Верховна Рада України ратифікувала Рамкову угоду між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки оновлення парку вантажних електричних локомотивів АТ «Укрзалізниця».
У рамках угоди передбачається постачання 130 вантажних електротягів компанії «Alstom», з них 80 — двосистемні, і ще 50 — односистемні. Загальна сума контракту 882,5 млн євро, з них 85% (750 млн євро) — це кредитні кошти Уряду Французької Республіки. Термін кредиту — 10 років.
Придбання двосистемних електротягів зумовлено тим, що мережа Укрзалізниці має різні системи електричного струму. Тому часто для перевезення вантажів з однієї частини України в іншу постає проблема із заміною локомотивів. Це призводить до збільшення термінів доставки вантажів та зумовлює додаткові витрати. Двосистемні електротяги допомагають розв’язати цю проблему.
«В Україні наразі катастрофічна ситуація з електротягами. Більшість з них вироблені у проміжку 60-80-х років минулого століття, ступінь зносу — майже 90%. Це призвело до того, що сам парк електротягів наповнений лише на 60% від загальної потреби.
Ця угода — один із перших кроків до реального, а не косметичного оновлення парку вантажних локомотивів. Наголошу, що ми отримали тут дуже вигідні для себе кредитні умови.
У цілому ми зараз спостерігаємо значне зацікавлення в подібних проектах від інвесторів з Німеччини, Швейцарії, Франції та Південної Кореї. Український залізничний ринок зростає – і це шанс для міжнародної співпраці на максимально комфортних умовах», — розповідає Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
У рамках угоди передбачається локалізація виробництва в Україні на рівні 35%, що планується закріпити у комерційному контракті. Також не менш важливим є локалізоване обслуговування українськими компаніями та навчання працівників Укрзалізниці. Тобто значна частина коштів проекту буде залишена в Україні.
Джерело: Міністерство інфраструктури України