Рубрики ДумкаСтатті

Нові електромобілі та гібриди Geely Galaxy: що це і навіщо? Думка

Опубликовал
Роман Мельниченко

Нещодавно з’явилось нове ім’я в автомобільному світі – Geely Galaxy. Про це вже виходила новина, однак можливо варто придивитись до Geely Galaxy детальніше? Адже тоді можна побачити декілька нових моделей, цікаві технологічні розробки, навіть спробу визначити своє власне майбутнє. Цікаво? Тоді матиму за честь поділитись власними думками стосовно появи амбітного новачка Geely Galaxy.

Новинки Geely Galaxy: сім моделей – вже до 2025 року

Отже, що таке Geely Galaxy? Це суббренд в межах холдингу Geely. Колись у китайських компаній було заведено постійно змінювати назви моделей, впроваджувати лінійки, запускати нові бренди: «тут все завершено, ось починаємо з чистого аркуша – і це точно буде краще за попереднє». Але такі вчинки призводили до плутанини в очах покупців, так важко витримати історичну та технологічну лінію в межах власної компанії. Звідки пішов й куди прийшов ось цей автомобіль? Яке позиціювання того чи іншого бренду? Зрештою – хто кому належить?

То ж, холдинг Geely вирішив відмовитись від подрібнення, а використовувати суміжні бренди разом з основною назвою. Причому кожний суббренд буде мати власне позиціювання та особливості. Першим прикладом цього як раз і є Geely Galaxy: лише електромобілі або PHEV-гібриди, середня вартість (очікується діапазон $20-45 тис.), запуск семи моделей до 2025 року.

Загальні плани та позиціювання Geely Galaxy: тільки електромобілі (позначені літерою E) або PHEV-гібриди (позначені літерою L), загалом зараз планується сім моделей. Причому вже представлено перший серійний кросовер Geely Galaxy L7, а до кінця року мають з’явитись два седани – Geely Galaxy E8 та Geely Galaxy L6. Чим вони можуть здивувати?

Серійний кросовер Geely Galaxy L7 – як приклад PHEV-гібридів

Першою серійною моделлю нової лінійки став кросовер Geely Galaxy L7: несучий кузов, довжина 4,7 метра, колісна база 2,79 метра, три дисплеї в салоні (діагоналі 10,25-/13,2-/16,2-дюймів). Наче й нічого особливого, просто ще один китайський кросовер середнього класу, який підтверджує безмежну любов китайців до дисплеїв.

Але найбільший цікавий пункт в сутності Geely Galaxy L7 – це те, що він є PHEV-гібридом. Причому компанія заявляє про розробку цілої серії таких гібридів під загальною назвою NordThor: різній комбінації ДВЗ та електромоторів, передній або повний привод, загальна потужність до 390 к.с. (передній привод) або навіть до 664 к.с. (повний привод)!

Повертаючись до моделі Geely Galaxy L7, варто відзначити наявність 1,5-літрового бензинового турбодвигуна та електромотору, а також – увага! – роботизованої 3-ступеневої трансмісії DHT. Причому цей гібрид зможе працювати у послідовному або паралельному режимах.

Звісно, постає питання надійності роботи складної техніки у китайському виконанні. Але ж, з іншого боку, холдинг Geely має у своєму складі напрацювання Volvo. І це не просто згадка: варто відзначити, що PHEV-гібриди Geely Galaxy будуть побудовані на платформі E-CMA, яка лежить в основі Volvo XC40 та Volvo C40, а також моделей Lynk&Co.

На перший погляд, автомобіль Geely Galaxy L7 не надто вражає дизайном або розмірами – просто ще один кросовер. Але ж спробуйте заглянути глибше – перед нами нова серія PHEV-гібридів NordThor, що можуть запропонувати передній або повний привод та високу потужність: такий собі «запас на майбутнє». До речі, яким воно буде?

Концептуальний седан Geely Galaxy Light Concept – як приклад електромобілів

Відповіддю про майбутнє з точки зору дизайну є концепт-кар Geely Galaxy Light Concept. Низький, широкий, видовжений кузов з чудовою аеродинамікою (Сх=0,19), відсутність дзеркал заднього огляду, проте наявність ніші для зберігання дронів. Цікаві «трикутні» колісні диски та дверцята з нестандартною схемою відкриття – передні підіймають вгору, задні відчиняються у зворотному напрямку.

Звісно, навряд все це дістанеться серії. Якщо уважно поглянути на схему-план виходу нових моделей, то можна помітити седан Geely Galaxy Е8, що так схожий передньою частиною на концепт Geely Galaxy Light Concept. На цьому ж седані можна помітити звичайні дзеркала, та й дверцята напевно будуть стандартними.

Але ж можна взяти загальні обриси кузова, використати ідеї оздоблення салону – з пласкою передньою панеллю, видовженим горизонтальним дисплеєм, багатоконтурними сидіннями зі змінюваним профілем.

Варто відзначити, що згідно з прийнятим позначенням, седан Geely Galaxy Е8 має бути електромобілем. Проте компанія (або концепт Geely Galaxy Light Concept) не дає будь-яких натяків на технічні характеристики новинки. Однак без кількох цікавих пунктів не обійшлось.

Наприклад, обіцяно використання технології Aegis для акумулятора: «розумна» система керування зможе самостійно вимикати певний блок акумулятора, якщо буде існувати ризик його перегріву чи загоряння. Окрім власне безпеки використання акумулятора, ця технологія ще й обіцяє подовження терміну служби останнього на 20% у порівнянні зі звичайними. Крім того, обіцяно впровадження власної системи автономного керування, але після… впровадження власної супутникової системи – нічого собі, масштаби роботи!

Концепт Geely Galaxy Light Concept натякає на вигляд майбутніх седанів компанії. Найближчим «родичем» має стати електромобіль Geely Galaxy E8, що дебютує вже до кінця поточного року. На його прикладі потім зможемо вивчити й запропоновані інновації для електрокарів Geely Galaxy.

Geely Galaxy: що це і навіщо?

Схоже, з появою суббренду Geely Galaxy, китайський холдинг намагається повторити історію Volkswagen ID, Mercedes EQ, Audi e-tron, Toyota bz, Hyundai Ioniq. Тобто йдеться про створення окремої лінійки електрифікованих моделей, що будуть існувати паралельно зі звичайними автомобілями та через певний час зможуть їх замінити.

Це не одна-дві моделі, а саме лінійка: різні типи кузовів, різні класи та сегменти ринку, різна вартість. Це окремі моделі з власними технологічними особливостями, а не електроперетворення вже чинних ДВЗ-автомобілів. Це окремий стиль та дизайн: наче схоже на основу лінійку моделей, але й помітно вирізняється – аби не сплутали.

Дозволити собі такі масштабні проєкти можуть лише великі компанії «при грошах», які прагнуть стати глобальними гравцями на ринку. Чи є таким гравцем холдинг Geely? Ось лінійка моделей Galaxy і дасть нам відповідь на це питання, вже у найближчі роки. У будь-якому випадку – підґрунтя вже зараз закладається потужне та цікаве.

Disqus Comments Loading...