Партнерський проект Партнерський проект 05.12.2022 о 13:00 comment views icon

Підтримати українських фермерів та отримати гарантований дохід: кейс проєкту «Сімейні молочні ферми»

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/02/favicon-itc-96x96.png *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/02/favicon-itc-96x96.png *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/02/favicon-itc-96x96.png

Сільське господарство в Україні, як і багато бізнесів, зараз переживає переломні часи. Проєкту «Сімейні молочні ферми» виповнилося вже п’ять років. Долучившись до нього, можна одночасно підтримати фермерів й отримати із цього дохід. А можливо це завдяки новому інструменту – інвестиційній позиці.

У партнерському матеріалі команда проєкту розповідає про те, як вони переживають війну, що допомагає тримати бізнес на плаву і, власне, про інструмент інвестиційної позики, його дохідність і гарантії.

Партнерський матеріал?

Як проєкт «Сімейні молочні ферми» зустрів війну

До війни в мережі «Сімейних молочних ферм» було 164 ферми із 12 областей. А ще були амбітні плани  розширення географії учасників на Харківську, Херсонську та Одеську області. Ранок 24 лютого все змінив.

Першочерговим завданням команди проєкту стало не розширити мережу, а її зберегти. У перші дні війни 37 сімейних молочних ферм потрапили під окупацію чи знаходилися в зоні бойових дій.

Питання забору молока тоді взагалі не стояло, молоковози не приїжджали на ферми. Але корови – не станки, які можна вимкнути. Вони продовжували давати молоко, і його потрібно було збувати чи переробляти.

У перші дні війни ціна молока впала до 1–2 грн за літр і фермери втратили джерело прибутку. Щоб якось вийти із ситуації, почали переробляти молоко на сир і заморожувати його. Впоратися з надлишком молока також допомогла благодійність: усі учасники «Сімейних молочних ферм» передавали молоко та молокопродукти ЗСУ, роздавали сім’ям переселенців, Територіальній обороні тощо. Усього на благодійність відправили понад 100 тис. літрів молока і сотні кілограм сиру.

Щоб зберегти мережу ферм і не втратити змогу виробляти молоко, команда проєкту постійно комунікувала з керівництвом молокозаводів, переконувала приймати молоко і платити за нього вищу ціну. Не всі погоджувалися, але спільну мову в більшості випадків знаходили.

Зоотехніки та ветеринари проєкту постійно на зв’язку з фермерами. Куди не можуть дістатися через бойові дії, консультують телефоном.

«Війна для нас стала повною несподіванкою. Ми не те що не були готові, ми навіть не могли подумати, що таке станеться, – каже Людмила Іващук, операційна директорка проєкту. – У перші місяці було дуже важко. Виклики сипалися з усіх боків: частина працівників пішли в ЗСУ, жінки з дітьми виїжджали, молокозаводи не забирали молоко, а фермерам потрібно платити за нього. Однак ми змогли адаптуватися і стати сильнішими. Ми запустили ряд нових напрямів діяльності, які приносять прибуток і роблять “Сімейні молочні ферми” ще цікавішими для інвестування».

Проєкт «Сімейні молочні ферми» від початку війни й дотепер не знизив закупівельної ціни на молоко для фермерів-учасників.

Інвестувати в молочних фермерів України

 

Які джерела доходу з’явилися з початком війни

Команда проєкту нараховує 171 родину фермерів – так, за час війни мережа молочних ферм проєкту розширилася, має зобов’язання перед 414 інвесторами та 25 партнерами-позикодавцями. Тож ми вирішили шукати нові напрями діяльності і джерела доходу. Серед них перероблення молочних продуктів, виробництво органічного добрива – компосту та надання послуг з навчання.

  • Переробка молока

Вартість сирого молока на ринку досить низька, ціни на пальне, корми та ветеринарні препарати зросли у два-три рази, тож рентабельність бізнесу потрібно було швидко підвищувати. Тоді ми вирішили переробляти молоко на фермах нашої мережі. У ній уже є одна крафтова сироварня «Юнікасоль», скоро плануємо відкрити ще п’ять, у тому числі одну на базі промислової ферми в селі Здовбиця. Навіть виграли державні гранти на ці цілі, хоча ще не отримали їх у повному обсязі. Але вже закупили обладнання та ремонтуємо приміщення.

Завдяки цьому до кінця року «Сімейні молочні ферми» зможуть переробляти додатково до 15 тис. літрів молока на місяць і виготовляти масло, сири, сметану.

Розширення діяльності позитивно вплинуло на рентабельність виробництва. Загалом за шість місяців 2022 року проєкт «Сімейні молочні ферми» отримав 12,4 млн грн чистого прибутку, що на 9% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Зараз продукцію «Сімейних молочних ферм» можна придбати в магазинах Рівного, Луцька, Чернігова, Полтави, Києва і в українських магазинах Німеччини. І ми постійно працюємо над розширенням мережі партнерів.

Підтримати українських фермерів та отримати гарантований дохід: кейс проєкту «Сімейні молочні ферми»

  • Виробництво компосту

Улітку цього року ми вперше заклали гній під органічне добриво. Це відбулося на базі промислової ферми в селі Здовбиця, потужність якої 18 тис. тонн гною на рік.

Експериментальна закладка склала 1,5 тис. тонн гною, з якого в результаті отримали 500 т компосту. Випробування, які пройшли в кінці жовтня, підтвердили його високу якість.

«Ми отримали дуже хороший результат. Наш компост підходить для всіх типів ґрунтів і видів рослин. Має збалансований вміст NPK (азот, фосфор і калій). Підвищує врожайність до 30% у порівнянні з іншими видами добрив, – розповідає Людмила Іващук, операційна директорка проєкту «Сімейні молочні ферми». – А ще це максимально екологічно чисте добриво, завдяки використанню якого аграрії знижують накопичення нітратів, нітритів і пестицидів у культурах у 1,5–2 рази».

Очікуємо, що виробництво компосту принесе проєкту додатково до 7 млн грн прибутку на рік.

  • Навчання фермерів 

У команді проєкту «Сімейні молочні ферми» є фахівці з ветеринарії, зоотехнологи, економісти з більш як 20-річним досвідом роботи в сільському господарстві. Частина працівників певний час працювала та навчалася за кордоном.

У травні команда проєкту перемогла в конкурсі й отримала грант від швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України».

Завдяки гранту ми провели онлайн-заходи для 285 фермерів, ще 35 людей відвідали молочні ферми «Юнікасоль» і «Відродження». Географія учасників охоплювала більшість регіонів України: Рівненська, Волинська, Житомирська, Запорізька, Київська, Хмельницька, Львівська, Полтавська, Черкаська, Кіровоградська, Івано-Франківська, Вінницька, Тернопільська області.

У листопаді 2022 року проєкт «Сімейні молочні ферми» знову отримав гранти на проведення ще кількох навчальних заходів для українських фермерів і тих, хто бажає ними стати.

«Ми навчаємо фермерів, щоб вони змогли уникнути багатьох помилок. Це стосується як годівлі тварин, підбору раціону, так і речей на кшталт створення фермерського господарства, вибору режиму оподаткування, заповнення та здачі фінансової звітності, – коментує керівниця навчально-консультаційного центру проєкту «Сімейні молочні ферми» Ірина Савицька. – Займатися фермерством зараз стало складніше, тому фермери не можуть дозволити собі “розкіш” робити помилки – це швидко знизить прибутковість або навіть зведе бізнес нанівець».

Дізнатися більше про заплановані навчальні заходи можна у Viber-спільноті.

Підтримати українських фермерів та отримати гарантований дохід: кейс проєкту «Сімейні молочні ферми»
Ірина Савицька, керівниця навчально-консультаційного центру проєкту «Сімейні молочні ферми»

Інвестувати в молочних фермерів України

 

Що таке інвестиційна позика та чим вона відрізняється від інвестицій

Попри війну, ми продовжуємо роботу і залишаємося одним з перших інвестиційних проєктів в Україні – ми працюємо ще з 2017 року.

Наприкінці серпня – на початку вересня ми представили новий інструмент залучення коштів – інвестиційну позику. За ці кошти ми закупимо обладнання і відкриємо нові сироварні. Так ми не лише підтримаємо молочну галузь країни, але й  отримаємо більший прибуток і зможемо виконати наші зобов’язання перед позикодавцями.

На відміну від інвестицій, інвестиційна позика передбачає гарантоване отримання частини прибутку. Ось її основні умови:

  • Мінімальний внесок – від 15 тис. грн.
  • Орієнтовний дохід – від 20%. Він складається з двох частин: гарантована – 10% річних і бонус, який залежить від результатів діяльності проєкту. Прогнозований розмір бонусу – від 10%.
  • Виплата гарантованої частини здійснюється щоквартально за підсумками попереднього кварталу – тобто в жовтні, січні, квітні та липні.
  • Виплата бонусу здійснюється щорічно за підсумками року.

Скористатися інвестиційною позикою від проєкту «Сімейні молочні ферми» можна лише до 31 грудня 2022 року.

За майже три місяці дії нового інструменту ним скористалися 34 особи, які інвестували у проєкт понад 2 млн грн. А перші учасники вже навіть отримали відсотки.

Війна – це дуже складний виклик, але проєкт «Сімейні молочні ферми» його подолає, як і всі українці. Разом ми сила, яку бояться всі наші вороги. А щоб ця сила не зникла, потрібно турбуватися одне про одного та допомагати в міру своїх сил і можливостей. У проєкті ми зробили турботу однією з наших основних цінностей.

Партнерський матеріал?

Інвестувати в молочних фермерів України

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: