У лютому Європарламент схвалив закон про повну заборону продажу нових авто з ДВЗ, а далі його мала затвердити Рада ЄС. Однак уряд Німеччини, за підтримки нафтової та автомобільної промисловості, вирішив проштовхнути лазівку, яка дозволила б продавати авто з двигунами внутрішнього згоряння після 2035 року — якщо вони працюють на синтетичному паливі.
Євросоюз затримав голосування, щоб кодифікувати запропоновану заборону, та нині досяг домовленості з країною.
«Ми порозумілися з Німеччиною щодо майбутнього використання е-палива в автомобілях. Зараз ми працюватимемо над тим, щоб стандарти CO2 для автомобілів були прийняті якомога швидше», — сказав Франс Тіммерманс, виконавчий віцепрезидент Європейського зеленого курсу.
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11.
— Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
У екоорганізації Greenpeace вже розкритикували угоду.
«Цей ледачий компроміс підриває захист клімату у транспортній галузі та шкодить Європі», — йдеться в заяві організації.

Між тим, виробництво синтетичного палива потребує багато енергії й, без використання технології прямого захоплення повітря, автомобілі на електропаливі виробляють майже стільки ж парникових викидів, скільки їхні звичайні аналоги з ДВЗ. Згідно з попередніми оцінками, виключення щодо синтетичного палива у законі може призвести до зменшення сукупних продажів електромобілів у Європі на 46 мільйонів до 2050 року «без додаткової економії CO2».
Варто також зазначити, що поки жодна компанія не виробляє синтетичне паливо у потрібних масштабах, що вплине й на гаманці європейських водіїв. За підрахунками Transport & Environment, до 2030 року у середньому водій ЄС платитиме на 782 євро на рік більше, щоб заправляти бак свого автомобіля синтетичним, а не звичайним паливом.
У вівторок міністри енергетики зустрінуться в Брюсселі та проведуть голосування, яке відповідно до угоди має підтримати Німеччина — країни ж, що виступають проти, не зможуть досягти достатньої меншості, щоб заблокувати прогрес.
- Заборона на автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння — частина проєкту під назвою «Fit for 55», мета якого скоротити викиди в ЄС на 55% до 2030 року (в порівнянні з рівнем 2021 року). Bloomberg зазначає, що на автомобільний транспорт наразі припадає близько 1/5 викидів в країнах Євросоюзу — тобто скорочення буде ключовим, якщо блок планує стати вуглецево-нейтральним до 2050 року.
- Правила вже мають винятки для компаній, що виробляють менш як 10 тисяч автомобілів чи 20 тисяч фургонів на рік — від них вимагатимуть досягнення лише остаточної цілі до 2035 року (це так званий «пункт Ferrari», призначений для захисту малих автовиробників). Подібні плани розглядаються щодо автобусів та вантажівок, викиди від яких хочуть скороти на 90% до 2040 року.
Джерело: Engadget, The Guardian
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: