
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Чи не найбільше, на що довгий час чекали справжні комп’ютерні геймери, так це оголошення нового покоління відеокарт 5000-ї серії. І ось 7 січня ми нарешті побачили, що для нас підготував «містер шкіряна куртка».
Більшість гравців завжди дивилась в сторону рішень середнього цінового сегмента, що і не дивно. Адже платити дві тисячі вічно зелених американських президентів готові «не тільки лиш всі» (с). GeForce RTX 5090 знадобиться хіба що професіоналам або «понторізам». Іншого сценарію використання для неї важко придумати, хіба що ви ще й затятий поціновувач офлайнових нейромереж. Та й енергоспоживання 575 Вт на фоні майбутніх анонсів подорожчання плати за світло не додає мотивації.
Нас, простих ПК-геймерів більше цікавитимуть свіженькі RTX 5070 Ti та RTX 5070 за $550, які поступлять в продажу у лютому. Нарешті Хуанг почув наші молитви, адже RTX 5070 отримає 12 Гігабайтів відеопам’яті, а її колега з приставкою TI – 16 Гб. Мало того, він заявив, що за 550$ ми отримаємо швидкодії рівноцінну RTX4090! Уявляю сльози на очах покупців минулої серії після цих слів, але така ціна власних забаганок.
Основний акцент в новому поколінні ставиться на DLSS 4, який здатен забезпечити ледь не 8-кратний приріст продуктивності ігор завдяки Multi-Frame Generation – ексклюзиву для 5000-ї серії. Але чи здатні домальовані кадри забезпечити справді комфортний ігровий процес?
Коли нещодавно вийшов S.T.A.L.K.E.R. 2 всі кинулись лаяти його за погану оптимізацію, адже без увімкненого генератора кадрів ми отримували дуже низький ФПС навіть на топових відеокартах. Однак якщо кількість кадрів без генератора менша за +- 45, то хоч для очей картина стає плавнішою, але в реальному ігровому процесі ми відчуваємо великі затримки, так звану «желейність» або «лаг». Цілитись та стріляти в такому режимі не дуже комфортно.
Я скажу більше, високі затримки перетворюють гру на пекло. Уявіть собі, що в Counter-Strike 2 ви граєте з генератором кадрів при 120 фпс, а ваш опонент має «чистих» 120 фпс. Хто перший побачить суперника у свій приціл? ШІ не домалює нам його швидше, ніж він з’явиться у перехресті, хіба що за вийнятком галюцинацій, але це малоймовірно.
Звісно, нові відеокарти достатньо швидкодійні й в таких онлайнових іграх видаватимуть значно більше, ніж ви зможете побачити. Тоді для чого все це? Відповідь проста. Масштабуючи один піксель до чотирьох в DLSS SR ми апскейлимо на льоту 1080p на 4K. Не є таємницею, що навіть попереднє 4000-е покоління не могло повноцінно підтримувати роздільну здатність 3860 х 2160 пікселів. А тут NVIDIA показує, що нарешті 4к не буде проблемою навіть для RTX5070. Також технології ШІ дозволять компанії згодом економити на тій самій кількості відеопам’яті. Win Win.
Повертаючись до генератора кадрів, можна сказати, що цей маркетинговий хід розрахований в першу чергу, щоб проштовхувати нові монітори, які підтримують неймовірну герцовку.
Що ми отримаємо насправді
Ви напевно дуже зраділи, адже тепер ми отримаємо круту швидкодію за відносно малі гроші, але, ні! На виході розробники ще менше будуть хвилюватися оптимізацією. Згадайте, кожен раз коли нам презентують новий ігровий рушій, то йдуть обіцянки про те, що він скоротить час розробки та затрачені зусилля. Але хіба ігри стали виходити швидше, а виглядати значно технологічніше в графічному плані? Відповідь очевидна. Так само буде і зі славнозвісною швидкодією нової лінійки. Вона всього лише збільшить поріг «забивання болтів» для розробників чергового S.T.A.L.K.E.R. 2.
Варто зрозуміти, що останнім часом ПК геймінг пропонує нам найнижчу ефективність за показником ціна/швидкодія/зручність. Вся індустрія розрахована тільки на те, щоб ви регулярно оновлювали недешеве залізо з сумнівним результатом. І будьте певні, вам ніколи його не вистачатиме, це перевірено вже десятиліттями ігрового досвіду.
Враховуючи не таку велику кількість якісних ігрових проєктів сучасності постає питання: а чи варті взагалі ці витрати до кінцевого результату? Як ви вважаєте?
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: