Новости
В Україні затвердили нові стандарти якості надання державних послуг [Що зміниться?]

В Україні затвердили нові стандарти якості надання державних послуг [Що зміниться?]

В Україні затвердили нові стандарти якості надання державних послуг [Що зміниться?]

11 січня Міністерство цифрової трансформації затвердило єдині стандарти якості державного сервісу в Україні. Відтепер понад 7 тисяч держорганів, що надають послуги українцям, відповідатимуть новим вимогам, які, як повідомляється, забезпечать високий рівень сервісу та рівні умови для всіх груп населення.

Документом запроваджується клієнтоорієнтований підхід у державних установах, який покликаний наблизити рівень сервісу до європейських та світових стандартів і практик надання держпослуг. Зокрема, до державних органів відтепер діють нові вимоги:

  • якісно та без дискримінації надавати послуги всім, хто звертається, в тому числі людям з інвалідністю, бабусям та дідусям, іноземцям та представникам національних меншин;
  • уникати та запобігати виникненню конфліктів із відвідувачами;
  • позитивно мислити у проблемних ситуаціях та фокусуватися на можливостях та розв’язанні проблеми, а не на обмеженнях;
  • щоденно збирати та реагувати на відгуки відвідувачів, а також враховувати зауваження для поліпшення сервісу;
  • підтверджувати отримання е-листів і зазначати ПІБ та контакт працівника, що опрацьовує їх, якщо послуга надається електронною поштою;
  • відповідати впродовж 5 хвилин під час спілкування в онлайн-чаті. Якщо відповідь потребує більше часу, людину треба попередити впродовж 1 хвилини.

Водночас нові стандарти розширюють теперішні вимоги:

  • безбар’єрно надавати сервіс різним групам населення. Наприклад, надавати інформацію жестовою мовою або використовувати онлайн-перекладач для спілкування з іноземцями;
  • адаптувати простори очікування та обслуговування для людей з інвалідністю, відвідувачів з дітьми та людей будь-якого зросту, а також допомагати їм під час візиту.

Також держоргани мають бути безбар’єрними для людей з інвалідністю. Наприклад, документи мають надаватися на прохання відвідувачів збільшеним шрифтом або шрифтом Брайля, а інформація — жестовою мовою.

Крім цього, наявні найпоширеніші вимоги стали обов’язковими для всіх держорганів, що надають послуги українцям. Зокрема, шанобливо і тактовно спілкуватися з відвідувачами будь-якого віку та соціального статусу, використовувати техніку активного слухання, дотримуватися ділового дрескоду і вимог законодавства.

Нові стандарти обов’язкові для ЦНАП, сервісних центрів МВС, державних міграційних служб та всіх держорганів, що надають адмінпослуги українцям.

Наприкінці 2021 року Мінцифра також анонсувала створення стандарту цифрової доступності, який зробить державні сервіси доступнішими для людей з інвалідністю.

Мінцифра анонсувала створення стандарту цифрової доступності. Це зробить державні сервіси доступнішими для людей з інвалідністю


Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: