Огляди

Огляд Need for Speed Unbound. Перемога не головне

Огляд Need for Speed Unbound. Перемога не головне

Після умовного провалу NFS Carbon (близько 4 млн проданих копій проти 16 млн у Most Wanted — попередньої частини) серію потягнуло на експерименти. ProStreet перекваліфікувався на легальні перегони, підсерія Shift перебігла на поле автосимуляторів, The Run мала повноцінного героя та QTE-елементи й була однією з перших спроб EA пересадити всі внутрішні студії на рушій Frostbite.

У 2015 році спробували перезапустити серію, яку останні 10 років тіпало у невизначеності та яка переходила з руки в руки кількох студій. Також після 10 років до серії повертаються Criterion Games, автори серії Burnout та двох перезапусків Need for Speed: Hot Pursuit (2010) та Most Wanted (2012). І забігаючи наперед, Need for Speed Unbound перша справді вдала частина NFS за дуже довгий час.

Сюжет не головне?

Need for Speed Unbound належить до категорії «сюжетних NFS». На початку гри дають можливість створити власного персонажа абсолютно без жодних гендерних обмежень щодо зовнішності, голосу чи одягу. Створити чоловіка з жіночим голосом і у тугих лосинах та бюстгальтері — легко. Одягу не мало, є навіть комплекти відомих брендів, але місця для рожевої панами не знайшлося, тут мінус.

Курс
WOMEN IN LEADERSHIP
Дізнайтеся, як утримувати work-life-баланс, від топменеджерки з досвідом в NPR, Microsoft, IBM та Amazon Alexa.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
WOMEN-IN-LEADERSHIP

Наш герой з напарницею допомагають місцевому власнику гаража і паралельно беруть участь у вуличних перегонах. Після понад двогодинного прологу ми залишаємося з пустим місцем, власник гаража впадає в депресію, а за кадром наступні два роки найуспішнішим замовленням майстерні є заміна мастила у якійсь бабусиній таратайці.

Та в один момент в житті героя з’являється спонсор, яка готова профінансувати майстерню, придбати нормальний автомобіль та допомогти перемогти у Великих перегонах, які влаштовує людина, яка й обікрала наш гараж. Для героя це шанс помститися, ще й заробити кругленьку суму. Та для початку потрібно пройти три кваліфікації та підготувати автомобілі різних класів для фінального заїзду. На підготовку маємо чотири тижні. Так починається наш шлях відновлення справедливості.

Повільна черепаха

Як і в попередній частині, Heat, перегони відбуваються вдень та вночі, так само повернулася система Спеки (Heat) — умовні зірочки зацікавленості нами органами дорожнього правопорядку. Кожні перегони додають частину зірочки до нашого рейтингу, на початку це 0,5-1 зірка, далі більше. Зірки нараховуються лише в перегонах.

Всі зароблені зірки вдень переносяться і на нічну зміну змагань. На початку я не звертав на них увагу і виконував усі завдання, бо грошей катастрофічно не вистачало і в першу ж ніч був спійманий за перевищення швидкості, ще й відібрали всі гроші, а це $12 тис., що на початку гри дуже велика сума (зняток вище).

Що б зберегти усі накопичення за день/ніч потрібно успішно дістатися сховища, тоді гроші перераховуються у загальний банк, а після нічних заїздів Спеки анульовується і новий день починається з чистого аркуша, хоча на третьому тижні змагань поліціянти організовують рейд на стрітрейсерів і з початком дня ми вже перманентно маємо одну зірку Спеки.

Вже з середини першого тижня рекомендую набирати вдень не більше трьох зірок, інакше вночі буде важко навіть просто дістатися перших змагань, а вже після того можна виконувати все поки не набридне, або ж поки вистачає грошей. Так, за кожний заїзд, як і годиться, просять вступний внесок, додатково можна закластися кількома сотками з конкретним водієм, хто з вас доїде фінішу раніше.

Якщо у вас все по нулях, то є кілька безкоштовних змагань, але й виграш там відповідний. Окрім перегонів гроші можна заробляти виконуючи додаткові випробування, яких дають по три на кожну пору доби. Нічні випробування переважно пов’язані з поліціянтами та трощою державного майна. Денні більш мирні, наприклад проїхатися повз трафік чи їхати останнім в перегонах протягом 20-30 секунд.

Ще гроші дають за знахідку колекційних предметів: графіті, знайдені можна нанести на автівку, порцелянові ведмеді, або трощі рекламних щитів. Зібравши певну кількість таких трофеїв відкриється ще якийсь візуальний ефект чи елемент зовнішнього тюнінгу. Ну і звичайно ж, за успішну втечу від органів теж дають кілька баксів і чим вищий рівень Спеки, тим більше вічнозелених можна отримати. На ранніх етапах у мене бувало, що під час однієї ночі кілька разів тікаючи від поліціянтів на максимальному рівні Спеки я заробив більше ніж на перегонах.

Огляд Need for Speed Unbound. Перемога не головне

Окремо раджу не пропускати додаткові замовлення на перегонку автомобіля в зазначене місце, так ви отримаєте гарантовану винагороду, ще й прокатаєтесь на екзотичних та надшвидких автомобілях, які не доступні на даному етапі гри. Ще обов’язковим до виконання є доставлення колеги-гонщика додому.

Останні мають обмежену у часі пропозицію, але за успішне виконання вам відкриють новий сховок, що спростить втечу від поліціянтів, або ж дозволить менше часу добиратися до потрібних перегонів на початку дня/ночі. Одну таку роботу таксистом я пропустив, бо не встиг позбутися лягавих.

На початку гри головна наша задача просто збирати гроші, не залежно від того яке місце ми посядемо у перегонах. І насправді у вас не вийде перемагати в перших заїздах, план-мінімум — відбити вартість квитка, у кращому випадку заробити кілька баксів на поліпшення автомобіля.

Перегравань траси обмежена кількість на добу, на середній складності їх всього чотири тож потрібно бути впевненим, що наступна спроба виявиться найкращою, і зберігати їх лише на найгрошовитіші заїзди. А ще таким чином розробники не дають зациклюватися на конкретному заїзді, що насправді тільки в плюс. До того ж противники не піддаються, і якщо їх автомобіль швидший за ваш, то перемогти суперника вийде хіба що хитрістю або брудним вчинком, спробувавши скинути його з траси. Хоча будуть заїзди в яких потрібно лише перемога.

Прудкий заєць

Всього є 5 рангів автомобілів: B, A, A+, S та S+, під кінець гри маємо володіти автомобілем кожного рангу. Можливість боротися за перше місце і максимальний виграш з’явиться коли ви доведете автомобіль до піку поточного рангу, для цього поліпшуємо двигун та ходову, все по класиці. Цей етап гри насправді цікавий. Кожний апгрейд двигуна заповнює шкалу Рангу й інколи доводиться жертвувати, наприклад, мобільності заради більшої швидкості, або швидшого розгону, що корисно для звивистих трас, але тут з кожним автомобілем індивідуально.

Якщо дійти до максимуму, ваш автомобіль буде здатен перемагати противників, та варто додати бодай ще одне поліпшення, як це переведе залізного коня у наступний Ранг, де виграш більший, але і противники зліші, і допоки ви не назбираєте гроші на прокачування автомобіля до пристойного рівня, в перегонах ви будете десь в середині списку. І тут вже потрібно дивитися на призовий фонд, в деяких заїздах за перше місце в слабшій категорії дають менше грошей, ніж за 4-5 місце серед перегонів старшого Рангу, а інколи навпаки.

Всього чотири типи перегонів: дріфт, принт та кільцеві заїзди. Драґ (перегони по прямій) відсутній, зате ввели новий тип перегонів, який організовує оцифрований гедлайнер саундтреку – A$AP. Задача наступна, відведену кількість кіл потрібно проїхати максимально стильно: дрифтувати, заїжджати на трампліни, збивати фішки та діжки з фарбою. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів, цей тип перегонів найлегший і чудовий спосіб підзаробити кілька зайвих баксів.

Меню поліпшення автомобіля спочатку змушує очі розбігатися, але розібравшись виглядає все доволі лаконічно та просто. Апгрейд умовно поділяється на чотири підкатегорії: ті, які впливають на потужність двигуна, на ходову, окремо двигун та перки. Останні дають різні бонуси, наприклад збільшують міцність автомобіля при ударі з оточенням, чи поліцією; чи, наприклад, збільшують кількість отриманого нітро під час дрифту, чистого проходження повороту чи перебування у повітряному мішку за противником, і це все окремі перки, з яких активним можуть бути лише два.

Кожний автомобіль має кілька двигунів і це додає ще одну задачку, купити потужніший мотор, чи поліпшити поточний, і насправді очевидного рішення тут немає, для деяких автомобілів двигуни коштують як хороший суперкар. Усі запчастини та двигуни мають різні рівні якості, доступ до яких відкривається поліпшенням Майстерні.

Завдяки простим, але розгалуженим налаштуванням практично будь-який автомобіль можна намертво приклеїти до траси, або ж зробити королем дрифту. Поки у вас буде одна машина буде важко однаково добре змагатися у класичних гонках чи під час дрифту, кардинально перелаштувати автомобіль можна лише в гаражі, а на автомобілі з чіпким щепленням з трасою дріфтувати практично нереально, а ще ж вплив має вибір гуми для дрифту, асфальту чи грунтової дороги.

Огляд Need for Speed Unbound. Перемога не головне

Зовнішній тюнінг автомобіля тут на якомусь захмарному рівні, обклеїти можна весь автомобіль в кілька шарів, написи, графіті, логотипи, візерунки, всього дуже багато. Спочатку я лінувався заходити в цей пункт меню, та з часом здався та оформив свій Mitsubishi Eclipse (англ. – затемнення) у кольори зоряного неба. Різних обвісів теж повно, для лінивих, типу мене, є готові комплекти.

Окремо відзначу анімешний дим та ефект, який на анонсі у багатьох викликав питання. Пояснюю, ефект зовсім не заважає, щобільше, виконує ігроладну функцію. Окрім стандартного запасу закису азоту, який швидко розчиняється і повільно набирається, є ще друга шкала, яка заповнюється при виконанні трюків. Зайшли в поворот у дрифті, отримали якусь кількість азоту, пройшли поворот гладенько без заносу, теж надбавку отримали, затримались за противником у повітряному мішку чи проїхали максимально близенько до трафіку, все це дає бонусний запас Нітро, але є нюанс.

Додаткова шкала дуже швидко знижується і потрібно вирішувати на ходу, використати той запас який вже накопичено, чи спробувати зібрати максимальний рівень, від якого найбільший бонус до швидкості. Всього бонусне Нітро має три рівні, при використанні першого машина покривається ледь помітним ефектом іскор, на другому рівні з’являється контур крил, і на третьому крила вже заповнені. При досягненні кожного рівня над машиною також з’являється додатковий ефект і найголовніше те, що у противників така сама система. 

Під час особливо напружених перегонів відволікання навіть на долі секунди може коштувати перемоги, а подібне рішення виводить всю інформацію прямо на автомобіль, на якому зосереджена вся ваша увага. Ще це дозволяє оцінити яке прискорення використав суперник.

Ну і серед багатьох ефектів є один з назвою Heroyam Slava в українських національних кольорах, відкривається він після відкриття трьох сховищ.

 

Перемагає найхитріший

І нарешті кілька слів про те, як новий NFS власне грається. В будь-якій грі з автомобілями на першому місці є фізична модель, в Unbound вона не погана, нарешті змогли побороти Frostbite, але перший час до неї потрібно звикати, хоча подібний етап адаптації притаманний кожну представнику жанру. Я давно грав у перегони й до фізики звик за тривалість прологу, тобто за дві години.

Звичайно, не все так гладко і часто рушій збоїть з фізикою, впевнений, ви вже бачили відео в інтернеті як автомобіль кульбітами пролітає кілька сотень метрів стає на колеса та їде далі. Насправді такі циркові номера трапляється дуже рідко. Окремо зазначу про фізику руйнування огорож та інших не габаритних перешкод.

В подібних іграх, для кращої оптимізації та економії бюджету потужностей консолі/ПК (не плутати з бюджетом гри) цілі об’єкти в момент удару підміняють на вже готові зруйновані. На швидкості гравець все одно не помітить різниці між тим, руйнується огорожа з фізики яка обраховується в реальному часі, чи цілий шмат стовпа підмінили на зламаний, зате гра отримує менше проблем з продуктивністю. Недоліком такого рішення є цікавість гравців до фізики руйнування на практично пішохідній швидкості і часто виглядає це дивно.

Про важливу складову гри — службу правопорядку. На низькому рівні Спеки вони доволі спокійні, впізнають вас довго і наздоганяють доволі ліниво. Весело починається на чотирьох та п’яти зірках (хоча тут не зірки, а вогники). Типів поліціянтів стає більше, додається гвинтокрил, а інколи й два, їх радіус огляду та швидкість впізнавання збільшується. Вони підрізають, не цураються грубої сили, намагаються збити з траси чи притиснути до стіни.

По відчуттях, під час перегонів вони стають ще більше агресивнішими, під другого кваліфікаційного заїзду мені хотілося розбити DualSense, на стільки вони бісили постійно збиваючи мене з траси, скидали у прірву чи просто вибивали від чекпоінту. І розумом розумієш, що все по чесному, гра не читерить, але емоції беруть гору коли вже використав три спроби, лишається одна, а копи наздоганяють перед небезпечним поворот над прірвою.

Якщо ж поліціянти практично знищили наш автомобіль, так, тут є шкала здоров’я, можна швиденько відремонтуватися проїхавши повз заправку, але такий експрес-ремонт має кулдаун у 4 хв, а якщо автомобіль легкий, розбивається він за лічені секунди.

У відкритому світі насправді весело боротися з поліціянтами, але при 5-зірковому рівні Спеки проїхати бодай третину мапи, що б не потрапити на очі патруля практично неможливо і з часом це починає дратувати, але вихід є — братися за перегони з низьким рівнем спеки жертвуючи заробітком.

В Unbound ще є особливий вид копів-ніндзя, яких не видно на радарі і мигалку вони вмикають тільки коли помітять вас. Чудовий спосіб не потрапляти на копів це їздити полями та лісами. Часто це ще й швидкий спосіб дістатися потрібного місця, бо GPS часто прокладає маршрут виключно по дорогам, що правильно, але не завжди це маршрут є найкоротшим шляхом.

Огляд Need for Speed Unbound. Перемога не головне
До сховища можна дістатися й коротким шляхом

Мапа тут стандартна для жанру, є місто, приміська та промислова зона, фермерські угіддя, ліса, озера і т.д. Місто населяє не тільки трафік, але й люди які дуже смішно розбігаються коли ви намагаєтесь на них наїхати.

Я бачив коментарі, що місто відчувається пустим, що насправді умовність жанру, бо якщо наповнити мегаполіс реалістичною кількістю трафіку, то гра перетворилась би у симулятор стояння у заторах. Скажу навіть більше, цей світ відчувається живішим за більшість представників жанру і трафік та пішоходи не основна його складова. 

В першу чергу це люди. Кожний гонщик тут індивідуальність зі своїм автомобілем та історією, є навіть трансгендер, що я помітив на 20-й годині грання. Для багатьох це буде прояв «повесточкі», але для мене це сьогоднішні реаліъ життя і нічого більше. Наприклад, одна перегонниця бере участь лише у перегонах з великим кушем й насправді її дуже важко обігнати. Інша учасниця змагань — мусульманка і вона не приймає особистих ставок на перегони.

Під час заїздів суперники постійно коментують, якщо їх підрізати, обігнати чи протаранити, або ж коли вони беруть вас на обгін, при цьому кожний робить у властивій його характеру манері. До речі, нам доступна поліцейська радіо-хвиля і під час переслідування вони теж не цураються міцного слівця в нашу адресу.

В моменти підвозу колеги до сховку, про що я згадував раніше, він обов’язково розповість якусь байку, один поділився історією як одне аніме змінило його життя, описав його й наголосив, що це не просто мультики, а окремий жанр та стиль. За кожною доставкою автомобіля теж є своя історія, колишня мститься хлопцю який зрадив, або ж дітлахи без дозволу взяли батькову машину, той оголосив її в розшук (її шукають копи) і тепер малишня просить доставити машину додому, щоб батько не знімав пасок. А ще є одне замовлення пов’язане з культовою частиною серії, яке подарує наплив ностальгії та купу позитивних емоцій.

Також відбуваються вибори в мери міста і два кандидати постійно виступають по радіо з промовами, одна вбачає в стрітрейсерах загрозу місту та обіцяє боротися з ними усіма силами, інший більш лояльний до культури вуличних перегонів.

Усі ці маленькі й загалом непотрібні для жанру деталі дозволяють сприймати оточення не просто як декорацію, манеж для розваг, а як повноцінний світ, який живе своїм життям, незалежно від того, що робить гравець. Ще й історія зосереджена не на черговому амбітному гонщику, який хоче стати найперший, найкращим і найуспішнішим. Наша мета це відновлення справедливості та покарання винних за вчинену кривду. Іншими слова, стара добра помста.

Окрім того, гра спонукає думати та навіть рахувати на які перегони вигідніше підписатися при умові, що ми можемо не перемогти, а якими краще пожертвувати заради нижчого рівня Спеки. І це вже має безпосередній вплив на геймплей.

Гру надав видавець у версії для PS5, оптимізація чудова, гра працює стабільно, критичних багів не зустрічав. Трасування променів гра не має і насправді це найбільший недолік візуальної складової, адже на високих швидкостях помітно як гра не встигає підвантажувати відображення і це чудово показує чому індустрія повинна переходити на нові технології роботи з освітленням, особливо в подібних жанрах.

DualSense працює відмінно, особливо круто відчувається перемикання передач, якщо не давити тригер повністю, в залежності від потужності двигуна змінюється і віддача в курки. Стандартна вібрація при їзді по бездоріжжю, чи під час аварії теж є, але таким вже нікого не здивуєш.

У підсумку, Need for Speed Unbound це хороша аркадна гонка зі своїми недоліками, і яка має усі шанси повернути серію у вищу лігу, головне, що б розробники та ЕА не зупинялися на досягнутому, а продовжували розвивати серію в обраному напрямку. Тільки музику додайте більш різнобарвну і буде взагалі чудово.


4
Оцінка ITC.UA
Плюси: Цікава фізична модель, хороша історія, як для жанру та загальна побудова атмосфери та відчуття живого світу, унікальний візуальний стиль, музика в контексті гри
Мінуси: Кількість автомобілів (всього 143) деяким гравцям може бути замало, смішні баги, музику хочеться різноманітнішу
Висновок:

Схоже, після довгого перебування у лімбі серія повертається до життя з новим візуальним стилем та цікавими рішеннями у побудові світу, чого не очікуєш від гоночної гри

Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: