Новини Military Tech 11.03.2025 о 19:57 comment views icon

«Вимкнути» F-16: чи літатимуть українські винищувачі у разі заборони США

author avatar

Андрій Русанов

Автор сайту

«Вимкнути» F-16: чи літатимуть українські винищувачі у разі заборони США
Винищувач F-16 в Україні / Міноборони

Після встановлення нової держадміністрації США американська зброя в Україні здається менш надійною. Проте американці все ж не зможуть зробити F-16 повністю небоєздатними.

Видання Defense Express аналізує можливість виходу з ладу винищувачів F-16 у разі заборони та можливість їхньої експлуатації без офіційного технічного обслуговування. На початку сайт одразу зауважує що дійсно, уся боєздатність літака цілком залежить від США.

Найбільша проблема у разі подібної блокади F-16 — де брати запасні частини. Труднощі також виникнуть з технічним обслуговуванням двигунів, систем та вузлів літаків. Також постає питання боєзапасу — літак потребує американських або сумісних ракет повітряного та наземного ураження.

Найшвидше Америка зможе вимкнути оновлення ПЗ РЕБ AN/ALQ-131, що зробить F-16 менш захищеним. Але не існує «магічної кнопки», яка б дозволила дистанційно просто вимкнути літак. Без офіційного технічного обслуговування винищувач літатиме ще досить довго. Повне бокування означатиме лише поступову деградацію

«Найближчий до поточних реалій приклад — Венесуела. У 2005 році США наклали ембарго проти цієї країни, яка у той час оновлювала за програмою MLU (Mid Life Upgraded) свої 24 F-16A/B, що були поставлені у 1983 по 1985 рік. І з цього часу ці літаки офіційно не мали доступу до американських запасних частин. Але F-16 у Венесуелі продовжують літати, щоправда, точно не у такій кількості, бо єдиний шлях підтримки їх льотної готовності лише канібалізм та сірі схеми завезення компонентів», — розповідає Defense Express.

Також наводиться приклад Ірану, де досі літають винищувачі F-14, придбані до початку дії ембарго США у 1984 році. До цього часу іранці встигли отримати 79 з 80 літаків, замовлених на 10 років раніше. З того часу їхня кількість скорочувалася через війни та аварії, старіння та канібалізацію, а також навіть викрадення. Наразі Іран має близько 10 робочих F-14, але це зараз єдине місце у світі, де їх можна побачити у повітрі.

Також невідомо, чи буде можливий реекспорт у разі заборони. Якщо ні, ймовірно, допоможе звернення до європейських партнерів, які експлуатують F-16 та надали їх свого часу Україні. Видання робить висновок, що за будь-яких обставин не йдеться про ситуацію, коли американські винищувачі раптово перестануть працювати. З огляду на дії адміністрації Дональда Трампа, над цією проблемою зараз розмірковують й в інших країнах. У Німеччині та Канаді поширюється думка про скасування придбання американських F-35, експлуатація яких значно більше залежить від США.

Україна застосовує власні КАБи на 450 кг — потужний варіант авіабомб JDAM-ER, про який не знає навіть армія США


Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: