Експертні відповіді 01.03.2025 о 11:57 comment views icon

Кореляція != каузація

author avatar

Oleksandr SМедовик

Репутація Ультра

Назад до статті

Новина переповнена інсайтами які, мʼяко кажучи, висмоктані з пальця.

Можна дивитись на сферичного коня у вакуумі та посипати голову попелом, адже людоньки всього пʼять годин на тиждень грають в ігри (шок-сенсація — в людей є повсякденне життя).

А можна глянути на ту є метрику, але взяту не за конкретний рік.

За вийнятком тимчасового пандемічного бусту, час проведений за цифровими розвагами тільки зростає від року в рік.

Для чого тоді такі репорти?

Якщо тобі дали бюджет у 200 мільйонів на розробку гри, ти не можеш повернутися до стейкхолдера без відмазки та “аналітичного” пояснення провалу.

“Ми проє..лись, через те, що тримались хибного напрямку з самого початку розробки 5 років тому, і за весь час нічого не змінили”, це ствердження яке завершить твою карʼєру.

А їсти хочеться!

Ше трохи про “цінні” метрики та “велику аналітику”

Великий бізнес вважає, що існує лише дві моделі: або ти зростаєш, або ти стагнуєш і вмираєш.

Тому, після того, як великі ААА проєкти вперлись в стелю власної аудиторії, єдиним логічним кроком видавалось цю аудиторію якось розширити.

Бюджети розробки росте. Інфляція жере накопичений ресурс. Гроші потрібно інвестувати.

А новенька ААА фентезі-рпг не може забезпечити кількість продажів виїжджаючи виключно на фанатах жанру чи серії.

Справа навіть не в тому, що гра не окупиться. Просто з фанатів РПГ та фанатів Екшенів разом взятих можна заробити більше, ніж з однієї з цих груп гравців.

Певний час це працювало, жанри змішувались, ринок зростав.

Аж поки не вперся в стелю.

Геймери закінчились.

Казуалам начхати на будь-що крім своєї фіфи, фортнайта, чи колди.

Де шукати новий ринок для росту?

В аудиторіях, які раніше не залучали: жінки, окремі культурні та соціальні групи, тощо.

Певною мірою, цей підхід почав приносити результати. Ігри на кшталт The Last of Us Part 2 розлітались наче гарячі пиріжки.

Покладаючись на логіку грошей, а не на здоровий глузд (бо він в красиві графіки не лягає), великі студії подвоїли свої зусилля у цьому напрямку.

Вони відчули смак хайпу, та звернули увагу на аудиторію твітерських крикунів.

У твітерських крикунів, в свою чергу, був велетенський чекліст всього, що їм подобається.

І ще довший список того, чого в іграх просто не має бути.

І проблема навіть не в тому, що в кожного з крикунів ті списки свої.

А в тому, що до цих списків не входив пункт про “купити гру”

На виході ми отримуємо високобюджетні ігри, які справно генерують навколо себе хайп, але ігроладно створені невідомо для кого і невідомо чому.

Просчітался, но гдє?

 

Назад до статті


Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: