Колишній Project Kuiper: конкурент Starlink тепер називається Amazon Leo

Опублікував Олександр Федоткін

Amazon провела ребрендинг власного проєкту супутникової мережі Kuiper, який тепер матиме назву “Amazon Leo”.

Kuiper був презентований у 2019 році з планами запуску понад 3 тис. супутників для забезпечення інтернет-покриття на 95% території планети. З того моменту було запущено низку тестових супутників та докладно описано систему космічної лазерної мережі, а також продемонстровано антени, які використовуватимуться для підключення до мережі.

Фактично перші 27 супутників майбутнього “сузір’я” були запущені лише у квітні 2025 року. Порівняно з  Kuiper (Amazon Leo), Starlink від SpaceX запустила бета-версію супутникового інтернету у 2020 році та з того моменту стрімко збільшувала кількість супутників на навколоземній орбіті. Amazon не розголошує дату, коли її супутниковий інтернет стане широкодоступним для особистого та комерційного використання.

Щоб вивести на низьку орбіту тисячі супутників компанія інвестувала 120 млн доларів у інфраструктуру для фінального збирання, обслуговування і подальшого їх запуску у Космічному центрі ім. Кеннеді на мисі Канаверал у Флориді. У 2022 році NASA обрало SpaceX, Amazon та ще чотири компанії для розробки нового покоління навколоземного космічного зв’язку.

9 листопада цього року компанія Blue Origin Джеффа Безоса домоглась прориву, посадивши прискорювач ракети New Glenn на безпілотну платформу в Атлантичному океані та ставши другою після SpaceX, кому вдалось здійснити подібне.

SpaceX активно нарощує своє мегасузір’я Starlink, довівши загальну кількість супутників на орбіті на цей час до 8500. Однак є й зворотна сторона медалі: за словами астрофізика Гарвард-Смітсонівського центру Джонатана Макдауелла, щодня сузір’я втрачає 1-2 супутники, які згорають в атмосфері або ж фрагментами падають на Землю. Науковець прогнозує, що це число може зрости до 5 на день у найближчі роки, особливо, якщо інші мережі, Amazon Kuiper або ж китайські, наслідують плани SpaceX.

Джерело: Engadget

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.