Новини Авто 24.07.2023 о 15:55 comment views icon

Потужний летючий автомобіль Aska A5 (400 км дальність польоту, 240 км/год, ціна $789 тис.) пройшов сертифікацію у США

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg

Андрій Русанов

Автор сайту

Потужний летючий автомобіль Aska A5 (400 км дальність польоту, 240 км/год, ціна $789 тис.) пройшов сертифікацію у США

Летючий електричний автомобіль Aska A5 отримав схвалення Федерального управління авіації (FAA) та департаменту транспортних засобів (DMV) США. Цей потужний трансформер має дальність польоту 400 км та розвиває швидкість до 240 км/год. Дещо незграбний на вигляд чотириколісний автомобіль одним натисканням кнопки перетворюється на шестимоторний літак.

Люди зазвичай уявляють летючі авто, які плавно переходять з вуличного режиму у повітряний, злітаючи та приземляючись вертикально, які однаково добре «відчувають» себе у повітрі та на дорозі. Модель Aska A5 вартістю $789 000 вміє робити майже все з цього, хай і не так витончено, як у фантастичних фільмах.

На відміну від попередників, це велика, потужна та досить комфортна чотиримісна машина розміром як позашляховик, котра впевнено почувається на трасі.

«Літак з електричним вертикальним зльотом та посадкою» (eVTOL) Aska A5 автоматично перетворюється з наземного транспортного засобу на літальний апарат з великими крилами для крейсерського польоту та пропелерами з регульованим нахилом. Велику дальність та швидкість польоту йому забезпечує гібридна трансмісія зі збільшеним запасом ходу. Щоб злетіти, йому потрібна досить коротка злітно-посадкова смуга.

Поки Aska A5 отримав обмежену сертифікацію FAA, необхідну для льотних випробувань, котрі, як запевняють компанія, вже проводяться. Також машина має дозвіл DMV для їзди дорогами: апарат «успішно пройшов понад 480 км дорожніх випробувань Кремнієвою долиною з номерним знаком DMV». Зараз ведеться робота з сертифікації трансформера в Національному управлінні безпеки руху на трасах (NTHSA), після успішних випробувань можна буде отримати сертифікат FAA для комерційного продажу.

Курс Power Skills For Tech від Enlgish4IT.
Зменшіть кількість непорозумінь на робочому місці та станьте більш ефективним у спілкуванні в мультикультурній команді. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Реєстрація на курс

«Статус першого розробника електричного літального апарату, який успішно пройшов тестові випробування на дорогах у Каліфорнії, підтверджує наші зусилля щодо розробки апарату електричного вертикального зльоту та посадки з акцентом на безпеку», — каже Макі Каплінскі, голова компанії.

Aska вже прийняла понад 60 попередніх замовлень та отримала від клієнтів депозити у розмірі $50 млн для їхнього забезпечення. Згідно з сайтом компанії, A5 буде готовий до комерційного виробництва у 2026 році за умови отримання всіх сертифікатів.

Формфактор Aska A5 передбачає відповідність усім автомобільним стандартам, включаючи проведення краш-тестів, відповідність усім вимогам комфорту та безпеки. Це нетривіальне завдання, небагато компаній беруться за подібне. Дотримання всіх вимог веде до збільшення маси та створює труднощі з погляду аеродинаміки та механіки, а також потенційні точки відмови. Наступною метою компанії є статус G1 у FAA, щабель на шляху до повної сертифікації.

Не злетіло. Kitty Hawk — стартап Ларрі Пейджа, що розробляв електричне аеротаксі — закривається

Джерело: New Atlas


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: