Техногігант заробляє десятки мільярдів доларів на рік завдяки рекламі у Google Пошуку і може запросто підіймати ціни, коли заманеться — оскільки майже не має великих конкурентів в галузі.
Згідно з даними Similarweb частка Google на ринку пошукових систем складає фантастичні 90%, а решта 10% — розподіляється між Bing, Yahoo та іншими меншими компаніями.
В антимонопольному позові Мінюсту США проти Google (найбільшому з часів Microsoft) стверджується, що домінування компанії дозволяє їй підвищувати ціни для рекламодавців майже без наслідків — що власне і підтвердив керівник реклами Google Джеррі Дішлер.
Під присягою Дішлер розповів, що Google налаштовувала свій аукціонний процес таким чином, щоб підіймати ціни на 5-10% для деяких запитів типових рекламодавців. Сторони, які купували рекламу, не знали про ці «налаштування» вартості.
«Ми, як правило, не повідомляємо рекламодавцям про зміни цін», — сказав Дішлер.
Підвищення цін на рекламу, очевидно, було одним зі способів Google збільшити дохід від пошуку під час «посушливих» періодів — один із них стався навесні 2019 року, згідно з ланцюжком електронних листів за участю Дішлера та його колеги, виконавчого директора Google Аніла Сабхарвала. У бесіді описуються й інші варіанти збільшення доходу, зокрема ті, які зроблять Пошук помітнішим для користувачів Chrome.
У 2019 році Google заробила $98 млрд на пошуковій рекламі (без урахування доходу від YouTube) — і переважна частина зростання припала на мобільні пристрої.
Дішлер заявив у суді, що 10% — це приблизна верхня межа підвищення цін, і що збільшення на 15% було б «небезпечним»; хоча і потенційна втрата деяких клієнтів навряд би сильно вплинула на доходи.
Підвищення цін без наслідків — те, що може допомогти підтвердити звинувачення Міністерства юстиції про незаконну монополію Google. Очікується, що судовий процес триватиме до листопада, а вердикт буде винесено не раніше наступного року.
Тим часом, як повідомляє Лія Найлен з Bloomberg, Міністерство юстиції закрило доступ до публічних судових документів у справі проти Google через суперечку з техногігантом про те, які файли мають бути доступними в Інтернеті.
Джерело: The Verge
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: