Рубрики СтаттіОгляди

Тест-драйв Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

Опубликовал
Роман Мельниченко

Скільки вже було написано про кросовер Suzuki Vitara – але знову знайшлася тема для розмови. На цей раз причиною є невелика приставка до назви Hybrid. Приставка невелика, але важлива – як вплине додавання гібридної технології до характеру та технічних показників автомобіля Suzuki Vitara? Зараз розповім – у форматі «ТОП-5 запитань та відповідей».

Гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється від звичайних?

Хіба що парою деталей. Реально парою. Звичайно, це позначення-напис «Hybrid» на кришці багажника: логічно та очікувано. Але є ще одна відмінність – світлодіодні фари з іншим внутрішнім наповненням. Якщо звичайні версії Suzuki Vitara мають фари з округлими лінзами та декоративними кільцями, то гібридна версія отримала фари з горизонтальною лінією-поділом блакитного кольору.

Здається, відмінність незначна. Але коли знаєш, куди дивитись – миттєво пізнаєш гібрид. Молодці дизайнери Suzuki: мінімальними змінами зробили автомобіль Suzuki Vitara Hybrid більш помітним та пізнаваним на тлі інших версій моделі.

Загалом по кузову – кросовер Suzuki Vitara не змінювався вже понад п’ять років; але за час випуску встиг пережити одне масштабне оновлення: передній бампер, малюнок ліхтарів, змінений салон. Гібридна версія додала свій дизайн фар та логотип-позначення на кришці багажника. Це якщо говорити про зміни зовні.

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Чи є зміни всередині? Головне покращення салону відбулось під час планового оновлення: почали встановлювати м’яку передню панель, на кермі додали кнопки керування новими системами допомоги водінню, з’явилися прилади з кольоровим РК-дисплеєм.

Так ось – гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється тим, що на цьому самому дисплеї тепер є сторінка зі схемою роботи гібридної системи: розподіл потоків енергії, спрацювання бензинового двигуна або електромотора, заряджання акумулятора. На жаль, але кросовер Suzuki Vitara Hybrid не отримав будь-якого перемикача для керування гібридною системою. Є лише стандартний селектор вибору режимів руху, про що я розповім нижче.

Салон знайомий, багажник теж. У всіх випадках підходить слово «достатньо»: всередині достатньо простору для водія та пасажирів, багажник пропонує достатній об’єм та можливості трансформації. Начебто і нічого особливого, але інженери-проектувальники постаралися на славу – вміло розпорядилися тими можливостями, які вони мали з урахуванням невеликих розмірів автомобіля. Планове оновлення колись подарувало м’яку передню панель та нові прилади, а гібридна версія тепер ще й подарувала додатковий інформаційний екран.

Із зовнішністю та салоном – зрозуміло. А що за гібридна техніка під капотом?

Раніше згадував автомобіль Suzuki Vitara взагалі, а тепер настав час згадати Suzuki Vitara S та Suzuki Ignis зокрема. Тому, що кросовер Suzuki Vitara Hybrid – це поєднання 1,4-літрового турбомотора (з яким вперше знайомилися на прикладі Suzuki Vitara S) та гібридної системи SHVS (з якою вперше знайомилися на прикладі Suzuki Ignis).

Отже, основою виступає бензиновий двигун K14D BoosterJet: турбіна, безпосереднє упорскування палива, регулювання фаз газорозподілу. І ось йому додали систему SHVS – фактично це «м’який гібрид» (Mild Hybrid). Тут встановлений стартер-генератор ISG (Integrated Starter Generator), який може допомагати при прискореннях автомобіля або генерувати електроенергію при його уповільненнях.

Однак у випадку Suzuki Vitara Hybrid використовується потужніша система SHVS, ніж у моделі Suzuki Ignis: робоча напруга 48 вольтів, стартер-генератор потужністю 10 кВт, акумулятор типу «літій-іон» для накопичення енергії.

Маємо вже відомий 1,4-літровий турбомотор, до нього додали «м’який гібрид» SHVS – що сталося з потужністю? Ха, не вгадали: вона знизилася! Було 140 к.с. у звичайного «1,4 л турбо» – стало 129 к.с. у гібридної версії. Однак крутний момент збільшився: було 220 Нм – а стало 235 Нм. Окрім самих цифр, виробник наголошує на характері роботи силової установки: збільшення крутного моменту в зоні низьких обертів, краще швидкість спрацьовування гібридної системи на початку руху.

І як все це позначається на характері? Як їде кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

По мотору – більш спокійно і розмірено, ніж раніше. При старті з місця кросовер Suzuki Vitara Hybrid «бере» активно: ніяких затримок, приємне прискорення, швидкі реакції. Але ж подібне було й у звичайних 1,4-літрових турбоверсій Suzuki Vitara. Додатковий крутний момент знизу відчути непросто.

При цьому прискорення «з педаллю в підлогу» вже трохи обмежене за обертами: стрілка тахометра досягає 5,7-5,8 тисячі, але ніколи не переходить шести. Та ще й «автомат» перемикається досить рано у звичайному їздовому режимі: тільки трохи розігнався – й ось одразу передача вище, а обороти нижче (1,5-2 тисячі).

Стало гірше? Та ні, просто стало інакше. Ще раз повторю – автомобіль Suzuki Vitara Hybrid поїхав більш розмірено та спокійно. Але він, як і раніше, забезпечує хороший зв’язок по педалі акселератора: натискаєш – і швидко отримуєш відповідь у вигляді необхідного прискорення.

Він, як і раніше, забезпечує рівень цього самого прискорення цілком у рамках класу: гібридна версія розганяється до «сотні» швидше за паспортні цифри. Плюс ще з’явилася ледь помітна рекуперація, коли автомобіль починає сповільнюватись.

Всі їздові враження зібрані навколо «героя програми» – гібридного силового агрегату на основі 1,4-літрового двигуна K14D з гарною назвою BoosterJet. Отже, стандартна «сотня» вкладається приблизно у 9,8 секунди. Споживання палива містом стабільно тримається біля позначки 8-8,5 л на 100 км; з урахуванням заторів та/або динамічного стилю руху – споживання ледве підвищується до 9,5 літрів. Проміжний підсумок: 129-сильний гібрид програє 140-сильній версії приблизно 10% у прискореннях – й стільки ж виграє у рівні споживання палива по місту. На трасі за швидкості 90-110 км/год автомобіль потребує 5,8-6,3 літра на 100 км шляху. Режим SPORT позбавляє ранніх перемикань «автомата»: двигун частіше працює в діапазоні 2,5-3-4 тисяч й прискорення здається більш активним. Режими SNOW і LOCK гнучко керують повним приводом – вони допоможуть узимку та на бездоріжжі.

А ще їздові враження зібрано навколо гібрида, оскільки поведінка ходової частини особливо не змінилася. Кросовер Suzuki Vitara Hybrid виділяється вдалим налаштуванням підвіски: несподівано енергомістка (як для маленьких «кросів»), при цьому не трясе на великих ямах – вдалий баланс комфорту та пружності. Кермо легке і з середньою гостротою, реакції автомобіля швидкі, чіткі, однозначні. З помітних зауважень – лише великі крени в поворотах: все-таки високий вузький кузов дає про себе знати.

Яка ціна Suzuki Vitara Hybrid? І скільки коштує автомобіль загалом?

Якщо казати «взагалі», що вартість на кросовер Suzuki Vitara починається з позначки 664 тис. грн (трохи понад $16 тис.) – за передньопривідний автомобіль у комплектації GL з бензиновим мотором 1,6 л та 5-ступеневою «механікою».

Кросовер з аналогічним 1,6-літровим мотором, але в кращій комплектації GL+ з 6-ступеневою АКПП, переднім або повним приводом обійдеться в 800-880 тис. грн ($19,5-21,5 тис.) – що також є відмінним пропозицією для свого класу. Адже мало хто з конкурентів пропонує повний привод та повноцінний «автомат» у даному сегменті.

Тепер перейдемо до версій на основі 1,4-літрового турбодвигуна. Зараз у прайсі заявлені як звичайні 140-сильні версії, так і 129-сильні гібриди. Такі автомобілі одразу доступні тільки в комплектаціях GL+ або максимальній GLX, вони завжди мають 6-ступеневий «автомат», але можна обрати передній або повний привод. У результаті діапазон цін на Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet в комплектації GLX становить від 960 тис. грн до 1,015 млн грн або близько $23,5-24,7 тис.; діапазон цін на Suzuki Vitara Hybrid 1.4 BoosterJet SHVS у комплектаціях GL+ чи GLX становить від 950 тис. грн до 1,112 млн грн або $23-27 тис.

Вище наведені стандартні ціни на автомобілі. Також зазначу, що зараз діє спеціальна цінова пропозиція на склад автомобілів Suzuki Vitara – вони доступні зі знижкою 55 тис. гривень залежно від конкретного двигуна/комплектації/трансмісії.

Тестовий автомобіль Suzuki Vitara Hybrid був представлений у максимальній комплектації GLX: повний привод та «автомат», люк-«панорама», клімат-контроль та мультимедіа, світлодіодні фари, легкосплавні 17-дюймові 2-колірні колісні диски, багато систем допомоги водієві. У результаті його ціна становить 1,112 млн грн; для порівняння – стандартна ціна Suzuki Vitara GLX зі звичайним 1,4-літровим мотором (не гібрид) та повним приводом становить 1,015 млн грн. Це без урахування знижки 55 тис. грн, щоб не плутатися з цінами та вирахувати вартість гібридної техніки – виходить 97 тис. грн.

У результаті: так навіщо створений кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

Хотілося б сказати «і для потужності/динаміки, і для економічності». Але, як бачимо, акцент було зроблено на другому пункті. Хоча може це й непогано. Адже кросовер Suzuki Vitara Hybrid практично не втратив того жвавого характеру, яким так приваблює автомобіль Suzuki Vitara взагалі, але дозволяє щодня заощаджувати паливо (і гроші) завдяки сучасним технологіям електрифікації.

Технічні характеристики: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD 6AT

Кузов – кросовер, 5 місць

Габарити – 4,175 х 1,775 х 1,61 м

Колісна база – 2,5 м

Кліренс – 185 мм

Багажник – від 375 л (5 місць) до 1120 л (2 місця)

Вантажність – 510 кг

Мінімальна споряджена маса – 1270 кг

Двигун – бензиновий турбо R4 1,4 л + гібрид SHVS

Потужність – 129 к.с. при 5500 об/хв

Крутний момент – 235 Нм при 2000-3000 об/хв

Питома потужність та момент – 102 к.с. на 1 т та 185 Нм на 1 т

Привід – повний привод ALL GRIP 4WD

Трансмісія – 6-ступеневий «автомат» (класична гідромеханічна АКПП)

Динаміка 0-100 км/год. – 10,2 с

Максимальна швидкість – 190 км/год.

Споживання палива (паспорт), комбінований цикл – 6,2-6,5 л на 100 км.

Мінімальна ціна автомобіля Suzuki Vitara 1.6 GL – від 664 тис. грн або $16 тис.

Вартість тестового автомобіля Suzuki Vitara 1.4 Hybrid GLX – 1,112 млн грн або $27 тис.

Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл

Disqus Comments Loading...