Статті Озброєння 11.04.2023 о 10:00 comment views icon

МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Teslenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Teslenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Teslenko-96x96.jpg

Ірина Тесленко

Автор статей

МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

Українська авіація значно програє у тактико-технічних характеристиках російській і наші пілоти заслуговують як на нескінченні подяки за свої титанічні зусилля, так і на кращу техніку для боїв в небі. Сьогодні ми розглянемо МіГ-29, який залишається основним винищувачем українських ВПС і воює проти ж своїх творців, але на нашій стороні. 

Історія МіГ-29 

МіГ-29 постійно фігурує в новинах світових і українських медіа, адже вже дві європейські країни офіційно погодилися передати свої винищувачі для українських військових. 16 і 17 березня Словаччина та Польща заявили про підготовку тринадцяти та двадцяти літаків відповідно для вирушення в Україну.

На початку квітня представник польського президента Марчін Пшидач підтвердив прибуття кількох одиниць, а віцеспікерка Верховної Ради України Олена Кондратюк заявила, що словацькі літаки вже використовуються для оборони Харкова. 

МіГ-29 належить до спадщини радянської авіації та представляє багатоцільові винищувачі 4-го покоління. Цей літак має чудові репутацію, тому був основним винищувачем для країн Варшавського договору та СРСР і дотепер залишається на озброєнні близько 25 країн світу. Та сама Словаччина лише минулого року відмовилась від використання МіГ, які передала нам. 

З першого погляду МіГ-29 здається старим, але взагалі-то цей винищувач молодший за F-16 на 7 років і переважає західного конкурента за дальністю польоту та вагою бойового навантаження. Однак як і в більшості порівнянь, радянська техніка не може тягатися з західною в електронній начинці та системі керування, які дозволяють швидше приймати рішення та реагувати пілоту на дії супротивника. 

За натівським класифікатором МіГ-29 відомий як Fulcrum, а загальна кількість вироблених літаків у світі станом на 1991 рік становила близько 800 одиниць. МіГ-29 був розроблений для протидії новим американським винищувачам McDonnell Douglas F-15 Eagle і General Dynamics F-16 у 1982 році. 

Онлайн-курс "Чистий код та патерни проєктування" від robot_dreams.
Прискорюйте й спрощуйте процес розробки.Під менторством лектора з 15-річним досвідом ви навчитеся застосовувати 20+ шаблонів, опануєте рефакторинг і принципи чистого коду.
Детальніше

МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

Бойова історія МіГ-29  багата на досягнення, літак застосовувався у багатьох військових операціях: в Перській затоці, у Придністров’ї, Югославії та ефіопо-еритрейській війні. Після початку повномасштабного вторгнення українські пілоти ефективно використовують МіГ-29 і збивають ворожу авіацію.

Наприклад, 27 травня 2022 року винищувач збив російський Су-35 в небі над Херсонщиною, а в парній роботі зі штурмовиками, МіГ-29 допоміг знищити ротно-тактичну групу окупантів також на півдні України.  

Окрім того, що літак є перевіреним у боях рішенням, він готовий до швидкої модернізації. Влітку минулого року спільна команда з українських і американських інженерів домоглися “вбудувати” у літак підвіс для використання протирадіолокаційних ракет AGM-88 HARM (ракети для знищення російських систем радіолокації).

Такий приклад подає надію, адже наші західні партнери готові передавати нам сучасні авіаційні ракети, наприклад Storm Shadow або Brimstone, які теоретично можна буде запускати з МіГ-29. 

Онлайн-курс "Чистий код та патерни проєктування" від robot_dreams.
Прискорюйте й спрощуйте процес розробки.Під менторством лектора з 15-річним досвідом ви навчитеся застосовувати 20+ шаблонів, опануєте рефакторинг і принципи чистого коду.
Детальніше

Конструкція МіГ-29МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

МіГ-29 призначений для підтримки дій сухопутних військ на полі бою та знищення як наземних, так і морських цілей. Літак використовує 30 мм гармату з боєзапасом 150 снарядів і може нести до 6 ракет класу «повітря-повітря» (Р-27, Р-27Э, Р-23, Р-60М, Р-60, Р-73) та «повітря-земля» (Х-25, Х-29, Х-31, Х-35). 

За свою історію літак неодноразово модифікували, в тому числі українські інженери. Всього існує 18 модифікацій МіГ-29, дві з яких українські — МіГ-29 МУ1 (зі збільшеною дальністю виявлення цілі і вдосконаленими ракетами) і МіГ-29 МУ2 (з покращеною авіонікою та можливістю використання ракет класу повітря-земля). Роботи над модернізацію літаків проводилися у 2000-х роках на Львівському авіаремонтному заводі (ЛДАРЗ) спільно з іншими вітчизняними підприємствами. 

На одній з фотографій МіГ-29 у соціальних мережах українських військових, якраз можна було побачити літак у кольорах зразка 2000-х років. Це доводить, що українські ВПС використовують буквально всі запаси літаків і навіть не витрачали час на фарбування корпусу літака, який зняли зі зберігання. 

Всі характеристики МіГ-29 у порівнянні з F-16 наведені у таблиці: 

Характеристика МіГ-29 F-16
Довжина  17.3 м 15.06 м
Висота 4.73 м 4.88 м
Розмах крила 11.3 м 9.9 м
Екіпаж  1 особа 1 особа
Максимальна швидкість  2.3 Маха (2450 км на годину) 2.05 Маха (2410 км на годину) 
Практична стеля  18 000 м  18 000 м
Дальність польоту  2 100  4 220
Швидкопідйомність  300 м/с 254 м/с
Максимальна злітна маса  18 100 кг 19 200 кг 
Боєзапас гармати  150 снарядів в ГШ-3-01 511 снарядів в M61-A-1 Vulcan

Переваги та можливості МіГ-29МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

Наразі МіГ-29 і Су-27 є основою українських ВПС і на жаль, можливості нашої авіації критично обмежені та в кількості техніки, і в її ТТХ. До 24 лютого 2022 року росіяни володіли великим авіапарком з Су-27, Су-24, Су-25, МіГ-29 різних модифікацій, МіГ-31 і Су-34. Хоча нам є чим пишатися, адже українські воїни майже щотижня повідомляють про збиття якоїсь “сушки” і демонструють або уламки літаків, або навіть процес їх збиття на відео. 

Системи ППО ефективно відстежують ворожі літаки, однак існує дві проблеми. Перша полягає у тому, що в повітряному бої нашим пілотам приходиться демонструвати вищий пілотаж і вступати в таке протистояння з росіянами дуже ризиковано. Друга проблема полягає у критичній присутності авіації для наступальних дій.

Як пояснює військовий льотчик-інструктор Роман Свитан, авіація дозволяє ефективно прикривати армію з неба та, знищивши засоби ППО ворога, проводити “коврові” бомбардування, щоб заглибитись в оборону та “прочистити” коридор для наступу важкої техніки. Альтернативою авіації в такому разі можуть виступати ракетні війська, тобто замінити літаки можуть зенітно-ракетні комплекси з великою дальністю дії. Але, як нам відомо, ті самі MGM-140 ATACMS ми не отримали, як і західні літаки. 

Голова Пентагону Ллойд Остін зробив заяву, в якій пояснив, що у майбутній перспективі Україна обов’язково буде переходити на літаки західного зразка, однак наразі всі зусилля партнерів мають сфокусуватися на передачі систем ППО, ракет та бронетехніки. Це він обґрунтовує тривалим часом підготовки пілотів для керування літаками.МіГ-29: основний винищувач українських ВПС, що воює проти своїх творців

І в цьому криється одна з найголовніших переваг МіГ-29, адже наші пілоти чудово знайомі з цим літаком, а також ми маємо персонал для обслуговування та ремонту цієї авіації. Однак поки автор готував цей текст, стала відома нова перепона для підсилення ВПС України. З літаками, які передавала Братислава, почали траплятися непередбачувані форс-мажори.

Двигуни літаків, які мали працювати протягом 350 годин, дозволили налітати усього 70. У Словаччині почались розслідування, адже у Міністерстві оборони з’явились підозри щодо конкретних російських техніків, які мали доступ саме до тих літаків, які працювали неправильно. Зрештою саботаж і диверсія не підтвердилися розслідуванням, а чим закінчиться ця історія буде зрозуміло найближчими тижнями. 

Військове керівництво ВПС України наголошує, що західні літаки необхідні нам вже на вчора, адже українські пілоти використовують все, що можна було відновити та відремонтувати. Однак секретар РНБО Олексій Данилов неодноразово наголошував, що Україна отримає літаки та постачання боєприпасів є не менш важливим питанням для ефективності контрнаступу.

Своєю чергою, хочеться подякувати тим країнам, які зголошуються віддавати свою авіацію і, враховуючи велику популярність МіГ-29 ми можемо сподіватися на передачу винищувачів від інших операторів.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: