Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Audi Q5 Sportback: спортивний ззовні, комфортний всередині

Опубликовал
Роман Мельниченко

Давно вже не було тестів та оглядів автомобілів Audi, а кросовер Audi Q5 й взагалі останній раз зустрічався шість років назад. Проте ось з’явилась чудова нагода – автомобіль Audi Q5 Sportback. Він і сам цікавий, водночас може розповісти про оновлення лінійки Audi Q5 загалом, а ще й оснащений потужним 2-літровим бензиновим мотором. Отже: формуємо п’ять головних питань до Audi Q5 Sportback – та шукаємо відповіді!

Що там про оновлення Audi Q5 взагалі? І що про Audi Q5 Sportback зокрема?

За час, що минув з першої презентації автомобіля Audi Q5, цей кросовер встиг отримати планове оновлення. Як це зазвичай буває: змінилась форма решітки радіатора та передній/задній бампер, з’явились нові фари та ліхтарі (останні виконані на основі OLED технології), оновлена гама кольорів тощо. Цікаво, що зміни бамперів призвели до зростання довжини автомобіля Audi Q5: було 4,66 метра – стало 4,68 метра.

Проте компанія Audi вирушила за межі традиційного оновлення моделей: під час оновлення основної моделі Audi Q5 також було додано її більш «спортивний» варіант з позначенням Sportback. Отже, що таке Audi Q5 Sportback? Це кросовер з купеподібним силуетом кузова, чого вдалось досягти завдяки сильно «заваленим» заднім стійкам даху. Крім того, автомобіль отримав не лише змінені задні крила та кришку багажника, але й власний задній бампер. Таким чином, довжина Audi Q5 Sportback ще додатково зросла (+7 мм) відносно й так збільшеної оновленої моделі Audi Q5.

Для початку знайомимось з автомобілем Audi Q5 Sportback. Це кросовер середнього класу з динамічним дизайном – наче Porsche Macan, але намальований в типовому стилі Audi: гострі кути та академічно вивірені лінії, велика решітка радіатора. Довжина автомобіля Audi Q5 Sportback складає 4,69 метра – він приблизно на сантиметр довший від оновленого кросовера Audi Q5, який нараховує в довжину 4,68 метра. А ось ширина (1,89 метра) та висота кузова (1,66 метра), а також колісна база (2,82 метра) загалом однакові. Світловий дизайн OLED-ліхтарів можна змінювати.

Онлайн-курс "Фінансовий директор" від Laba.
Опануйте інструменти управління грошовими потоками, ризиками та активами компанії, щоби перейти на посаду CFO.
Приєднатися до курсу

Що нового в салоні? Якщо казати у порівняні з автомобілем Audi Q5 кількарічної давнини, то найголовніша зміна стосується появи нового комплексу MMI зі збільшеним 10,1-дюймовим дисплеєм та нової цифрової панелі приладів Audi virtual cockpit на основі 12,3-дюймового дисплея. Якщо казати коротко – то дизайн меню змінено у стилі найбільш сучасних моделей Audi; якщо детально – то використано новий мультимедійний комплекс MIB3 з розширеною функціональністю та підтримкою повного сенсорного керування на дисплеї. А це, відповідно, дозволило відмовитись від сенсорної панелі на центральній консолі: тепер перед важелем «автомату» додалась ніша для дрібних речей. Це все особливості оновлення салону Audi Q5.

Проте автомобіль Audi Q5 Sportback пропонує такий салон одразу, оскільки він і з’явився лише під час оновлення! Тому у випадку Audi Q5 Sportback можна вкотре відзначити вже характерні риси Audi: чудова якість салону, великі діапазони регулювань зручних сидінь, а також відчуття сучасного «техно», що задають шліфований алюміній та контурне кольорове підсвічування. Окремо варто відзначити й гарну ергономіку – всі органи керування опиняються там, де розраховуєш їх знайти, до перемикачів дотягуєшся кінчиками пальців, блок «клімату» зрозумілий з першого погляду, чималі бокові дзеркала гарантують гарний огляд назад.

Й кілька слів про задню частину салону. Причому знову з акцентом саме на автомобіль Audi Q5 Sportback, як головного героя цього матеріалу. На другому ряду сидінь є гарний запас місця для ніг та по ширині салону, а для зручності пасажирів передбачений підлокітник, підігріви сидінь, окрема зона «клімату». Проте для автомобіля з таким типом кузова, болючим місцем може бути простір для голови.

Однак у випадку Audi Q5 Sportback це питання вирішено завдяки додатковому вигину в стелі, завдяки чому вдалось виграти додаткове місце. Так, кросовер Audi Q5 Sportback за внутрішнім простором над головою поступається моделі Audi Q5 лише 16 мм, що майже непомітно. Номінально також поступається й багажник; проте знову ледь помітно – місця все одно вистачає: маємо 510 літрів корисного об’єму.

Гарний та якісний салон Audi Q5 Sportback у випадку цього конкретного тестового автомобіля ще й додатково прикрашений пакетом S line: спортивні сидіння, розвинена бокова підтримка, комбіноване оздоблення «шкіра/тканина», кермо з перфорованою шкірою. Плюс гарний декор у вигляді червоного прострочування, шліфованого алюмінію, контурного підсвічування. Попереду місця беззаперечно вистачає, позаду питання можуть викликати масивний центральний тунель та запас простору над головою – але все одно загалом також вистачає. Багажний відсік пропонує пласку підлогу, бокові ніші та гачок для пакетів, кнопки керування пневматичною підвіскою з можливістю «присідання» автомобіля. Ось як цікаво виходить: кросовер Audi Q5 Sportback створений навколо ідеї стилю та дизайну, але не забуває й про зручність та практичність.

Добре, зовнішність та салон зрозумілі. А що там з технікою?

Кросовер Audi Q5 Sportback побудований на основі платформи MLB evo. А це означає повздовжнє встановлення двигунів, можливість використання 4-циліндрових моторів або V6, варіанти коробки передач у вигляді «роботу» або «автомату», повний привод та навіть можливість отримати пневматичну підвіску. Цікаво, що все з перерахованого може бути всередині Audi Q5 або Audi Q5 Sportback – в залежності від певної обраної версії автомобіля.

Тестовий автомобіль був представлений з бензиновим 2-літровим турбодвигуном TFSI серії ЕА888: чотири циліндри, турбіна та інтеркулер, зміна фаз газорозподілу, комбіноване впорскування пального з парою форсунок на циліндр – одна впорскує пальне у впускний колектор, інша прямо в циліндр. Особливістю двигуна у випадку Audi Q5 Sportback можна назвати його невеликий боковий нахил (це дозволяє розташувати двигун нижче під капотом) та систему «м’якого гібрида» з живленням від додаткового акумулятора.

Знайшлись цікаві пункти й у трансмісії: повний привод quattro ultra з муфтами підключення та 7-ступенева коробка S tronic (фактично це «робот» з подвійним зчепленням). Водночас автомобіль Audi Q5 Sportback також пропонується з великим 3-літровим турбодизелем V6 TDI, причому в цьому випадку він буде мати повний привод на основі диференціала TORSEN та традиційний 8-ступеневий «автомат».

Автомобіль Audi Q5 Sportback пропонує несучий кузов зі сталі та алюмінію (частково), він побудований на платформі MLB evo й може бути оснащений 4- або 6-циліндровими моторами. Конкретно тестовий екземпляр отримав бензиновий 4-циліндровий турбодвигун: такий розвиває потужність 245-249-252 к.с. в залежності він певного виконання та ринку збуту. А ось крутний момент завжди незмінний – це 370 Нм; хоча може дещо змінюватись діапазон обертів досягнення цього максимального моменту. Плюс додаємо повний привод quattro ultra та 7-ступеневу трансмісію-робот. Відповідно до технічних характеристик, все це має забезпечити прискорення 0-100 км/год за 6,4 секунди, максимальну швидкість 237 км/год та споживання палива 8,5 л на 100 км у змішаному циклі. А що вийшло в реальності?

До речі – то як їде Audi Q5 Sportback? Як почувається на дорозі?

Вище в описі дизайну я згадав кросовер Porsche Macan: мовляв – динамічно, стильно, середні розміри. Проте тепер в описі ходових якостей згадаю, наприклад, автомобіль Volkswagen Touareg: великий та комфортний, дає відчуття впевненості та спокою на дорозі за будь-яких умов. Порівняння пов’язане не лише зі спільною платформою MLB evo, але й з чималою вагою – адже Audi Q5 Sportback навіть з 4-циліндровим двигуном TFSI важить 1900 кг.

Але ж це геть не відчувається! Навпаки: кросовер Audi Q5 Sportback відчувається легким та прудким, він жваво реагує на поворот керма. До речі, останнє не перевантажено зусиллям та робить більше ніж 2,5 обертів від упору до упору – спорт-натяків тут годі й шукати. Але легкість та простота керування, зрозумілість поведінки в поворотах та роботи повного приводу за умови слизького снігу – все це є: типова поведінка автомобілів Audi.

Цікаво, що аналогічне твердження стосується поведінки підвіски та силового агрегату. Підвіска майже завжди пропонує гарний комфорт, причому навіть у високому положенні «allroad». Всі ями, виступи, нерівності долаються м’яко та тихо. Й взагалі – автомобіль дуже тихий: по ходовій частині, по аеродинаміці, по мотору. В більшості випадків двигун ледь помітно звучить десь там вглибині, «автомат» швидко підключає потрібно передачу – й ось ми вже котимо на потрібній швидкості. Лише в режимі «dynamic» дещо спортивними рисами в характері автомобіля Audi Q5 Sportback: кузов нижче й крени менше, двигун та коробка в тонусі, кермо важче…

І все це завершується показником 0-100 км/год навіть краще обіцяного паспортом! Насправді 4-циліндровий бензиновий двигун у парі з 7-ступеневим «автоматом» дуже непогано «везуть»: цілком вистачає, аби виправдати спортивні натяки Audi Q5 Sportback. Проте лише «натяки»: адже головним тут все ж є комфорт та впевненість на дорозі. Причому більшість режимів налаштувань як раз розраховані на комфортний рух; хоча за бажанням – можна обрати динамічний режим або взагалі створити власний індивідуальний. Зміна режимів руху впливає на двигун та трансмісію, відчуття керма, висоту положення кузова (за наявності пневматичної підвіски), навіть підсвічування салону. А стиль руху впливає на споживання палива: стабільно по місто 11-12 літрів, хоча за обережного стилю керування можна отримати й близько 10 літрів, а за умови динамічного – буде 13+ літрів. На трасі в діапазоні 80-120 км/год споживання палива вкладається у 6-8 літрів на «сотню».

Скільки коштує Audi Q5 Sportback? Чи велика доплата відносно Audi Q5?

Кросовер Audi Q5 Sportback в Україні пропонується з трьома двигунами: бензиновий 2-літровий 4-циліндровий (як тестовий автомобіль) з позначенням 45TFSI; турбодизельний 2-літровий 4-циліндровий (потужність 204 к.с.) з позначенням 40TDI; турбодизельний 3-літровий V6 (потужність 286 к.с.) з позначенням 50 TDI. Плюс завжди буде «автомат» та повний привод, але може відрізнятись їх конструкція. Плюс є вибір між двома комплектаціями та можливість замовити опції поштучно.

Гаму відкриває Audi Q5 Sportback у комплектації advanced: клімат-контроль, LED-фари, декор «алюміній» ззовні та всередині, система Audi drive select, подушки безпеки, легкосплавні 18-дюйсові колісні диски, традиційна панель приладів з 7-дюймовим дисплеєм, мультимедійна система MIB High тощо. Вартість Audi Q5 Sportback advanced 45TFSI – від 2,09 млн грн або $55,7 тис.; вартість Audi Q5 Sportback advanced 40TDI – від 2,11 млн грн або $56,3 тис.; вартість Audi Q5 Sportback advanced 50TDI – від 2,3 млн грн або $61,3 тис.

Наступним варіантом виступає Audi Q5 Sportback у комплектації S line, де додається: змінена решітка радіатора, оздоблення переднього бампера у варіанті S line, накладки на пороги з підсвічуванням, змінені колісні диски тощо. Вартість Audi Q5 Sportback S line 45TFSI – від 2,14 млн грн або $57 тис.; вартість Audi Q5 Sportback S line 40TDI – від 2,16 млн грн або $57,6 тис.; вартість Audi Q5 Sportback S line 50TDI – від 2,35 млн грн або $62,3 тис.

Тепер кілька слів про вартість автомобіля Audi Q5 в традиційному кузові. Все починається з 1,9 млн грн або $50,5 тис. – проте не лише коштом кузова, але й шляхом комплектації Business: менші 17-дюймові колісні диски, без зовнішнього глянцевого пакета, інше оздоблення в салоні тощо. Якщо порівнювати автомобілі Audi Q5 та Audi Q5 Sportback в однакових комплектаціях (advanced або S line) та з однаковими двигунами, то різниця складе близько 120 тис. грн – варіант Audi Q5 Sportback буде дорожчим.

Максим Соловйов, засновник компанії Drivovo: «Наш сервіс надання автомобілів за підпискою побудований не лише навколо пропозиції максимально логічних та правильних варіантів автомобілів для клієнтів, але й навколо пропозиції емоцій. Одним з цікавих прикладів цього міг бути кросовер Volvo XC60 Polestar: поєднання практичності, високої потужності, неочікуваних технологій – все це дарує емоції! Також схожу позицію займає кросовер Audi Q5 Sportback. Він наче закриває одразу два питання: тут є що запропонувати й шанувальникам академічно-правильного автомобіля Audi Q5; водночас тут є що запропонувати шанувальникам оригінального дизайну та високого стилю. Проте дизайн та стиль вимагають певної доплати. Чи виправдана вона? Ось тут вже відповідь кожен має давати особисто сам для себе».

До речі, в пошуках емоцій можна рушити навіть далі – в напрямку версій Audi SQ5 та Audi SQ5 Sportback: турбодизель потужністю 341 к.с. та 20-дюймові колісні диски, змінені бампери та пороги, оригінальна вихлопна система. Та старт ціни близько 2,67-2,75 млн грн або $71-73 тис.

Або можна «розгулятись» на вже чинної версії Audi Q5 Sportback, до якої додати кілька опцій. Наприклад, ось як на тестовому автомобілі: повністю цифрова панель приладів  Audi virtual cockpit plus (700 євро або майже $800); збільшені 19-дюймові колісні диски (1400 євро або $1500); роздільний 3-зонній «клімат» (близько 800 євро або $900); пакет S line для салону зі спортивними сидіннями та оздобленням «шкіра/тканина» (900 євро або майже $1000); пакет асистентів «Місто та Паркування» з камерами кругового огляду та автопілотом паркування (близько 2860 євро або $3100); панорамний скляний дах-люк (1800 євро або $2000); адаптивна пневматична підвіска (1970 євро або $2100); підігріви передніх та задніх сидінь (близько 800 євро або $900); система Audi pre sense city з можливістю екстреного гальмування (470 євро або $500); фари Audi Matrix з адаптивним дальнім світлом (1500 євро або $1620); фонове контурне підсвічування салону (460 євро або $500); продовжувати?…

Тестовий автомобіль Audi Q5 Sportback має дуже високий рівень комплектації – тут майже все, що взагалі пропонується для цієї моделі: матричні адаптивні фари; пневматична підвіска з можливістю регулювання кліренсу (стандартно близько 19 см, мінімум нижче 18 см, максимум більше ніж 23 см); цифрова панель приладів з кількома варіантами дизайну (Classic, Dynamik, Sport), клімат-контроль та підігріви сидінь навіть для задніх пасажирів, багато систем безпеки та круговий огляд. Вартість? Тестовий автомобіль, ось що ви бачите в цьому матеріалі, з урахуванням всіх опцій коштує близько $85 тис.

Підсумки: для чого і для кого створений Audi Q5 Sportback?

Підемо від основ. Кросовер Audi Q5 Sportback спочатку робить ставку на вже перевірені цінності вже відомого автомобіля Audi Q5: якісний салон та високий рівень комплектації, комфорт під час руху та відчуття стабільності на дорозі, широкі можливості завдяки повному приводу та пневматичній підвісці. Й вже на ці переваги накладається більш оригінальний дизайн, що дає можливість виділятись поміж звичних Audi Q5 з традиційним типом кузовом.

Тому автомобіль Audi Q5 Sportback буде чудовим варіантом для тих людей, кому потрібні всі переваги Audi Q5, але з більшим відчуттям індивідуальності та оригінального стилю. Ось і виходить, що кросовер Audi Q5 Sportback спортивний та динамічний ззовні для навколишніх – але максимально комфортний та затишних для «своїх», що знаходиться всередині.

Автомобіль надано – Drivovo: автомобілі за підпискою

Disqus Comments Loading...