У ніч проти 20 травня Boeing спільно з NASA здійснили запуск РН Atlas V (до речі, для сімейства РН Atlas він став ювілейним — 675-м), яка доправила на орбіту космічний корабель CST-100 Starliner у межах місії Orbital Flight Test-2. Як завжди, спостерігати за запуском від початкового підготовчого етапу можна було у прямій трансляції NASA.
Перш ніж перейти до суті, трохи контексту:
О 1:54 ночі за київським часом РН Atlas V зі Starliner злетіла з космодрому бази Космічних сил США на мисі Канаверал.
Приблизно через 15 хвилин після зльоту корабель відокремився від ракети, перебуваючи на нестабільній орбіті з параметрами 72,9х181,5 км.
Через 31 хвилину після початку польоту він залучив власні двигуни і на цьому етапі виникла проблема (так, Boeing не був би самим собою, якби обійшлося взагалі без проблем) — під час виведення на орбіту вийшли з ладу два двигуни, які вимкнулися передчасно. Перший вимкнувся через одну секунду, після чого система управління польотом перемкнулася на другий двигун поблизу, але той також вимкнувся зарано, попрацювавши усього 25 секунд, і системі довелося перейти на третій двигун, який вже відпрацював як слід. Загалом, це не завадило Starliner вийти на заплановану орбіту. Наразі Boeing вивчає цю проблему, хоча компанія та NASA стверджують, що проблемні двигуни не повинні зашкодити Starliner виконати решту своєї місії.
«Ми уважно переглянемо дані та спробуємо зрозуміти, що сталося», — сказав Стів Стіч, менеджер програми NASA Commercial Crew Program під час пресконференції після запуску. «І тоді з точки зору резервування, чи можемо ми відновити ці двигуни?»
Starliner знову використовуватиме свої двигуни, щоб коригування орбіти під час наближення до станції, а потім, щоб звести капсулу з орбіти для повернення на Землю. За даними Boeing, десять з 12 двигунів, які потрібні Starliner, наразі працюють.
Шлях до станції займе трохи більше ніж добу, стикування заплановано на 2:10 ночі за київським часом 21 травня. Корабель в автономному режимі стикується з вузлом модуля «Гармонія» і пробуде у складі станції близько чотирьох днів. Потім він відстикується, увімкне двигуни для сходження з орбіти та здійснить посадку на парашутах в одному з п’яти заздалегідь обраних районів США. Очікується, що Boeing повторно використає капсулу з цієї місії для першої штатної місії — вона відбудеться після першого тестового польоту з екіпажем.
Boeing планує продавати вільні місця на місіях Starliner до МКС як астронавтам інших країн, так і космічним туристам. До речі, восени SpaceX планує провести наступну ротацію екіпажу МКС в межах п’ятої операційної місії Crew-5 та черговий туристичний політ, під час якого екіпаж не потрапить на МКС, проте зможе вийти у відкритий космос. І підготовка до нього вже почалася.