Пізно ввечері 7 листопада ДП «Антонов» опублікувало у соцмережах уточнення стосовно нової «Мрії» — воно з’явилося після того, як низка українських ЗМІ з посиланням на німецьке видання Bild та слова в.о. генерального директора підприємства Євгена Гаврилова розповсюдили інформацію про будівництво другого літака Ан-225 «в секретному місці» та його 30-відсоткову готовність.
У ДП «Антонов» повідомили, що насправді фахівці підприємства почали конструкторські роботи для будівництва нового літака Ан-225 «Мрія» і, за наявною експертною оцінкою, на теперішній час є близько 30% комплектуючих, які можна використати для другого зразка літака. Зокрема, це деталі з «Мрії», яку знищили росіяни
Насправді це не вперше нам розповідають про будівництво нової «Мрії» — наприкінці квітня гендиректор «Укроборонпром» повідомляв, що фахівці вже працюють над будівництвом нового екземпляра найбільшого у світі транспортного літака із залученням міжнародних партнерів та сучасних технологій. Ще раніше повідомлялося, що ДП «Антонов» збирається відродити Ан-225 за коштом благодійників.
У матеріалі Bild йдеться про те, що міжнародний аеропорт Лейпциг/Галле допоможе зібрати гроші на відбудову Ан-225 та називається нова оцінка — 500 мільйонів євро. Попередня оцінка була іншою — понад $3 млрд та близько 5 років. Водночас в уточнювальному повідомленні ДП «Антонов» є фраза «про конкретну суму поки говорити зарано». Важливо розуміти, що це все не дуже точні попередні оцінки. І вочевидь ніхто не збирається починати фактичні роботи з будівництва Ан-225 «Мрія» раніше, ніж росія капітулює. Наразі це точно не на часі, є багато питань як до «Антонова», так і до «Мрії». Головні два питання — доцільності й раціональність будівництва такого великого літака (чи взагалі здатен проєкт себе окупити) та розслідування обставин знищення літака АН-225 «Мрія», яке поки триває. Гендиректора Сергія Бичкова відсторонили ще у березні, а минулого місяця СБУ звинуватило керівництво ДП «Антонов» у службовій недбалості, яка призвела до втрати легендарного літака.