Новости Новости 22.06.2021 в 14:29 comment

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

author avatar
https://secure.gravatar.com/avatar/25f9b2416da07639967e18eb989e71c4?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://secure.gravatar.com/avatar/25f9b2416da07639967e18eb989e71c4?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://itc.ua/wp-content/themes/ITC_6.0/images/no-avatar.svg

Профільний ресурс DOU.UA провів велике опитування українських ІТ-спеціалістів щодо життя в умовах пандемії, карантину та періодичних локдаунів. В опитуванні взяли участь 5548 айтішників, що живуть та працюють в Україні. Згідно отриманим даним українське ІТ непогано пристосувалося до нових умов — більшість ІТ-фахівців працюють з дому і переважно задоволені цим. Кількість задоволених ремоутом зросла майже вдвічі, порівняно з минулим роком. А третина опитаних зазначили, що вдома вони більш продуктивні, ніж в офісі. Проте серед проблем залишаються овертайми, брак комунікації, а також зменшення фізичної активності через карантин.

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

Як і на початку карантину, сьогодні більшість опитаних ІТ-спеціалістів на ремоуті: 71% переважно працюють вдома через карантин, ще 12% частково вдома і частково в офісі, а 9% працювали віддалено і до пандемії. Тільки 7% постійно відвідують офіс. В порівнянні з квітнем 2020 року, збільшилася кількість ІТ-спеціалістів, які виходять в офіс: тоді їх було 2%, ще 2% — час від часу туди приїжджали.

Як і торік, у Дніпрі та Запоріжжі дещо частіше працюють в офісах (10% та 14% відповідно). Київ, Львів, Одеса та Харків — міста, де найбільша частка фахівців на ремоуті (близько ¾ всіх респондентів). Найбільші компанії частіше відправляють своїх працівників на ремоут (83% тих, хто працює в компанії з 800+ співробітниками, переважно на віддаленому форматі), а в невеликих (до 80 спеціалістів) — найбільша частка тих, хто постійно відвідує офіс (13%).

На віддаленому форматі здебільшого технічні спеціалісти (серед QA таких 80%, з-поміж аналітиків та спеціалістів з Big Data — 79%, серед розробників — 71%) та менеджмент проєктів (73%). Топменеджери, спеціалісти з HR, маркетингу та продажів, дизайнери, системні адміністратори та підтримка користувачів частіше працюють в офісі.

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

За рік, що минув від початку карантину, українські ІТ-спеціалісти добре адаптувалися до роботи з дому: 43% опитаних, які переважно чи частково працюють дистанційно, цілком задоволені цим, в той час, як у квітні 2020 року таких було тільки 23%. Ще 45% задоволені роботою з дому, проте не весь час.

Розмовна англійська.
Після цього курсу ви зможете спілкуватись з іноземцями і цікаво розкажете про себе.
Приєднатися

Мріють повернутися в офіс лише 3% серед тих, хто нині на ремоуті, що помітно менше, ніж у квітні 2020 року: тоді їх було 11%. Очевидно, у тих, кому краще працювати в офісі, зараз є можливість туди повернутися, на відміну від квітня минулого року, коли все було закрите. Найгірше оцінюють віддалений формат респонденти, які живуть самі, і ті, які мають дітей (14% та 15% відповідно незадоволені ремоутом), а також топменеджери (18%).

Більшість ІТ-спеціалістів хочуть мати змогу працювати як вдома, так і в офісі (61%). Тільки 34% фахівців, які зараз переважно чи частково працюють з дому, хотіли б повністю перейти на віддалений формат. Навіть серед тих, кого повністю влаштовує робота вдома, 29% хотіли б мати змогу час від часу приїжджати в офіс. Серед спеціалістів, які нині працюють в офісі, 66% задоволені цим, 28% хотіли б мати можливість працювати з дому.

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

Одна з причин, чому ІТ-спеціалісти віддають перевагу роботі вдома чи в офісі, — рівень власної продуктивності. Загалом продуктивність роботи вдома респонденти оцінюють доволі високо: 49% вважають, що їхня ефективність вдома така сама, як в офісі, а 31% — що вони вдома працюють навіть ефективніше. Тільки 15% мають протилежну думку.

Проте є значні відмінності між тими, хто задоволений роботою на ремоуті, та тими, хто хотів би працювати в офісі. Серед тих, хто мріє повернутися в офіс, 65% вважають, що вдома стали працювати менш ефективно. Серед тих, хто цілком задоволений роботою вдома, 93% вважають, що вони працюють так само ефективно або навіть ефективніше, ніж в офісі. Цікаво, що нема залежності між проживанням з дітьми та меншою продуктивністю вдома: ІТ-спеціалісти з дітьми оцінюють свою продуктивність вдома так само, як спеціалісти без дітей.

Розмовна англійська.
Після цього курсу ви зможете спілкуватись з іноземцями і цікаво розкажете про себе.
Приєднатися

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

Основною перевагою роботи з дому є економія часу на добирання в офіс — це відзначили 87% опитаних, а 50% зауважили, що при віддаленому форматі в них з’являється більше вільного часу. Також важливою перевагою ремоуту є менша ймовірність захворіти на ковід (відповіли 52% респондентів). 42% вдома почуваються комфортніше, ніж в офісі. Основний недолік роботи з дому — брак комунікації з колегами (про це сказали 55% тих, хто зараз працює з дому). 33% відчувають проблеми з work-life balance, а 27% — з дотриманням робочого графіка.

Роботу в офісі цінують насамперед за живе спілкування: 72% опитаних ІТ-спеціалістів вважають, що в офісі кращі можливості, щоб познайомитися та спрацюватися з командою, 64% цінують можливість комунікувати з іншими людьми, друзями, колегами, 59% — можливість швидко вирішувати робочі питання. Для 54% респондентів робота в офісі є ще й приводом вийти з дому. Робота є одною зі сфер життя, якій ІТ-спеціалісти почали приділяти більше часу з початку карантину: це відзначили 38% фахівців. Найчастіше про це заявляли топменеджери (52% стали працювати більше під час карантину), HR-спеціалісти, People partner і рекрутери (51%), спеціалісти з маркетингу та продажів (47%), а також ті, хто залучений у менеджмент проєктів (46%). Ймовірно, цим фахівцям важче адаптуватися до роботи в умовах карантину та віддаленого формату, що призводить до збільшення робочих годин.

Більшість ІТ-спеціалістів на ремоуті намагаються розпочати робочий день в той самий час, що і в офісі (54%). 24% фахівців починають працювати раніше, ніж в офісі — переважно це топменеджери (35%), HR-спеціалісти, рекрутери, People partner (29%), менеджмент проєктів (28%). 22% респондентів беруться за завдання вдома пізніше, ніж в офісі — частіше про це заявляли аналітики та спеціалісти з Data Science (28%).

Завершити робочий день на ремоуті в той самий час, що й в офісі, складніше: це вдається тільки 42% ІТ-спеціалістів, які працюють з дому, а 44% закінчують працювати пізніше, ніж в офісі. Складно «вписатися» у звичні робочі години ще й тому, що у багатьох ІТ-спеціалістів за цей рік збільшилась кількість часу, який вони витрачають на приготування їжі (це відзначили 40% опитаних) та ведення домашнього господарства (33%).

ІТ-компанії переважно не відстежують час роботи фахівців на ремоуті. Тільки 13% респондентів заявили про трекери, при чому тільки 2% зазначили, що відстежувати час почали на карантині. Приблизно така ж ситуація була рік тому. Отже, за рік, що минув, компанії не відчули потреби фіксувати час роботи своїх працівників. А ІТ-спеціалісти, своєю чергою, стали більше працювати не тому, що за ними стежать. Загалом практика відстежування робочого часу більш характерна для невеликих компаній: 20% тих, хто працює в компанії з 80 чи менше співробітниками, відзначили це.

62% ІТ-спеціалістів, які працюють віддалено, мають вдома зручно облаштоване місце. Решта або мають досить незручне робоче місце (21%), або не мають такого взагалі (9%), або змушені ділити його з іншими людьми (8%). Ті фахівці, які мають зручне місце для роботи, частіше зауважували, що вдома вони працюють ефективніше, ніж в офісі (36% проти 31%).

Те, що немає гарно облаштованого місця вдома, збільшує бажання фахівців повернутися до офісу: серед тих, хто мріє повернутися в офіс, лише 43% мають вдома зручне робоче місце (для порівняння: у 73% тих, кого цілком задовольняє робота вдома, є облаштоване робоче місце). ІТ-компанії по-різному підійшли до організації зручного робочого місця співробітникам на ремоуті. Найчастіше роботодавці пропонували працівникам комп’ютери чи ноутбуки — таку допомогу отримали 35% респондентів. 30% сказали, що компанія надала їм усе необхідне. Решта фахівців облаштовували його самостійно.

Загалом ті зміни, які відбулися в ІТ-галузі через карантин, можна назвати позитивними. 66% опитаних спеціалістів вважають, що карантин спонукав компанії стати більш гнучкими в організації робочого процесу. Ще 38% помітили збільшення кількості проєктів, вакансій та пропозицій від рекрутерів. У 18% респондентів підвищилася зарплата. Негативні зміни відчула доволі невелика частина ІТ-спеціалістів: 14% були змушені змінити роботу чи проєкт, а у 3% зменшилась зарплата. Крім того, карантин спонукав ІТ-компанії переглянути соцпакети, бонуси та інші переваги, які вони надають співробітникам.

Багато компаній під час карантину розширили пакет медичного страхування: це зауважили 22% фахівців. Найчастіше поліпшували медстраховку своїх співробітників найбільші компанії: так вважають 30% серед тих, хто працює в компаніях з більш ніж 800 співробітниками.

Мало вплинув карантин на навчальний процес у компаніях: 70% опитаних зазначили, що їхні компанії не змінили кількість уроків англійської для працівників, а 66% це підтвердили щодо інших видів навчання, яке проводить компанія. У найбільших компаніях змогли збільшити обсяги навчання: 15% опитаних ІТ-спеціалістів, які працюють в компаніях з більш ніж 800 співробітниками, відзначили це (і тільки 10% серед усіх респондентів). Також практично не відбулося змін щодо відпусток і лікарняних, які надають компанії: 89% респондентів не відчули змін щодо відпусток, а 79% — щодо лікарняних.

Карантинне опитування українських IT-спеціалістів: 71% переважно працюють вдома, 7% постійно відвідують офіс, майже третина працює вдома продуктивніше, але є проблеми з work-life balance

Найбільші зміни стосуються свят і корпоративів: 61% опитаних ІТ-спеціалістів зазначили про зменшення кількості подій. Найбільше потерпають співробітники великих ІТ-компаній: 71% тих, хто працює в компаніях з понад 800 спеціалістами, говорять про зменшення кількості свят і корпоративів під час карантину. Невеликі компанії до 80 спеціалістів теж переважно зменшили кількість заходів (60% респондентів це зауважили). Проте 40% спеціалістів, що працюють у таких компаніях, відзначили, що кількість свят не зменшилася в порівнянні з докарантинними часами. Це можна пояснити тим, що, можливо, більші компанії загалом частіше влаштовували івенти, тому й сильніше відчули зміни за менші компанії.

Ще одна сфера, де значна кількість спеціалістів (14%) говорить про погіршення — перегляд зарплат і виплата премій. 70% не зауважили змін в цьому аспекті через карантин, водночас для 10% ситуація поліпшилася. Цікаво, що нетехнічні спеціалісти частіше заявляли про покращення умов, ніж інші. Серед HR, People partner та рекрутерів таких 20%, серед спеціалістів Marketing and Sales 16%, а ось серед розробників — лише 8%, з-поміж тестувальників — 11%. 20% спеціалістів помітили, що компанії стали менше дбати про харчування в офісі, що досить логічно, враховуючи, що багато працівників на ремоуті.

В інших сферах життя теж відбулися значні зміни на карантині. Серед мінусів, які локдаун приніс ІТ-спеціалістам, найчастіше згадують зменшення рухової активності (68% опитаних), недоступність певних товарів і послуг (43%), відсутність повноцінної відпустки та відпочинку (43%) та зміни звичного стилю життя (40%). Плюси переважно стосуються вільного часу та більшої свободи у його розподілі протягом дня. 68% ІТ-спеціалістів відзначили зменшення витрат часу на поїздки та затори, 51% — гнучкість графіка роботи на карантині, 42% — збільшення часу на себе. Ще один ефект карантину — зросла кількість сервісів, які можна отримати онлайн — це зауважили 44% IT-фахівців.

Найбільші зміни стосуються відпусток і подорожей: 60% респондентів вказали, що приділяли їм менше часу за останній рік. Загалом 56% стали менше зустрічатися з друзями, а серед тих, кому не подобається працювати вдома, таких уже 69%. Ймовірно, робота в офісі для них є також можливістю спілкуватися з друзями. Зустрічі з сім’єю та рідними теж стали помітно рідшими, проте все ж вони відбуваються частіше, ніж з друзями: 30% ІТ-спеціалістів зауважили, що менше бачаться з рідними, а 45% — так само часто, як і до карантину.

Час, який виділяють на дозвілля, заняття спортом, навчання і саморозвиток, змінювався залежно від стилю життя та роботи ІТ-спеціаліста. 24% ІТ-фахівців стали на карантині приділяти більше часу спорту, 29% — дозвіллю та відпочинку, 33% — навчанню та саморозвитку — дещо частіше про це казали ті, хто став вдома працювати ефективніше і зміг зменшити кількість робочих годин. Проте багатьом довелося урізати час занять: 33% почали менше займатися спортом, у 26% стало менше часу для дозвілля та відпочинку, 18% скоротили час на навчання та саморозвиток.

60% ІТ-спеціалістів, які мають дітей, відзначили, що стали проводити з ними більше часу на карантині, що дещо зменшило їхній час на дозвілля, а також навчання та розвиток, в порівнянні з тими спеціалістами, які не мають дітей. Багато ІТ-спеціалістів на карантині стали витрачати більше часу на роботу, приготування їжі та ведення домашнього господарства. 40% ІТ-спеціалістів — на приготування їжі, 38% — на роботу, а 33% — на ведення домашнього господарства.

Джерело: DOU.UA

Продолжается конкурс авторов ИТС. Напиши статью о развитии игр, гейминг и игровые девайсы и выигрывай профессиональный игровой руль Logitech G923 Racing Wheel, или одну из низкопрофильных игровых клавиатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: