«Ламаємося не частіше, ніж інші». Гороховський з monobank прокоментував нещодавню серію збоїв

Опубликовал
Володимир Скрипін

У monobank таки прокоментували нещодавні масові перебої — співзасновник проєкта Олег Гороховський у коментарі AIN вказав точну причину двох помітних збоїв наприкінці липня та розповів про запобіжні заходи, щоб ситуація більше не повторювалася.

Збій в роботі monobank 20 липня став чи не найдовготривалішим за всю історію проєкту —застосунок не працював близько 3 годин. Як «компенсацію» monobank скасував відсотки за кредитами у цей день, списавши загалом 27,8 млн грн для 1 521 716 клієнтів. Через 6 днів проблеми повернулися — перебої спостерігалися протягом 50 хв.

Співзасновник monobank підтвердив, що в обидва випадки пов’язані спільною проблемою — сервісом, що відповідає за взаємодію з бекофісним блоком клієнтської бази. За словами Олега Гороховського, проблеми стали наслідком неоптимальної конфігурації, яка перестала справлятися з піковими навантаженнями та не передбачала можливість рестарту за високих навантажень.

«Ми ламаємося не частіше, ніж інші. Клієнти справді набагато частіше використовують нас, ніж звичайні банки. Для розуміння: 2,2 млн клієнтів заходять в додаток щоденно і 5,6 млн – щомісячно.

Після першого падіння, коли збій тривав 3 години 20 хвилин, ми це виправили і навчились відновлюватися швидко. В результаті друге аналогічне падіння тривало вже 50 хвилин. Потім було ще два, але ми піднялись за 10 і 6 хвилин відповідно»

Олег Гороховський

український бізнесмен та співзасновник Fintech Band (monobank)

Сервіс після рефакторингу працює стабільно і більше не падає. Водночас менеджмент додаткового замовив аудит ІТ-архітектури, щоб уникнути подібних проблем в майбутньому.

Онлайн-курс Frontend-разробник від Powercode academy.
Курс на якому ти напишеш свій чистий код на JavaScript, попрацюєш із різними видами верстки, а також адаптаціями проектів під будь-які екрани. .
Зарееструватися

Щоправда, зараз в monobank спостерігається інша короткострокова проблема з Р2Р платежами, яка, за словами Гороховського, вже локалізована і не є чимось серйозним. Співзасновник monobank зазначив, що такі збої є частиною нормального робочого процесу з постійними оновленнями продукту, тож клієнтам немає про що хвилюватися.

«Короткий збій, який трапився 1 серпня, трапився через тайм-аут сервісу Р2Р-переказів, який повертає контрактну книгу. Там йдуть постійні апдейти — якийсь патч був некоректний. Ми відкотилися на попередню версію — це нормальна поточна робота. Такі таймаути можуть траплятись декілька разів на тиждень по 2-3-5-10 хвилин».

Олег Гороховський

 

Disqus Comments Loading...