Статті

Чи достатньо жорсткого диска у 2022 році? Порівняння Sata HDD vs NVMe SSD в іграх та синтетиці

Чи достатньо жорсткого диска у 2022 році? Порівняння Sata HDD vs NVMe SSD в іграх та синтетиці

Ще десяток років тому майже у кожному комп’ютері стояв жорсткий диск як основний носій інформації. Поступово більшість власників ПК перейшли на комбінацію SSD+HDD. Для системи використовували твердотілий накопичувач, а для медіа та ігор жорсткий диск, а згодом відмовились від застарілих вінчестерів.

Для чого потрібні HDD?

У сучасних комп’ютерах рідко хто ставить HDD, адже SSD диски стали значно доступнішими. Можна придбати модель на 1000 чи 2000 Гб, чого буде достатньо для будь-яких потреб.

Для збереження медіа у великих об’ємах досі раціонально використовувати накопичувачі 8-14Тб. За їх вартість можна придбати 2 ТБ SSD. Такий об’єм буде актуальний для тих, хто працює із відеоконтентом. Варто відзначити, що на б.в. ринку вінчестери сильно подешевіли. Якщо шукаєте якомога вигідніший варіант, то варто поглянути на дошки оголошень. Героя сьогоднішнього огляду вдалось придбати за 500 гривень. Невисока вартість за об’єм 2000 Гб. Натомість SSD диски дешевіють дуже повільно. Різниця між б.в. «твердотільником» і новим мізерна, тому їх краще купляти у магазині.

Операційна система справді дуже добре себе почуває на швидкому носію інформації, та чи так само це важливо для відеоігор? У мережі можна знайти багато порівнянь, де HDD впливає не лише на час завантаження гри, а й на частоту кадрів. Розберемось чи правда це на власному досвіді. Будемо порівнювати теоретичну і практичну різницю.

Курс
POWER BI
Приборкайте Power BI і прогнозуйте майбутнє своєї компанії.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
powerbi

Конфігурація і синтетика

Для проведення експерименту використали комп’ютер середнього рівня. Перевіримо в міру швидкий SSD проти 12-ти річного жорсткого диска, що відпрацював майже 90 тисяч годин. Вінчестер себе почуває чудово не зважаючи на такий поважний вік та робочий «стаж».

Конфігурація тестового комп’ютера:

На скріншоті нижче процес копіювання ігрових файлів із SSD на HDD. Сучасний накопичувач навантажений на 3-6%, а вінчестер працює на межі своїх можливостей. SSD диск дозволяє запускати безліч фонових процесів без впливу на швидкодію. Може працювати оновлення системи, установлення гри, архівація безлічі файлів тощо і це все заледве зможе завантажити такий диск на половину. Мультизадачність – дуже важлива перевага над жорсткими дисками.

Чи достатньо жорсткого диска у 2022 році? Порівняння Sata HDD vs NVMe SSD в іграх та синтетиці

Провели синтетичне тестування жорсткого диска у програмі Crystal Disk Mark. 2000-гігабайтний вінчестер трохи не дотягнув до показника 100 Мб\с. Тест проводили із файлом 256 Мб та 1 Гб. Показник трохи покращився у другому випадку, але із малими файлами накопичувач працює дуже повільно. Сучасні моделі HDD із буфером 64-256 Мб могли б подвоїти ці результати, але до SSD їм дуже далеко.

А тут уже сучасний накопичувач стандарту NVMe. Більш як 2000 Мб/с, що у 20 разів швидше. Та це не є головним показником. При роботі із файлами невеликого об’єму різниця стає 100-кратною. Саме тому не варто ставити операційну систему чи важливий софт на жорсткі диски.

Ігрові тести

Із синтетикою все зрозуміло: у вінчестера жодних шансів. Та чи може він буде гідним компонентом у сучасному ігровому комп’ютері як додаткове сховище для забавок? На результат неабияк впливає частота оперативної пам’яті. Виставивши занижені 2400 МГц для ОЗП ми отримали значно гірші результати. Зауважимо завантаження ЦП у моніторингу є невірогідним. Це таке криве оновлення Windows 11 «подарувала» Microsoft. На момент публікації тексту проблему вдалось вирішити. На показник FPS це не впливало.

У грі Cyberpunk 77 різниця в межах погрішності. Кілька повторних «забігів» не змінили результати. Завантаження гри на SSD зайняло дев’ять секунд, на HDD майже 40 секунд. 1% і 0.1% low майже ідентичні. Для Ві (головний персонаж) перехід на жорсткий диск був не відчутним. Гра залишалась такою ж плавною як і на SSD.

Marvel`s Spiderman – ще одна гра із відкритим світом. Деякі знавці твердили про неймовірну залежність цього тайтлу від швидкості накопичувача. Ми переконались, що це не так. Подякуймо величезному файлу підпомповування, що знаходиться на NVMe диску зі швидкістью 2000 Мб/с. Завантаження гри на SSD зайняло дивовижні три секунди, на HDD довелося чекати 20 секунд.

У технологічному демо Unreal Engine The Matrix Awakens різниця найбільше помітна. Та проблемою тут в першу чергу стоїть крихітний обсяг пам’яті відеокарти, про що гра сповіщала з самого початку. Сучасніша RTX 2060 на 12 Гб впоралася б значно краще.  Завантаження демки на SSD зайняло 12 секунд, на HDD майже цілу хвилину.

Doom Eternal грається чудово на обох накопичувачах. Різниця знову в межах погрішності. Дивовижно, але на завантаження локації було витрачено майже однаковий час: 5 секунд для SSD і 6 секунд для HDD. Це завдячуючи тому, що завантаження гри до головного меню було значно довшим на вінчестері. Багато інформації уже встигло кешуватись. Файл підкачки «забрав» у дискового простору 9 Гб.

Динамічний автосимулятор F1 2021 показує уже звичні результати. І знову майже непомітна різниця між HDD/SSD. Місцями можна знайти кращі моменти у вінчестера, іноді навпаки. Тестування в межах погрішності. Навіть такого старого жорсткого диска достатньо для переважної більшості ААА ігор. Знову звертаємо увагу читачів на розмір файлу підкачки. У F1 2021 він «просить» більш як 10 Гб із дискового простору SSD. Завдячуючи йому ми отримуємо майже повністю «кешовану» гру, яка не буде залежати від швидкості HDD.

Відома своєю не ідеальною оптимізацією гра PlayerUnknown’s Battlegrounds показує дуже випадкові результати. На парі знімків з екрана видно, що у HDD статистика 1% і 0.1% (просадки FPS) краща. Подібне трапляється в цій забавці. Це свідчить про велику похибку вимірювання. Без причин гра може «затупити» навіть на швидкому диску. Завантаження PUBG на SSD зайняло 7 секунд, на HDD 29 секунд.

Висновки

Жорсткі диски досі підходять для сучасних ігор за наявності хорошої підсистеми пам’яті. Зниження частоти ОЗП призводило до більш помітних «фрізів» в іграх, що запущені із HDD. Швидкий файл підкачки (із SSD NVMe) дозволяє запускати ААА тайтли без впливу на FPS (1%, 0,1% в тому числі).

Якщо у Вас є швидкий накопичувач для системи та не бентежить до 10 разів довший час завантаження гри, то можете запросто використовувати Sata HDD. Старайтесь уникати вінчестерів із частотою обертання 7200 об/хв. Навіть цю модель (5900об/хв) було добре чути. Але тут дався в знаки вік «пацієнта».

Шуршання і скрип – наслідок 90 тисяч годин роботи даного екземпляру. Якщо для Вас об’єм не так важливий і можете собі дозволити придбати 2000-4000Гб SSD, то дивитись на такий застарілий вид дисків не варто.

Переваги SSD:

  • В десятки разів більша швидкість;
  • Швидка робота із малими файлами;
  • Абсолютно безшумна робота;
  • Компактність M2 дисків, відсутність кабелів;
  • Значно вища надійність;

Переваги HDD:

  • Дуже великі об’єми;
  • Простіше відновлення файлів;
  • Невисокі ціни (особливо на б.в.);

Отже, HDD для ігор можна використовувати, якщо маєте гарний SSD 2000 Мб\с з автоматично виставленим файлом підкачки (до 30 Гб RAM + Swap) і хорошу оперативну пам’ять. Swap-file є рятунком для такої конфігурації, яку було представлено в сьогоднішньому порівнянні. На старих системах із повільною ОЗП різниця між HDD/SSD в іграх буде значно більшою. Неприємні просадки частоти кадрів будуть нагадувати про зекономлені кошти, не кажучи про дуже довге завантаження.


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: