Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Hyundai Kona N Line: гарно збалансований, проте чи є тут емоції?

Опубликовал
Роман Мельниченко

Hyundai Kona N Line — черговий компактний кросовер, але від того не менш цікавий автомобіль. По-перше, популярний бренд та відома модель, що від початку створювалась для вибагливих покупців. По-друге, під капотом приховано гібридний силовий агрегат, що поєднаний зі спорт-натяками опційного пакета. По-третє, вибір з кількох гарних комплектацій та широкий перелік оснащення. Отже, що собою являє кросовер Hyundai Kona N Line? Зараз розкажу.

Позиціювання Hyundai Kona N Line

Вперше автомобіль Hyundai Kona з’явився у 2017 році й одразу позиціювався, як компактний кросовер для молодих, активних, «просунутих» людей. Звідси доволі нестандартний дизайн, наявність в гамі електричних версій та одночасних пропозицій потужних. Й ось через кілька років ми дочекались наступника. Автомобіль Hyundai Kona другого покоління (кодове позначення SX2) з’явився на фотографіях під кінець 2022 року та був офіційно представлений 2023 року, коли розповіли всі деталі про новинку. Загалом ідея моделі не змінилась: це компактний молодіжний кросовер з купою версій та високотехнологічним оснащенням.

Від першого до другого покоління – ідея автомобіля Hyundai Kona не змінилась. А ось розміри помітно змінились: якщо раніше модель Hyundai Kona розташовувалась в самому центрі сегмента B-SUV, то сьогодні новинка вже є чи не найбільшою в сегменті (4,35-4,39 м); для розуміння – довжина на рівні першого Hyundai Tucson! Як і раніше, автомобіль Hyundai Kona на різних ринках буде пропонуватись з традиційними бензиновими двигунами, як гібрид або електромобіль. Наразі знайомимось з гібридною версією Hyundai Kona у виконанні N Line.

Як їде кросовер Hyundai Kona N Line

Все можна сказати одним словом і це слово – зручність. Наприклад, гібрид чудово працює: забезпечує достатню динаміку для прискорень в реальному міському житті, вистачає потужності на трасі за умови руху на дозволених швидкостях. Тут непомітні перемикання між двома моторами (бензиновим та електричним), а також непомітні перемикання передач. Так-так, в конструкції присутня традиційна коробка передач – детально розповім нижче, але поки важливий сам факт: декілька механізмів чудово поєднані між собою в одне гібридне ціле.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Ще й передбачені широкі можливості керування гібридом. Наприклад, перемикач DRIVE MODE передбачає три режими руху. Причому зазвичай стандартним є режим ЕСО, але навіть в ньому відсутні неприємні паузи під час прискорення або відчуття недостатньої динаміки. Зате присутні можливості налаштування рекуперації завдяки пелюсткам «плюс-мінус» під кермом: можна обирати один з трьох рівнів рекуперації, автоматичний режим спрацювання рекуперації, або навіть затиснути «мінус» й отримати максимальну можливу рекуперацію зі сповільнення аж до повного гальмування. Водночас режим SPORT змінює налаштування гібридного силового агрегату (він тепер більш активно реагує на педаль акселератора), переводить панель приладів у червоно-чорну колірну гаму, а також впливає на логіку роботи пелюстків – вони тепер відповідають саме за перемикання передач. Плюс режим SNOW для слизьких зимових доріг.

До речі, як не перемикай режими – ECO або SPORT – це не впливає на роботу підвіски: вона доволі м’яка, чудово прибирає невеликі та середні нерівності доріг. При цьому задня незалежна підвіска поводить себе добре: зайвий раз не трусить автомобіль навіть у розвантаженому стані, а також забезпечує гарне відчуття контролю при різких маневрах та поворотах. Щоправда, вони можливі лише в екстрених непередбачуваних випадках, коли вам це реально необхідно. Адже автомобіль Hyundai Kona навіть у виконанні N Line зовсім не провокує на будь-який динамічний драйв. Кермо робить стандартні 2,5 оберти від упору до упору, воно доволі легке, крени в поворотах помірні – ніколи не скажу, що це погано для звичайного автомобіля на кожен день. Але скажу, що просто не очікуйте від автомобіля трансформації на гарячий спорт-кар лише через позначення N Line. Кросовер Hyundai Kona проявляє себе саме у звичних щоденних поїздках – але ж таких режимах він проявляє себе як найкраще!

Сучасні моделі Hyundai зазвичай «не дуже» виглядають на фото, проте виявляються доволі привабливими та цікавими при знайомстві наживо. Тут схожий випадок, особливо у версії Hyundai Kona N Line: поєднання різно-формових елементів (щоправда, фари та ліхтарі – це «привіт» при найменшій аварії) доповнено чорним декором зі спорт-натяками. Насправді в характері автомобіля важливий не спорт, а саме комфорт та легкість керування. Прискорення 0-100 км/год дається за 10,3-10,4 секунди: це не вражає загалом, але краще обіцяного заводськими характеристиками та й сам процес керування прискоренням (або сповільненням та рекуперацією) виявляється дуже зручним.

Салон автомобіля Hyundai Kona також виконаний у стилі еклектики: поєднання різноманітних елементів, які наче суперечать один одному, насправді створює єдиний цікавий образ. Два пласкі 12,3-дюймові дисплеї в одному горизонтальному прямокутнику. Поруч – вставка з тканиною та червоний декор. Під кермом знаходиться незвичний перемикач «автомату». А ще кілька розділених блоків з величною кількістю кнопок та ще більшими нішами для речей.

Проте цей салон також і дуже зручний. Наприклад, кнопки забезпечують перемикання між розділами меню або музикальними треками, причому навіть є можливість налаштувати свої улюблені клавіші швидкого доступу до необхідних функцій. Блок керування «кліматом» зрозумілий з першого погляду, плюс знайшлось налаштування DRIVER ONLY – це коли клімат-контроль працює лише для водія. Невеличка ніша обладнана бездротовою зарядкою, а велика ніша поєднана з підлокітником та може бути розділена на кілька окремих відсіків. Нарешті, відзначу місця позаду: тут середній запас простору, але максимальна увага для комфорту – дефлектори вентиляції, регульований кута нахилу спинки, присутні підігріви.

Салон автомобіля «бере» не стільки внутрішнім простором (місця достатньо, але не більше), скільки опрацюванням кожної дрібниці для зручності та комфорту людей. Питання – а куди ж поділось нарощування габаритів? Схоже, салон додав лише трошки простору, а ось багажник став набагато більшим: об’єм 466-1300 літрів, плюс дворівнева підлога та електропривод кришки.

Технології автомобіля Hyundai Kona N Line

Автомобіль Hyundai Kona другого покоління побудований на модульній платформі з кодовим позначенням K3: несучий кузов, передня незалежна підвіска МакФерсон, переднє поперечне розташування двигуна – наче все без революцій. Проте цікавість викликає задня частина, яка може відрізнятись залежно від версій автомобіля: напівнезалежна або повністю незалежна підвіска, можливість встановлення редуктора для приводу задніх коліс або розміщення паливної бази та невеликого акумулятора (для гібридної версії), навіть змінена центральна частина кузова для розміщення акумулятора в межах колісної бази (для електричної версії).

Тестовий автомобіль був представлений з гібридним силовим агрегатом 1.6 GDI HEV, що оснащає використання 1,6-літрового 4-циліндрового атмосферного бензинового двигуна та електромотору PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) – разом вини видають 141 к.с. потужності та 265 Нм крутного моменту. Цікаво, що на відміну від гібридів японських виробників, тут присутня коробка передач: це автоматична 6-ступенева роботизована трансмісія DCT з подвійними зчепленнями. До речі, керування коробкою здійснюється за допомогою технології «Shift-by-wire» (тобто «керування по дротах» без прямого механічного зв’язку), що й дало змогу зробити селектор під кермом.

Гібридний силовий агрегат – це поєднання бензинового 1,6-літрового двигуна та електромотору, які сумарно видають 141 к.с. та приводять до руху передні колеса. Гібридна версія також передбачає використання задньої незалежної підвіски. Крім того, на інших ринка зустрічаються й інші версії Hyundai Kona: бензиновий 1-літровий або 1,6-літровий турбодвигун, атмосферний 2-літровий мотор, повний привод тощо. Але все це не в Україні. А що пропонується у нас в Україні?

Вартість Hyundai Kona та потенційні суперники

Наразі кросовер Hyundai Kona представлено в Україні лише з одним силовим агрегатом – це вищеописаний гібрид. Пізніше очікується поява повністю електричної версії, орієнтовно вона має приїхати вже у квітні. Проте зараз є вибір лише з кількох комплектацій для гібрида.

Лінійку моделі відкриває Hyundai Kona Express: фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові надувні шторки безпеки, центральна подушка безпеки між сидіннями, контроль рядності руху, асистент запобігання зіткненню з автомобілем попереду, адаптивний «круїз», двозонний клімат-контроль, безключовий доступ та кнопка запуску двигуна, підігрів передніх сидінь, мультимедійна система NAVI з сенсорним 12,3-дюймовим дисплеєм, камера заднього огляду, світлодіодні фари, легкосплавні 16-дюймові колісні диски тощо. Вартість Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6AT 2WD Express – від 1,21 млн грн або $31,5 тис.

Наступна версія Hyundai Kona Dynamic додатково пропонує: фари Bi-LED, бездротова зарядка, багатоколірне підсвічування салону, цифрова повноформатна 12,3-дюймова панель приладів, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, декоративні накладки SATIN CHROME тощо. Вартість Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6AT 2WD Dynamic – від 1,28 млн грн або $33 тис.

На рівень вище розташовано автомобіль Hyundai Kona Elegance, де додано наступне: асистент запобігання зіткненню при русі заднім ходом, контроль «сліпих зон» (відеомоніторинг), круговий огляд AVM, електропривод кришки багажника, підігрів задніх сидінь, комбіноване оздоблення салону (екошкіра та тканина) тощо. Вартість Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6AT 2WD Elegance – від 1,35 млн грн або $35 тис.

Максимальним варіантом виступає автомобіль Hyundai Kona Top, що додатково оснащений наступним: електропривод регулювань положення передніх сидінь, вентиляція передніх сидінь, аудіо BOSE, оздоблення сидінь екошкірою, тонування скла тощо. Вартість Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6AT 2WD Top – від 1,42 млн грн або $36,8 тис.

Вже в стартових комплектаціях присутній адаптивний «круїз», роздільний клімат-контроль, багато активних систем безпеки. Старші комплектації додають круговий огляд, відеомоніторинг «сліпих зон», підігрів задніх сидінь та вентиляцію передніх – такий рівень оснащення характерний для автомобілів вищого класу. Для двох найвищих комплектацій Elegance або Top у якості опції пропонується пакет N Line, який містить: ексклюзивні колісні диски, пофарбовані колісні арки, чорні накладки, хромовані насадки вихлопної системи, кермо з перфорованою шкірою, червоне прострочування на сидіннях, червоні вставки по салону тощо.

За останній час було кілька автомобілів аналогічного класу, ще й з гібридними двигунами. Наприклад, варто відзначити Jeep Compass: схожа вартість та потужність, але гірший у відчутті комфорту під час руху та опрацюванні салону. Також згадаю кросовер Honda ZR-V: чудово їде, більше потужності, але набагато дорожче. Проте існує й інший варіант від Honda – менший кросовер Honda НR-V: все також чудовий економічний гібрид та вже порівняна вартість.

Якщо не акцентувати саме на гібридах, то відзначу ще пару автомобілів. По-перше, оновлений кросовер Peugeot 2008: економічність досягається завдяки дизельному двигуну, також присутній бензиновий двигун, також скоро приїде електромобіль, взагалі доволі широкий вибір комплектацій; при цьому – нижча вартість. А ще відзначу автомобіль Volkswagen T-Roc R-Line: кросовер схожого формату та розмірів, лише з бензиновим двигуном, проте гарно їде та присутня схожа версія зі спорт-натяками.

Вище назвав лише п’ять моделей для прикладу, але це ще не все. Адже можна згадати одразу кілька моделей Toyota, Nissan, Suzuki (навіть з повним приводом); можна відзначити «європейців» з дизелями – ось вже назбиралось з десяток суперників.

Споживання палива Hyundai Kona N Line та утримування автомобіля

Автомобіль Hyundai Kona зараз в Україні пропонується виключно з гібридним двигуном, а ще означає чудову економічність у міських умовах експлуатації – стабільно 5,5-6 літрів на 100 км пробігу, плюс/мінус 0,5 літра залежно від завантаження доріг (заторів або їх відсутності). На трасі показники споживання пального вже будуть звичними для автомобілів такого класу: на швидкості 80-90 км/год – в середньому 5,5 літрів на 100 км; на швидкості 110-120 км/год – близько 6,5-7 літрів на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає чотири роки без обмеження пробігу або п’ять років з обмеженням пробігу до 100 тис. км (що настане раніше). Періодичне сервісне обслуговування (ТО) потрібно проводити кожні раз на рік або залежно від пробігу. Вартість простого першого ТО складає близько 12 тисяч грн, вартість складнішого та об’ємного ТО на пробігу 60 тис. км складає 19,6 тисячі грн.

Вартість автомобіля та ТО наведена станом на березень 2024 року. Вартість ТО наведена для одного з київських дилерів та може відрізнятись залежно від дилера.

Безпека автомобіля Hyundai Kona

Автомобіль проходив цикл краш-тестів Euro NCAP вже за новою та більш жорсткою програмою. За безпеку дорослих людей автомобіль отримав оцінку 80% від максимальної, хоча зауважень назбиралось чимало: захист тулуба водія при фронтальних ударах, захист шиї при ударі ззаду; але максимальні оцінки за безпеки при бокових ударах. Захист дітей оцінено у 83% від максимуму, проте картина відрізняється кардинально: майже за всіма показниками – зелені позначки найвищого рівня захисту. Спрацювання систем допомоги водію та безпека пішоходів оцінені на 60-64% від максимумів. Загальний результат – чотири зірки з п’яти можливих.

Підсумки тест-драйву Hyundai Kona N Line

Розпочнім з детального й перейдемо до основного. Отже, про деталі: навіть у випадку автомобіля Hyundai Kona N Line ви не знайдете спортивного характерну. Тут немає надпотужного двигуна, спеціальних великих гальм, жорсткої підвіски для утримання кузова від кренів. Кросовер Hyundai Kona N Line пропонує лише зовнішню та внутрішню стилізацію, хоча вона й виконана доволі вдало. Тому емоції треба шукати в іншому. І ось тепер про основне.

Кросовер Hyundai Kona чудово збалансований загалом: достатньо місця в салоні, непогано їде, гарний економний гібрид. Окремо варто відзначити чудові комплектації – тут Hyundai Kona не просто тримається серед найкращих, але й може навіть очолити групу лідерів. Тому головна емоція від Hyundai Kona N Line зокрема та Hyundai Kona взагалі – це емоція задоволення від експлуатації та використання чудового «автомобіля на кожен день». Тут новий кросовер Hyundai Kona проявляє себе як найкраще.

Плюси:

+ Неймовірний перелік оснащення для автомобілів такого класу

+ Гарний гібрид: достатньо потужності, чудова економічність, плавність в роботі

+ Оригінальний дизайн салону, при цьому – дуже практичний та зручний

Мінуси:

– Потрібно розширити гаму версій: простіше та дешевше, більша потужність, повний привод

Hyundai Kona N Line 1.6 GDI HEV

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,39 x 1,83 x 1,59 м
Колісна база 2,66 м
Заявлений кліренс Немає даних
Об’єм багажника 466-1300 л
Мінімальна споряджена маса 1 410 кг
Двигун Гібрид, бензин 4 циліндри 1,6 л плюс електромотор
Потужність 141 к.с. (сумарна потужність гібрида)
Крутний момент 265 Нм (сумарний крутний момент гібрида)
Питома потужність та момент 100 к.с. на 1 тону та 188 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії 6-ступеневий «автомат» (6DCT)
Динаміка 0-100 км/год. 10,9-11,2 секунди (залежно від розміру шин/дисків)
Максимальна швидкість 155-165 км/год. (залежно від розміру шин/дисків)
Споживання палива, комбінований цикл, WLTP 4,5-4,7 літра на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,21 млн грн або $31,5 тис.

Автомобіль надано – Хюндай Мотор Україна

Disqus Comments Loading...