споживання палива, гарантія, ліквідність

Традиційно цей пункт належить Toyota – і не бачу приводу щось міняти. А, що? Вже писав колись таку фразу в одному з «гідів покупців»? Ну нехай повториться, адже вона й тут актуальна: низьке споживання палива, непогана загальна 3-річна гарантія, збільшена 5-річна гарантія на гібридну систему, можливе продовження гарантії до 10 років, чудова ліквідність під час перепродажів на вторинному ринку.

Нехай дещо програють, але все одно займають гарні позиції Suzuki, Skoda, Subaru. Доволі економічні бензинові двигуни (Suzuki та Skoda), загальна 3-річна гарантія (Suzuki та Subaru), гарна пізнаваність брендів на вторинному ринку. Але проти Subaru може зіграти високий рівень споживання палива та факт великого наповнення ринку «американцями», що збивають ціну.

Автомобілі Peugeot 408 та CUPRA Formentor відстають ще більше. Перший отримує мінус за двигун, що чимало споживає; а іншого варіанту (гібрид/дизель) в Україні немає. Другий – маловідомий бренд, що може вплинути на ліквідність.

Загалом:

Toyota Corolla Cross – 5 (велика гарантія, економічність, ліквідність)

Suzuki S-Cross – 4 (доволі економний, ліквідність та 3-річна гарантія)

Skoda Karoq – 3 (економний та ліквідний, але лише 2-річна гарантія)

Subaru Crosstrek – 2 (ліквідний та 3-річна гарантія, але споживання палива…)

Peugeot 408 – 2 (не дуже економний, але багато дилерів та відомий бренд)

Cupra Formentor TDI – 2 (економний завдяки турбодизелю, плюс є 5-річна гарантія)

Автомобіль Toyota Corolla Cross впевнено перемагає за сукупністю всіх важливих пунктів цього заліку.

Підсумки в балах та післямова

Підбиваємо підсумки відразу у двох заліках: «абсолют» – найкращий результат з балів без урахування ціни, «вигідна покупка» – співвідношення між ціною та кількістю набраних балів.

Абсолют – найкращий результат за сумою балів:

Peugeot 408 – 18 балів

Skoda Karoq – 18 балів

Toyota Corolla Cross – 16 балів

Cupra Formentor TDI – 15 балів

Subaru Crosstrek – 14 балів

Suzuki S-Cross – 14 балів

Вигідна покупка – співвідношення ціни та набраних балів:

Suzuki S-Cross – ціна $1,5-2 тис. за 1 бал

Peugeot 408 – ціна $1,8-2 тис. за 1 бал

Skoda Karoq – ціна $1,7-2,1 тис. за 1 бал

Toyota Corolla Cross – ціна $2,1-2,4 тис. за 1 бал

Subaru Crosstrek – ціна $2,3-2,8 тис. за 1 бал

Cupra Formentor TDI – ціна $2,5-2,7 тис. за 1 бал

Переможців одразу двоє, але ж наскільки вони різні! Автомобіль Peugeot 408 відверто робить ставку на емоції: потужність та динаміка, зовнішній дизайн та салон, відчуття за кермом. Кросовер Skoda Karoq грає за традиційними правилами: простір всередині, комфорт на ходу, вигідність придбання та утримування. То ж обирайте будь-який з цих автомобілів – точно отримаєте один з найкращих варіантів на ринку в цьому класі.

Автомобіль Toyota Corolla Cross також «грає за правилами», причому грає сильно: це найближчий переслідувач. Якби він додав повний привод, то міг би опинитись ще ближче до переможців. Далі відзначу Cupra Formentor TDI: дуже оригінально та нестандартно, приємно за відчуттями для водія, достатньо зручно для пасажирів, запам’ятовується емоційна складова. Чудовий приклад, як VAG робить різні автомобілі на одній MQB-платформі. Але підводить високий цінник.

Питання ціни також критичне для Subaru Crosstrek, але рятівне для Suzuki S-Cross. В першому випадку – загалом непоганий автомобіль, причому з недосяжними для суперників можливостями на бездоріжжі. Проте дуже проситься або салон краще за таку ціну, або зменшити цю саму ціну, або взагалі все разом. В другому випадку: автомобіль Suzuki S-Cross доволі простий; але він пропонує мінімально-необхідний рівень всього – за мінімальну ціну. Ось і весь секрет його успіху.

Disqus Comments Loading...