Рубрики ОглядиСтатті

Відволікаємось і мріємо про новий автомобіль: тест-драйв Renault Express «дизель»

Опубликовал
Роман Мельниченко

Начебто просто фургон Renault Express, єдиною відмінністю якого від попереднього героя статті (нагадаю про огляд Renault Express) є дизельний двигун. Але зараз такий час, що без історій аж ніяк. Отже: саме із цим автомобілем я зустрів перші дні повномасштабної війни. Плюс, як я вважаю, саме такі автомобілі будуть на «піку» популярності в найближчі пару-трійку років, коли наша країна буде активно відновлюватись та динамічно розвиватись. Чим допоможе фургон Renault Express? І чим він приваблює у своїй дизельній версії? Зараз розповім – у форматі «ТОП-5 запитань та відповідей»!

Дизельний автомобіль відрізняється від бензинової версії зовнішністю?

Ні, у цьому випадку різниця лише у кольорі кузова. Зрештою, перед нами вже відомий фургон, про який можна сказати «скромність прикрашає». Він лаконічний та акуратний, але в цьому якраз і плюс: тут буквально немає дратівливих деталей, всі лінії та форми ретельно закруглені, вивірені, опрацьовані. Нудно? Око не чіпляє? Так, не без того: зустрічаються фургони з більш цікавим дизайном – але вони також і помітно дорожчі.

Серед характерних деталей тестового автомобіля Renault Express можна відзначити лише насичений синій колір, ледь помітні сріблясті вставки в бамперах, красиві колісні диски. Та й все це особливості дорогої комплектації або платні опції. Але ось, що дається безкоштовно і виявляється дуже корисним, так це дуже широкі (716 мм) бічні зсувні двері. Разом з великою висотою кузова, все це суттєво полегшує посадку на другий ряд сидінь – не «сідаєш», а буквально «заходиш» усередину автомобіля.

М’яка, акуратна, спокійна зовнішність – фургон Renault Express не привертає до себе зайвої уваги, але й не дратує. Серед парочки деталей, що запам’ятовуються, можу відзначити лише ажурні колісні диски, сріблясті вставки на бамперах, і захисні панелі-молдинги. Все це елементи дизайну. А ось у розмові про практичність головне – величезні (навіть за мірками фургонів) бічні зсувні двері, які відкривають чудовий доступ до салону.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

До речі, а що у салоні – є зміни?

Головна зміна в салоні сталася через наявність системи мультимедіа з сенсорним 8-дюймовим дисплеєм, через що змінилася форма-подіум на передній панелі. В іншому – все як і раніше: перевага горизонтальних ліній, великі дефлектори вентиляції, безліч ящиків-ніш для дрібниць. Але особливо тішить несподівано «гідне» кермо з хромованим декором та гарна комбінована оббивка сидінь. Мабуть, саме ці два елементи створюють найсприятливіше враження в передній частині салону: автомобіль явно виглядає і сприймається дорожче за свою ціну.

А ось ззаду все вже не так позитивно. Зазначав раніше – скажу і зараз. Тим самим розхваленим дверцятам не вистачає оздоблення пластиком, в салоні проступає голий метал. Плюс я хотів би відсунути другий ряд сидінь трохи назад. Тому що якщо запас місця над головою величезний, якщо запас місця за шириною достатній, то запасу місця для колін – уже впритул. Тим паче, є куди рухати: позаду знаходиться величезний трюм-багажник, який навіть у стандартному варіанті пропонує об’єм 800 літрів. І знову: є номінальна місткість, а зручності використання цього простору немає. З погляду комерційного транспорту, наявність міцного килимка та фіксаторів – це плюс. Але з погляду сімейного автомобіля – потрібно набагато більше: сюди просяться різні гачки для пакетів, ніші під дрібні речі, ін.. Єдиним вирішенням питання є можливість докупити сітку для багажника з опцій-аксесуарів для даної моделі. Плюс колишнє зауваження до несиметричних дверцят багажника і відсутності, якщо вже не «двірника», то хоча б підігрів скла на меншій половинці. Словом, автомобілю є ще куди покращуватись: можна додати скло з підігрівом, можна додати пару гачків та сітку до переліку стандартної комплектації. Це все дрібниці – але ці дрібниці зроблять автомобіль набагато зручнішим!

Спереду все настільки добре, що я з упевненістю скажу звичну фразу «виглядає і сприймається дорожче, ніж коштує»: великі і м’які сидіння-крісла, комбіноване оздоблення, ошатне кермо, акуратна панель з численними скриньками, великі зручні ручки управління вентиляцією (ще б «клімат» додати). Але ззаду – вже з точністю до навпаки: голий метал навколо вікон, хочеться більше місця для колін (ще й у складені столики часом упираєшся), у величезному багажнику бракує звичайних гачків.

А які зміни приніс дизельний двигун? І що ще змінилося по техніці?

Основа автомобіля відома: платформа В0, передній привод, поперечне встановлення двигуна, незалежна підвіска спереду, напівнезалежна підвіска ззаду. У цьому тестовому автомобілі використаний дизель dCi, який добре відомий за різними моделями Renault: робочий об’єм 1,5 літра, чотири циліндри, вісім клапанів, турбіна, подача палива Common Rail. Зустрічаються версії цього двигуна на 110 л.с., проте тут лише 95…

Втім, головне зауваження – навіть не до «літньої» платформи чи потужності, а до відсутності подовженого кузова, 7-місного салону, «автомата». Адже в гамі Renault турбодизель 1.5 dCi цілком дружить з «автоматом» EDC (роботизована трансмісія з двома зчепленнями). Однак дизельна версія Renault Express такої розкоші позбавлена. Хоча коробка передач змінилася – і явно на краще: замість 5-ступеневої МКПШ використана 6-ступенева. Зрозуміло, це дозволило розширити діапазон передавальних чисел, що дуже важливо саме для траси – так знижується рівень шуму та споживання палива. Комфортна трасова швидкість, як і раніше, знаходиться близько 100 км/г (діапазон 90-120 км/г), але турбодизель на аналогічній швидкості має менше обертів і пропонує більший запас крутного моменту для обгонів.

Крутний момент дизеля – ось це завжди відчувається! На папері дизельний автомобіль важчий за бензиновий приблизно на 70 кг, він програє в потужності півтора десятка «коней» і поступається в розгоні пів-секунди. Але в реальному житті жодного разу не скажеш, що дизельна версія Renault Express хоч у чомусь програє бензиновій! Краще старт з місця, краще прискорення під час руху, краще набір передавальних чисел в «механіці». Так, є дрібні зауваження: педаль зчеплення «бере» на середині ходу – часом, можна помилитися і заглухнути, та й чіткість перемикань може бути кращою. Але все одно плюсів у зв’язці «турбодизель плюс 6-ст. МКПШ» набагато більше!

Турбодизель та 6-ступенева «механіка» проявляють себе тільки з найкращого боку. Звичайно, є трохи вібрацій та шуму. Звичайно, чіткість перемикань може бути кращою. Але хороша тяга в середньому діапазоні оборотів, оптимальні налаштування коробки для міста та для траси, відмінна паливна економічність – це спокутує всі зауваження! Почавши з позначки «п’ять із невеликим» й потім звикнувши до автомобіля, я в результаті вийшов на реальну витрату 4,2-4,5 л на 100 км у місті! На трасі за швидкості близько 100 км/г автомобіль споживає 4,7-5 л на 100 км шляху. Враження від «руління» та комфорту залишилися колишніми. Так, кермо легке і робить більше трьох обертів від упору до упору, фургон розгойдує при різких поворотах. Але це справедлива плата за комфортну та енергоємну підвіску: справжнє благо для поганих доріг! Отже, якщо їздите неспішно (тут у лідерах Volkswagen Caddy та частково Peugeot Rifter) – то дизельна версія Renault Express відверто порадує і комфортом під час руху, і мінімальним споживанням палива.

Скільки коштує Renault Express? І скільки коштує його дизельний варіант?

Цікаве питання. Тому, що сьогодні прайс-лист фургона Renault Express складається з п’яти основних позицій, де перетинаються два мотори та три комплектації (плюс доп-опції). Найнижча ціна встановлена на бензиновий автомобіль у стартовій комплектації LIFE. Але якщо ви хочете турбодизель, то доведеться доплатити як за двигун, так і за наступну комплектацію ZEN. Втім, про все по порядку.

Отже, фургон Renault Express стартує з версії LIFE: тільки водійська фронтальна подушка безпеки, зате є системи ESP і ABS, плюс пакет адаптації під погані дороги, електричні скло-підіймачі, аудіо-підготовка на два динаміки, праві зсувні дверцята, бортовий комп’ютер, сталеві колісні диски Ціна автомобіля Renault Express LIFE з бензиновим мотором 1.6 SCe 110 і МКПШ-5 – від 481,6 тис. грн. або $13,4 тис.

На рівень вище розташована комплектація ZEN: додалися подушка безпеки пасажира, датчик світла, кондиціонер, круїз-контроль, підігрів дзеркал заднього огляду, аудіосистема Radio Connect&Go, другі бічні зсувні дверцята, комбіноване оздоблення салону CHIKU (тканина + штучна шкіра). Плюс для цієї версії вже є вибір двигунів – бензин SCe або турбодизель dCi. Фургон Renault Express ZEN 1.6 SCe 110 МКПШ-5 коштує від 517,2 тис. грн. або $14,4 тис., дизельна версія 1.5 dCi 95 МКПШ-6 коштує від 563,3 тис. грн. або $15,6 тис.

Нарешті, максимальна версія – це INTENSE: плюс протитуманні фари, датчик дощу, ніші-кишені в бічних зсувних дверцятах, столики для задніх пасажирів, радіаторна решітка з хромом, 15-дюймові легкосплавні колісні диски, підлокітник для водія. Ціна автомобіля Renault Express INTENSE 1.6 SCe 110 МКПШ-5 – від 538,4 тис. грн. або $15 тис., ціна версії із турбодизелем 1.5 dCi 95 МКПШ-6 – від 584,6 тис. грн. або $16,2 тис.

Окрім двигуна та трансмісії, цей тестовий автомобіль також відрізнявся нюансами комплектації: наприклад, тут була присутня мультимедіа EASY LINK з 8-дюймовим дисплеєм (нагадує систему в новому Renault Captur), встановлена камера заднього огляду, додана система контролю «сліпих зон» дзеркал. Все це ніби наголошує на «сучасності» автомобіля. Але водночас: всі ці пункти – додаткові платні опції навіть для максимальної версії Intense.

Зрештою: купувати чи ні автомобіль Renault Express? І який саме?

Два питання – і дві відповіді. Перший висновок-підсумок вже відомий, його було оголошено ще в першому огляді моделі. Фургон Renault Express – це найпростіший і найдоступніший автомобіль подібного класу серед схожих конкурентів. У цьому є як мінуси (місцями занадто простий…), так і плюси: ви отримуєте повноцінний європейський фургон за мінімум грошей.

Минулого разу тут було поставлено крапку. Але дизельна версія продовжує тему та ставить нове питання. На яке щойно була знайдена відповідь: якщо є хоч найменша можливість доплатити за дизель – це звичайно треба робити! Крім феноменальної економічності та хорошої тяги, ви бонусом отримуєте 6-ступеневу коробку, та ще й комплектація буде кращою. Отже: пазл зійшовся! Причому знову (згадайте дизельний Renault Duster) цей пазл зійшовся навколо економічного турбодизеля та вдалої трансмісії.

Технічні характеристики Renault Express 1.5 dCi МКПШ Intense

Кузов – фургон, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,39 х 1,78 х 1,84 м

Колісна база – 2,81 м

Кліренс – 160 мм

Багажник – від 800 л (5 місць) до 3000 л (2 місця)

Споряджена маса – 1394 кг

Вантажопідйомність – 464 кг

Двигун – турбодизель R4 1,5 л

Потужність – 95 к.с. при 3750 об/хв..

Крутячий момент – 220 Нм при 1500 об/хв..

Питома потужність та момент – 68 к.с. на 1 т; 158 Нм на 1 т

Привод – передній привод

Трансмісія – 6-ст. МКПШ

Розгін 0-100 км/г – 12,2 секунди

Максимальна швидкість – 160 км/г

Споживання палива (паспорт), місто – 5,8 л на 100 км.

Споживання палива (паспорт), траса – 4,6 л на 100 км.

Країна виробництва – Марокко

Шини тестового автомобіля – Nokian Nordman RS2 185/65R15

Мінімальна ціна автомобіля (бензин) – від 481,6 тис. грн. або близько $13,4 тис.

Мінімальна ціна автомобіля (турбодизель) – від 563,3 тис. грн. або близько $15,6 тис.

Автомобіль надано – Рено Україна

Disqus Comments Loading...