Новости Новости 16.06.2021 в 17:30 comment

Експерти: Найкращий варіант для самокатів і моноколіс – мережа якісних велодоріжок, якими зможуть рухатись всі ЛПТ

author avatar
https://secure.gravatar.com/avatar/25f9b2416da07639967e18eb989e71c4?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://secure.gravatar.com/avatar/25f9b2416da07639967e18eb989e71c4?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://itc.ua/wp-content/themes/ITC_6.0/images/no-avatar.svg

Під час Велодня у Києві презентували спільноту легкого персонального транспорту, а 15 червня на пресконференції в Укрінформі ГО «Велодень в Києві» обговорила, як інтегрувати самокати й моноколеса в законодавство та міську інфраструктуру.

До легкого персонального транспорту (ЛПТ) відносять моноколеса, самокати, ролики, лонгборди, скейти тощо. Такий транспорт з’явився на вулицях українських міст і його кількість стрімко збільшується.

Втім, до цього виявились не готові ані інфраструктура, ані законодавство, ані суспільство. При цьому ЛПТ нині перебуває поза правовим полем. Як поліція, так і суд мають складнощі з тим, як кваліфікувати користувачів такого транспорту – вони і не пішоходи, і не автомобілісти.

Експерти: Найкращий варіант для самокатів і моноколіс – мережа якісних велодоріжок, якими зможуть рухатись всі ЛПТ

Зараз чимало користувачів ЛПТ їдуть тротуаром за відсутності велодоріжок, адже конкурувати з автомобілями на проїжджій частині може бути небезпечно.

«Наразі ситуація на дорогах погана і без якісної велоінфраструктури користувачі просто не стануть виїжджати на дороги, адже там вони ризикують загинути під колесами авто», – наголошує Анна Даниленко, голова ГО «Велодень в Києві».

Перша заступниця голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко розробила законопроєкт 3023, який визначає користувачів ЛПТ як учасників дорожнього руху. Торік парламент прийняв його у першому читанні.

Курс Як видати книгу.
Навчишся співпрацювати з видавництвами, формувати команду, планувати бюджети й шукати фінансування. Розберешся з авторським правом, юридичними аспектами та дизайн-концепціями.
Дійзнайтеся більше

«Законопроєкт був розроблений ще у 2019 році, коли кількість користувачів ЛПТ не була такою високою. До нього надано близько 80 правок, які розглядаються в Комітеті. Ми також консультуємося зі спільнотами користувачів, щоб організувати рух так, щоб задоволені були і пішоходи, і власники персонального електротранспорту, і автомобілісти», – повідомила вона.

На думку Клименко, найкращий варіант – це мережа якісних велодоріжок, якими зможуть рухатись і велосипеди, і ЛПТ.

«Для нас важливо мати вибір, де саме рухатися. Аби невпевнені користувачі могли рухатися тротуаром, а досвідчені – могли виїжджати на дорогу. Проте, доки немає велодоріжок під час руху тротуаром важливо надавати пріоритет пішоходам та не лякати їх», – зазначає моноколісник, співкоординатор спільноти ЛПТ Олександр Полунін.

Тим часом ПРООН опублікував «Білу книгу мікромобільності» у межах проєкту EU4Climate. У ній аналізується законодавчий досвід різних країн та розповідається про результати опитування українських користувачів ЛПТ. У звіті зауважується, що в більшості країн, які регулюють ЛПТ, існує обмеження руху до 20-25 км/год та діє заборона на рух тротуаром. Там, де рух тротуаром дозволено, швидкість має бути близькою до швидкості пішоходів і складати 5-8 км/год.

Зазначимо, що нещодавно метро Києва змінило правила перевезення самокатів та моноколіс, а Київрада затвердила безкоштовне перевезення велосипедів.

Джерело: Хмарочос

Продолжается конкурс авторов ИТС. Напиши статью о развитии игр, гейминг и игровые девайсы и выигрывай профессиональный игровой руль Logitech G923 Racing Wheel, или одну из низкопрофильных игровых клавиатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: