Статті Огляди 04.01.2023 о 12:00 comment views icon

Тест-драйв Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Скільки вже було написано про кросовер Suzuki Vitara – але знову знайшлася тема для розмови. На цей раз причиною є невелика приставка до назви Hybrid. Приставка невелика, але важлива – як вплине додавання гібридної технології до характеру та технічних показників автомобіля Suzuki Vitara? Зараз розповім – у форматі «ТОП-5 запитань та відповідей».

Гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється від звичайних?

Хіба що парою деталей. Реально парою. Звичайно, це позначення-напис «Hybrid» на кришці багажника: логічно та очікувано. Але є ще одна відмінність – світлодіодні фари з іншим внутрішнім наповненням. Якщо звичайні версії Suzuki Vitara мають фари з округлими лінзами та декоративними кільцями, то гібридна версія отримала фари з горизонтальною лінією-поділом блакитного кольору.

Здається, відмінність незначна. Але коли знаєш, куди дивитись – миттєво пізнаєш гібрид. Молодці дизайнери Suzuki: мінімальними змінами зробили автомобіль Suzuki Vitara Hybrid більш помітним та пізнаваним на тлі інших версій моделі.

Загалом по кузову – кросовер Suzuki Vitara не змінювався вже понад п’ять років; але за час випуску встиг пережити одне масштабне оновлення: передній бампер, малюнок ліхтарів, змінений салон. Гібридна версія додала свій дизайн фар та логотип-позначення на кришці багажника. Це якщо говорити про зміни зовні.

Чи є зміни всередині? Головне покращення салону відбулось під час планового оновлення: почали встановлювати м’яку передню панель, на кермі додали кнопки керування новими системами допомоги водінню, з’явилися прилади з кольоровим РК-дисплеєм.

Так ось – гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється тим, що на цьому самому дисплеї тепер є сторінка зі схемою роботи гібридної системи: розподіл потоків енергії, спрацювання бензинового двигуна або електромотора, заряджання акумулятора. На жаль, але кросовер Suzuki Vitara Hybrid не отримав будь-якого перемикача для керування гібридною системою. Є лише стандартний селектор вибору режимів руху, про що я розповім нижче.

Курс-професія "Motion Designer" від Skvot.
Навчіться створювати 2D- та 3D-анімації у софтах After Effects, Cinema 4D та Octane Render. Протягом курсу ви створите 14 моушн-роликів, 2 з яких — для реального клієнта.
Детальніше про курс

Салон знайомий, багажник теж. У всіх випадках підходить слово «достатньо»: всередині достатньо простору для водія та пасажирів, багажник пропонує достатній об’єм та можливості трансформації. Начебто і нічого особливого, але інженери-проектувальники постаралися на славу – вміло розпорядилися тими можливостями, які вони мали з урахуванням невеликих розмірів автомобіля. Планове оновлення колись подарувало м’яку передню панель та нові прилади, а гібридна версія тепер ще й подарувала додатковий інформаційний екран.

Із зовнішністю та салоном – зрозуміло. А що за гібридна техніка під капотом?

Раніше згадував автомобіль Suzuki Vitara взагалі, а тепер настав час згадати Suzuki Vitara S та Suzuki Ignis зокрема. Тому, що кросовер Suzuki Vitara Hybrid – це поєднання 1,4-літрового турбомотора (з яким вперше знайомилися на прикладі Suzuki Vitara S) та гібридної системи SHVS (з якою вперше знайомилися на прикладі Suzuki Ignis).

Отже, основою виступає бензиновий двигун K14D BoosterJet: турбіна, безпосереднє упорскування палива, регулювання фаз газорозподілу. І ось йому додали систему SHVS – фактично це «м’який гібрид» (Mild Hybrid). Тут встановлений стартер-генератор ISG (Integrated Starter Generator), який може допомагати при прискореннях автомобіля або генерувати електроенергію при його уповільненнях.

Однак у випадку Suzuki Vitara Hybrid використовується потужніша система SHVS, ніж у моделі Suzuki Ignis: робоча напруга 48 вольтів, стартер-генератор потужністю 10 кВт, акумулятор типу «літій-іон» для накопичення енергії.

Маємо вже відомий 1,4-літровий турбомотор, до нього додали «м’який гібрид» SHVS – що сталося з потужністю? Ха, не вгадали: вона знизилася! Було 140 к.с. у звичайного «1,4 л турбо» – стало 129 к.с. у гібридної версії. Однак крутний момент збільшився: було 220 Нм – а стало 235 Нм. Окрім самих цифр, виробник наголошує на характері роботи силової установки: збільшення крутного моменту в зоні низьких обертів, краще швидкість спрацьовування гібридної системи на початку руху.

Курс-професія "Motion Designer" від Skvot.
Навчіться створювати 2D- та 3D-анімації у софтах After Effects, Cinema 4D та Octane Render. Протягом курсу ви створите 14 моушн-роликів, 2 з яких — для реального клієнта.
Детальніше про курс

І як все це позначається на характері? Як їде кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

По мотору – більш спокійно і розмірено, ніж раніше. При старті з місця кросовер Suzuki Vitara Hybrid «бере» активно: ніяких затримок, приємне прискорення, швидкі реакції. Але ж подібне було й у звичайних 1,4-літрових турбоверсій Suzuki Vitara. Додатковий крутний момент знизу відчути непросто.

При цьому прискорення «з педаллю в підлогу» вже трохи обмежене за обертами: стрілка тахометра досягає 5,7-5,8 тисячі, але ніколи не переходить шести. Та ще й «автомат» перемикається досить рано у звичайному їздовому режимі: тільки трохи розігнався – й ось одразу передача вище, а обороти нижче (1,5-2 тисячі).

Стало гірше? Та ні, просто стало інакше. Ще раз повторю – автомобіль Suzuki Vitara Hybrid поїхав більш розмірено та спокійно. Але він, як і раніше, забезпечує хороший зв’язок по педалі акселератора: натискаєш – і швидко отримуєш відповідь у вигляді необхідного прискорення.

Він, як і раніше, забезпечує рівень цього самого прискорення цілком у рамках класу: гібридна версія розганяється до «сотні» швидше за паспортні цифри. Плюс ще з’явилася ледь помітна рекуперація, коли автомобіль починає сповільнюватись.

Всі їздові враження зібрані навколо «героя програми» – гібридного силового агрегату на основі 1,4-літрового двигуна K14D з гарною назвою BoosterJet. Отже, стандартна «сотня» вкладається приблизно у 9,8 секунди. Споживання палива містом стабільно тримається біля позначки 8-8,5 л на 100 км; з урахуванням заторів та/або динамічного стилю руху – споживання ледве підвищується до 9,5 літрів. Проміжний підсумок: 129-сильний гібрид програє 140-сильній версії приблизно 10% у прискореннях – й стільки ж виграє у рівні споживання палива по місту. На трасі за швидкості 90-110 км/год автомобіль потребує 5,8-6,3 літра на 100 км шляху. Режим SPORT позбавляє ранніх перемикань «автомата»: двигун частіше працює в діапазоні 2,5-3-4 тисяч й прискорення здається більш активним. Режими SNOW і LOCK гнучко керують повним приводом – вони допоможуть узимку та на бездоріжжі.

А ще їздові враження зібрано навколо гібрида, оскільки поведінка ходової частини особливо не змінилася. Кросовер Suzuki Vitara Hybrid виділяється вдалим налаштуванням підвіски: несподівано енергомістка (як для маленьких «кросів»), при цьому не трясе на великих ямах – вдалий баланс комфорту та пружності. Кермо легке і з середньою гостротою, реакції автомобіля швидкі, чіткі, однозначні. З помітних зауважень – лише великі крени в поворотах: все-таки високий вузький кузов дає про себе знати.

Яка ціна Suzuki Vitara Hybrid? І скільки коштує автомобіль загалом?

Якщо казати «взагалі», що вартість на кросовер Suzuki Vitara починається з позначки 664 тис. грн (трохи понад $16 тис.) – за передньопривідний автомобіль у комплектації GL з бензиновим мотором 1,6 л та 5-ступеневою «механікою».

Кросовер з аналогічним 1,6-літровим мотором, але в кращій комплектації GL+ з 6-ступеневою АКПП, переднім або повним приводом обійдеться в 800-880 тис. грн ($19,5-21,5 тис.) – що також є відмінним пропозицією для свого класу. Адже мало хто з конкурентів пропонує повний привод та повноцінний «автомат» у даному сегменті.

Тепер перейдемо до версій на основі 1,4-літрового турбодвигуна. Зараз у прайсі заявлені як звичайні 140-сильні версії, так і 129-сильні гібриди. Такі автомобілі одразу доступні тільки в комплектаціях GL+ або максимальній GLX, вони завжди мають 6-ступеневий «автомат», але можна обрати передній або повний привод. У результаті діапазон цін на Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet в комплектації GLX становить від 960 тис. грн до 1,015 млн грн або близько $23,5-24,7 тис.; діапазон цін на Suzuki Vitara Hybrid 1.4 BoosterJet SHVS у комплектаціях GL+ чи GLX становить від 950 тис. грн до 1,112 млн грн або $23-27 тис.

Вище наведені стандартні ціни на автомобілі. Також зазначу, що зараз діє спеціальна цінова пропозиція на склад автомобілів Suzuki Vitara – вони доступні зі знижкою 55 тис. гривень залежно від конкретного двигуна/комплектації/трансмісії.

Тестовий автомобіль Suzuki Vitara Hybrid був представлений у максимальній комплектації GLX: повний привод та «автомат», люк-«панорама», клімат-контроль та мультимедіа, світлодіодні фари, легкосплавні 17-дюймові 2-колірні колісні диски, багато систем допомоги водієві. У результаті його ціна становить 1,112 млн грн; для порівняння – стандартна ціна Suzuki Vitara GLX зі звичайним 1,4-літровим мотором (не гібрид) та повним приводом становить 1,015 млн грн. Це без урахування знижки 55 тис. грн, щоб не плутатися з цінами та вирахувати вартість гібридної техніки – виходить 97 тис. грн.

У результаті: так навіщо створений кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

Хотілося б сказати «і для потужності/динаміки, і для економічності». Але, як бачимо, акцент було зроблено на другому пункті. Хоча може це й непогано. Адже кросовер Suzuki Vitara Hybrid практично не втратив того жвавого характеру, яким так приваблює автомобіль Suzuki Vitara взагалі, але дозволяє щодня заощаджувати паливо (і гроші) завдяки сучасним технологіям електрифікації.

Тест-драйв Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

Технічні характеристики: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD 6AT

Кузов – кросовер, 5 місць

Габарити – 4,175 х 1,775 х 1,61 м

Колісна база – 2,5 м

Кліренс – 185 мм

Багажник – від 375 л (5 місць) до 1120 л (2 місця)

Вантажність – 510 кг

Мінімальна споряджена маса – 1270 кг

Двигун – бензиновий турбо R4 1,4 л + гібрид SHVS

Потужність – 129 к.с. при 5500 об/хв

Крутний момент – 235 Нм при 2000-3000 об/хв

Питома потужність та момент – 102 к.с. на 1 т та 185 Нм на 1 т

Привід – повний привод ALL GRIP 4WD

Трансмісія – 6-ступеневий «автомат» (класична гідромеханічна АКПП)

Динаміка 0-100 км/год. – 10,2 с

Максимальна швидкість – 190 км/год.

Споживання палива (паспорт), комбінований цикл – 6,2-6,5 л на 100 км.

Мінімальна ціна автомобіля Suzuki Vitara 1.6 GL – від 664 тис. грн або $16 тис.

Вартість тестового автомобіля Suzuki Vitara 1.4 Hybrid GLX – 1,112 млн грн або $27 тис.

Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: