
Після встановлення нової держадміністрації США американська зброя в Україні здається менш надійною. Проте американці все ж не зможуть зробити F-16 повністю небоєздатними.
Видання Defense Express аналізує можливість виходу з ладу винищувачів F-16 у разі заборони та можливість їхньої експлуатації без офіційного технічного обслуговування. На початку сайт одразу зауважує що дійсно, уся боєздатність літака цілком залежить від США.
Найбільша проблема у разі подібної блокади F-16 — де брати запасні частини. Труднощі також виникнуть з технічним обслуговуванням двигунів, систем та вузлів літаків. Також постає питання боєзапасу — літак потребує американських або сумісних ракет повітряного та наземного ураження.
Найшвидше Америка зможе вимкнути оновлення ПЗ РЕБ AN/ALQ-131, що зробить F-16 менш захищеним. Але не існує «магічної кнопки», яка б дозволила дистанційно просто вимкнути літак. Без офіційного технічного обслуговування винищувач літатиме ще досить довго. Повне бокування означатиме лише поступову деградацію
«Найближчий до поточних реалій приклад — Венесуела. У 2005 році США наклали ембарго проти цієї країни, яка у той час оновлювала за програмою MLU (Mid Life Upgraded) свої 24 F-16A/B, що були поставлені у 1983 по 1985 рік. І з цього часу ці літаки офіційно не мали доступу до американських запасних частин. Але F-16 у Венесуелі продовжують літати, щоправда, точно не у такій кількості, бо єдиний шлях підтримки їх льотної готовності лише канібалізм та сірі схеми завезення компонентів», — розповідає Defense Express.
Також наводиться приклад Ірану, де досі літають винищувачі F-14, придбані до початку дії ембарго США у 1984 році. До цього часу іранці встигли отримати 79 з 80 літаків, замовлених на 10 років раніше. З того часу їхня кількість скорочувалася через війни та аварії, старіння та канібалізацію, а також навіть викрадення. Наразі Іран має близько 10 робочих F-14, але це зараз єдине місце у світі, де їх можна побачити у повітрі.
Також невідомо, чи буде можливий реекспорт у разі заборони. Якщо ні, ймовірно, допоможе звернення до європейських партнерів, які експлуатують F-16 та надали їх свого часу Україні. Видання робить висновок, що за будь-яких обставин не йдеться про ситуацію, коли американські винищувачі раптово перестануть працювати. З огляду на дії адміністрації Дональда Трампа, над цією проблемою зараз розмірковують й в інших країнах. У Німеччині та Канаді поширюється думка про скасування придбання американських F-35, експлуатація яких значно більше залежить від США.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: