Статті

«ПриватБанк», «блокування рахунків клієнтів з ТОТ» та вимога «актуалізації даних». Розбираємося у ситуації

«ПриватБанк», «блокування рахунків клієнтів з ТОТ» та вимога «актуалізації даних». Розбираємося у ситуації

Переселенці зі Сходу почали масово скаржитися на те, що «ПриватБанк» вимагає від них здійснити актуалізацію персональних даних та надати відповідні документи з підтвердженням місця проживання. 22 серпня Мінреінтеграції публічно розкритикували найбільший український банк, який з 2016 року належить державі, та назвали такі вимоги «неприпустимими», а у «ПриватБанку» запевнили, що не блокував рахунків клієнтів з тимчасово окупованих територій (ТОТ) та «не має таких намірів до закінчення воєнного стану навіть у разі порушення клієнтом ЗАКОННИХ вимог до банків щодо верифікації клієнтів». Ми спробували розібратися у ситуації.

«ПриватБанк» вимагає «актуалізувати дані» клієнтів, які мають «прописку» на ТОТ

Останніми тижнями в соцмережах почастішали повідомлення, що «ПриватБанк» вимагає «актуалізувати дані» клієнтів, які мають «прописку» на ТОТ, та попереджає про блокування рахунків, якщо до 1 вересня таку ідентифікацію не буде пройдено. Таким документом може бути, наприклад, довідка про взяття на облік як ВПО.

Насправді ця дискусійна вимога «актуалізації даних» у «ПриватБанку» для оновлення анкетних даних не є новою. І це не вперше користувачі жаліються саме на цю процедуру, яка створює для них додаткові незручності. У «ПриватБанку» своєю чергою пояснюють, що це чинна вимога законодавства України — банки не можуть обслуговувати клієнтів, якщо в базі заповнені не всі їх дані — та посилаються на постанову НБУ №417 від 26.06.2015 про затвердження Положення Про здійснення банками фінансового моніторингу (банк зобов’язаний провести ідентифікацію наявних клієнтів або їх представників, впорядкувати базу та відповідно до вимог чинного законодавства України).

Разом з тим, співробітники «ПриватБанку» наголошують на необхідності саме особистого візиту — хоча раніше неодноразово нагадували у соцмережах, що процедуру можна здійснити дистанційно у «Приват24», без відвідування відділення.

Курс
UI/UX Design
Навчіться у вільний час розробляти вебінтерфейси, які подобатимуться клієнтам, та заробляйте від $1000
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
UI/UX Design

Проте цього разу під необхідність «актуалізації даних» потрапили переселенці з ТОТ, зокрема і ФОПи.

«До всіх проблем, що були зазначені нами раніше, додалася загроза блокування рахунків ФОП, які начебто зареєстровані за адресою, що належить до ТОТ. Такі повідомлення отримали ФОПи, які мають податкову адресу на підконтрольній території, не перший рік здійснюють свою діяльність і регулярно подають звітність.

Ще раз наголошуємо ПриватБанку, що не варто плутати адресу реєстрації ФОП та реєстрацію місця проживання фізичної особи. Така «позапланова актуалізація даних» громадян за певними критеріями містить ознаки дискримінації та упередженого ставлення. Замість створення для громадян сприятливих умов у складний час, створюються штучні перешкоди для доступу до коштів та обслуговування в банку. Такі дії вплинуть в першу чергу на найбільш вразливу категорію населення, що фізично не може покинути ТОТ або виїхати з-за кордону.

Маємо надію, що після наради ПриватБанк змінить відношення до своїх клієнтів, що мають реєстрацію місця проживання на ТОТ та припинить проведення «актуалізації даних» з подальшим блокуванням рахунків».

із заяви ГО «Донбасс SOS»

Реакція Мінреінтеграції

У відповідь на критику та звернення громадської організації Донбасс SOS у Мінреінтеграції  публічно розкритикували політику «ПриватБанку» у частині вимоги «актуалізації даних» стосовно переселенців з ТОТ. Віцепрем’єрка Ірина Верещук під час наради щодо оговорення цієї ситуації, назвала такі вимоги банку та блокування рахунків є «неприпустимими».

Мінреінтеграції звернулося до НБУ й АТ КБ «ПриватБанк» із проханням розібратися в цій ситуації та вжити заходів щодо припинення актуалізації даних та масового блокування рахунків клієнтів, реєстрація місця проживання яких є тимчасово окуповані території України, зокрема в Донецькій та Луганській областях.

Одночасно Мінреінтеграції розповіло, що робити та куди звертатися переселенцям у випадку, якщо «ПриватБанк» вимагає від них «актуалізації даних» та погрожує блокуванням рахунків.

«ПриватБанк», «блокування рахунків клієнтів з ТОТ» та вимога «актуалізації даних». Розбираємося у ситуації

 

 

Позиція «ПриватБанку»

У пресслужбі «ПриватБанку» нас запевнили, що банк не блокував рахунки клієнтів з ТОТ та «не має таких намірів до закінчення воєнного стану навіть у разі порушення клієнтом ЗАКОННИХ вимог до банків щодо верифікації клієнтів».

Нижче наводимо повний текст офіційної заяви «ПриватБанку» з приводу ситуації, що склалася навколо процедури актуалізації даних клієнтів з ТОТ.

Безпека наших клієнтів і стабільна робота банківської системи є пріоритетними для нас. Ми дослухаємось до наших клієнтів і не припиняємо шукати найкращі рішення, щоб зробити наші послуги ще зручнішими і швидшими.

Нам відомо про ситуацію, що склалася, і ми тісно співпрацюємо з Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Донбас SOS задля того, щоб зробити процедуру актуалізації даних клієнтів з ТОТ максимально зручною та доступною.

Ми розуміємо, наскільки чутливою є тема тимчасово окупованих територій та вимушених переселенців для українського суспільства, але просили клієнтів оновити інформацію з міркувань безпеки, а не задля блокування рахунків.

Ми й надалі працюватимемо з урядом, НБУ та неурядовими організаціями задля вдосконалення обов’язкових для банків процедур верифікації клієнтів, які через війну опинилися на тимчасово окупованих ворогом територіях чи змушені евакуюватися у безпечні регіони країни.

пресслужба «ПриватБанку»


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: